Pāris dienas Hong Kong'ā

Pārskrienot pāri ceļojumu aprakstiem par Hong Kongu īsti daudz neko nemanīju. Tāpēc publicēju savu 2 dienās un naktīs piedzīvoto tur, kas ir izrāvums no mana braucina uz Taizemi caur Hong Kongu.

Braucu septembra pirmajās nedēļās un Hong Kongā, ja nemaldos, ielidoju 11. septembra rītā. Lidojums ar Aeroflot caur Maskavu biļa ļoti labs, komfortabls un, kas nav mazsvarīgi, salīdzinoši lēts - aptuveni 670 USD ar visiem nodokļiem turp-atpakaļ. Hong Kongā jau biju iepriekš pāris gadus atpakaļ, tāpēc zināju, ka gribu apskatīties to, ko vēl nebiju paspējis ieraudzīt. Uzreiz varu pateikt, ka, lai daudz maz apskatītu šīs teritorijas interesantākās vietas, ir jārēķinās aptuveni ar 5 pilnām dienām vismaz. Vēlams ir nedēļa, tad var paspēt praktiski visu - sākot no iepirkšanās un beidzot ar pludmales apmeklējumu. Mani interesēja apskatīt nesteidzīgi Kowloon rajonu, nedaudz Central, The Peak un vienkārši paklīst apkārt, jo nākamās dienas vakarā bija reiss uz Bangkoku.

Tātad, jau lidojjuma Maskava - Hong Konga laikā iepazinos ar vietējo ķīnieti, kura devās atpakaļ no krietni pavadīta laika Spānijā. Ķīnieši varbūt nav paši ieinteresētākie cilvēki un gatavi izpalīdžet, taču hongkongieši laikam ir mazliet citādāki. Uzzināju, kurš ir mans autobuss, iedeva dažas norādes, kā vislabāk kur tikt ar metro un apmainījāmies numuriem, ja nu gadījumā man sanāk apmaldīties, tad centīšoties man palīdzēt. Nodomāju, ka bleķis vien ir, bet nu, numurs pierakstīts un kāds procents uzticības bija jau paspējis izveidoties.

Ticis savā autobusā, kas manā gadījumā bija 21A, devos ar savu karti, printētu no Google Maps, meklēt savu Hosteli. Uzreiz ir jāpiemin - ja taisies doties uz Hong Kongu un dzīvot hostelī - neceri, ka būs Eiropas cienīga izmēra istabiņas un komforts, toties attieksme būs ļoti laba un darbinieki - pretimnākoši. Tātad, ticis ārā no autobusa, sāku meklēt savu hosteli un aptuveni 40 minūtes klaiņojot apkārt, veiksmīgi atradu. Tiklīdz sapratīsi, kā viņiem darbojas ielu numerācija, uzreiz kaut ko atrast izredzes palielināsies vismaz divas reizes. Hostelis kā jau hostelis Hong Kongā - istaba uz kvadrātmetriem 6 kopumā, WC un duša istabiņā (lai gan pasūtīju parasti istabu ar kopējām labierīcībām un dušu). Gulta cieta, bet manā gadījumā tas bija mazsvrīgi - pirmajā naktī pavadīju tur ne vairāk kā 8 stundas labā miegā. Ja nu kas - City Plus Hostel ir tā vieta un tur var mierīgi palikt. Rupji rēķinot - pastaigājoties riatā solī līdz kuģu piestātnei var aiziet aptuveni 30-40 minūšu laikā.

Hostelī mantas nomestas (jāpiemin, ka savu bagāzu atstāju lidostas mantu glabātuvē, jo nebija vēlmes staipīties, kā arī čemodāns bija uz izjukšanas robežas :)) , var doties pastaigā - sutoņa pamatīga, grādi tā ap 30 stabili, izejot ārā izrādās līst, kas gan pēc minūtēm piecām pierima un viss. Izstaigāt var vietējos kvartālus, pastaigāt pa tirgu, atrast daudz ko nevajadzīgu un lēti paēst, ja ir ar mieru riskēt un mēģināt ēst to, ko ēd vietējie. Sakot jau, ka ēst var un slikti no tā nebūs. Tā kā karstā laikā ēdu maz, tad man šis jautājums nebija aktuāls - minerālīša pudele somā un staigā apkārt. Ik pa laikam iegriežoties kādā krogā vai Starbucks, lai iemalkotu Greent Tea Latte - garšīga manta. Pirmā dienas daļa pagāja vazājoties apkārt pa Kowloon ielām, kas rezultējās arī ar Slavas alejas apmeklējumu, kas ir savā ziņā interesanta vieta, kā aī ar Victoria Harbour aplūkošanu. Paspējis jau labi izstaigāties, izdomāju uzzvanīt savai jaunajai ķīniešu paziņai - apmaldījies nebiju, bet domāju, ka varbūt iegūšu kompāniju The Peak apmeklējumam. Domāts, darīts - vietējā karte nopirkta, zvans un sarunājam tikties pēc 3 stundām Central Pier pusē - aptuveni 7 minūšu un 3 HKD brauciena attālumā no Kowloon ar kuģīti. Izstaigājos pa Central un, tā kā gabals nostaigāts pamatīgs, izdomājuy, ka jāpamēģina vietējais bistro. Uzreiz saku - labi, lēti, bezgaršīgi :) Bezgaršīgi tāpēc, ka ķīniešu virtuve Ķīnā ir pretēja tam, kas ir Eiropā. Tā kā nebija negaršīgi - nejutos vīlies. 3 stundas pamazām jau sāka iet uz beigām, norunātais laiks jau tik pat kā klāt, bet saņemu zvanu, ka meitēns kavēsies - kādas 20 minūtes. Rezultātā turpināju klaiņot pa Centrālās salas pusi, kas rezultējās aptuveni 2 stundās un domāju - pie velna, jābrauc uz The Peak pašam. Noskaidroju no vietējā ārzemnieka, ka laiks jau tā kā tuvojas tā slēgšanai, sadrūmu un domāju, ka pirmā lieta nākamajā rītā - jābrauc uz "Pīķi" pašam. Bet, nepagāja ne desmit minūtes, kā saņemu zvanu ar 157 atvainošanās reizēm par kavējumu un pēc 3 minūtēm izrādās, ka mana jaunā paziņa ir klāt. Nebiju gaidījis, ja godīgi. Noskaidrojuši, ka otmēr The Peak būs vaļā krietni ilgi, jo tajās dienās izrādās ir Mid Autumn Moon festival un ļauzu, kā izrādījās, tur ir krietns daudzums. Tā nu pļāpājot, izstāvējuši rindu līdz tramvajiņam, kas aizved uz pašu virsotni, dodamies tālāk uz apskates laukumu, pār kuru paveras fantastisks skats - tāds, kuru parasti rāda filmās, ja tiek tā uzņemta Hong Kongā. Ir vērts apmeklēt. Uzreiz jāpiemin, ka cenas neprasiet - ne es atceros, ne mani interesēja, jo tas nebija galvenais tajā visā, svarīgākais bija uzbraukt augšā un to visu redzēt savām acīm. Ticiet man, ja tur gadās būt - augšā ir jāuzbrauc, vēlams vakarā, kad viss ir izgaismots un Victoria Harbour un Kowloon puse ir ļoti labi saredzama (smogs viegls gan tur ir bieža parā'diba, bet tas netruacē, ja godīgi). Pavadot tur kādu laiku un pasēžot kafejnīcā, nolemjam ,ka jādodas tālāk. Tieku pavadīts līdz savam apmešanās kvartālam, kur, kā beigās izrādījās, nopļāpājām vēl vismaz kādu stundu vai pusotru un pa to laiku nakts dzīve nemaz netiasās iet mazumā un viss turpinās. Atrasties uz ielas ir droši, taču nevajag arī pārcensties un būt pārgalvīgam. Vietējiem par tevi maza interese, bet vietējie indieši un tamlīdzīgie gan izrāda interesi un cenšas iesmērēt visādus sūdus - pulksteņus un vēl ko tik ne. Rezultātā ap 2 naktī esmu atpakaļ istabā un nākmās dienas 12 jau esmu augšā. Ar nokavēšanos fiksi duša un atdot atslēgas - čekauts ir 12, bet es paspēju jau pusstundu kādu iekavēt. Darbinieki, kā jau teicu, saprotoši, sodu maksāt nelika. Ja nemaldos, par šāda vieda istabu samaksāju ap 30-35 USD par nakti. T"iri pieņemami vienā no dārgākajām pilsētām pasaulē.

Otro dienu pavadīju staigājot apkārt Kowloon'as ielām, apmeklēju Īru krogu, lai atrastu tur labu Guiness. Ja nemaldos, par pinti alus un uzkodām samaksāju kādus 120HLD kas rupji rēķinot varētu būt ap 12 EUR. Nav īpaši dārgi un par Vecrīgas cenām ir tikai nedaudz dārgāk. Tā kā pirmās dienas nogurums lika par sevi manīt, nolēmu apmeklēt Kowloon Park, kas ir iespaidīgs veidojums ar publisko atklāot baseinu un pāris slidkalniņiem. To gan neapmeklēju, bet parku izstaigāju. Pašā parkā ir neliels zoodārzs - dažādi putni un citi nelieli zvēri. Laba vieta, kur patverties no saules un pasēdēt ēniņā. Kas patīkami - netālu ir Government House un parkā ir nodrošinās bezmaksas wifi. Rīgas Dome, šo izlasījāt? BEZMAKSAS bezvadu internets - ir no kā pamācīties. Varbūt pieredzes apmain'ā ir jābrauc uz turieni, nevis Kubu, piemēram :) Stunda pa stundai un pienāca laiks doties uz lidostas pusi. Jā, starpcitu, autobuss līdz un no lidostas maksā 33HKD un aizņem aptuvnei kādu stundu, lai tur nokļūtu. Jāmaksā ir precīzi, jo altikumus autobusos nedod. Un labi vien ir - maksā vai nu ar Octopus karti, vai precīza nauda - neveido rindas.

Par Taizemi ir gana daudz raksti un 99% ir siastīti ar Pattaju, Koh Samui, Phuketu un citām tūristu pārbāztām vietām, ka es pat tur nebiju un par to arī nerakstīšu. Varbūt, ja saņemšos taps atsevišķs ieraksts par Taizemi un to, ka par vienu dolāru kurpes īsti nenopirksi.. :)

Tātad, psotra nedēļa aptuvnei Taizemē pagājusi un divdesmito datumu sākumā, septembrī, devos atpakaļ uz Hong Konu. Sēdēdams Bangkokas lidostā, izdomāju, ka jāpadod ziņa manai ķīniešu draudzenei, ka būšu Hong KOng vakarpusē un, ka varbūt viņa vēlas satikties un parādīt kādas vietējo iecienītas atpūtas vietas. Kādu krogu un tā. Beigās, nodeivs bagāžu lidostā un devies uz centru iečekoties viesnīcā, ap kādiem pusastoņiem satiekamies un dodamies uz Ned Kelly's Last Stand. Nav gan viņas ieteikta vieta, bet ieteikums no drauga, kurš teica, ka jazz cienītājiem tur ir vismaz reizi jābūt. Domāts, darīts. Atrodam ar Google Maps palīdzību, kur tieši tā iela atrodas un iekšā esam. Paveicās, jo aptuveni 5-7 minūtes pēc mūsu ierašanās sāka uztāties inhouse bends, kā arī sākās happy hour. Tādu kvalitāti es nebiju sagaidījis, lai arī vieta maza, tomēr cilvēku pilns, skaņa laba un mūziķi - augstas klases meistari. Ieeja, jāpiebilst, par brīvu. Dažā labā maksas koncertā Latvijā neko tādu nedzirdēsi un neredzēsi. Cenas pat ļoti pieņemamas un 2 cilvēkiem ar pāris kokteiļiem un uzkodām ir jārēķinās ap kādiem 30Ls. Ar otro ēdienu un vēl kādu dzērienu klāt - ap 50-60Ls. Kas ir samērā lēti, ja ņem vērā, ka uz cilvēku sanāk ap 30Ls un, atkārtošos, tā ir Hong Konga. Būt tur un mēģināt iesmelt kapeiku par atpūtu - nav īpaši lielas jēgas :) Jā, staprcitu, atpakaļceļā paliku USA Hostel, kas atrodas pašā Kowloon centrā un ir 5 minūšu gājienā, maksimums 7, līdz piestātnei. Cena attiecīgi - aptuveni 60USDpar tāda paša izmēra istabiņu, kas jau ir krietni sakoptāka (lasi - remonts ir bijis vēlāk kā manis iepriekšējā apmešanās vietā), arī ar bezmaksas wifi un kondicionieri, kā arī ar dušu pašā istabā.

Labi, par turpmāko vakara daļu. Ned Kelly's krogā dzirdējuši dzīvo jazz performanci bijām, varam doties tālāk. Tiek sazvanīti viņas draugi un dodamies meklēt vietu ar nosaukumu Sense 99, kas atrodas Central rajonā. Padsmit minūšu alikā, ieskaitot pārvietošanos ar metro, bijām jau tajā pusē un vēl 10 minūtes reizes 3 pagājām garām vismaz tai vietai. Izrādās, tā ir studentu iecienīta vieta, tipa megakomunaļņiks, kurā ir bārs. Tajā nāk atpūsties vietējie studenti, tāpat arī eiropieši, erasmusieši, kā arī amerikāņi un austrāļi. Kolorīta sabiedrība. Cenas tur ir vismaz par 50% lētākas un valda pilnīgākā anarhija. Lai aŗi smēķēt publiskās telpās ar likumu ir aizliegts, tur tas netiek ievērots, jo katrs ienākt iekšā gribētājs no sākuma piezvana pie durvīm un tikai tad, ja domofonā neredz policistus, tiec ielaists iekšā. Bārā, ja tā to var nosaukt, ir divi stāvi un otrajā stāvā ir tāda kā atpūtas zāle ar dīvāntiņiem, galdiņiem un mini stage, kur sevi pierāda jaunie censoņi. Vieta ir fantastiska ar to, ka kaut ko tādu pie mums es redzējis nebiju un visi ir ļoti draudzīgi. Ja tur esat, droši apmeklējiet, ja gribat redzēt, kā atpūšas vietējie jaunieši.

Tā kā pulkstenis jau bija ap vieniem naktī, izdomājām ,ka ir jāaiziet uz vēl kādu krogu un pa vienam alum/kokteilim un tad pa mājām, jo man jau 10:55 nākamajā rītā bija reiss uz mājām. Domāts darīts, pierunājam viņas pāris draugus iet mums līdzi uz vienu dzērienu un tad pa mājām. Pēdējais apmeklētais krogs nav ievērības cienīgs, tāpēc tas netiks apraksīts īpaši, jo tas bija tāds pats standarts kā lielākā daļa krogu tur. Tā nu pēc tā paņēmām taksi un devāmies Kowloon virzienā, kur mani izsēdināja pie hosteļa, bet pārējie devās new Territories virzienā. Taksis no Central pašas centrālās vietas līdz Kowloon Nathan Road pirmajiem kvartāliem rupji rēķinot maksāja ap 10 EUR. Brauciena ilgums - max 10 minūtes nakts laikā.

Tā nu, atvadījies no saviem jaunajiem draugiem, devos atpūsties, cerībā nenogulēt savu reisu, kas tikpat kā aŗi piepildījās - 3h miegs izrādījās par mazu un 6:00 vietā ar modinātāju nepiecēlos, bet atjēdzos kādas 20 minūtes pāri 8iem. 10 minūšu laikā jau biju autobusā un vēl pēc stundas - lidostā. Ar prieku secināju, ka reģistrēšanās lidojumam vēl nav beigusies un ne es vienīgais tur, ar mierīgu prātu devos tālāk.

Jāteic, ka Hong Konga man ir atstājusi labu iespaidu un nākamreiz, kad uz turieni došos, jāmēģina apmeklēt kādas klusākas vietas un apkārtnes, kas vēl nav redzētas. To ir labi izmantot arī kā sākumpunktu turpmākam ceļojumam uz Ķīnu, Taizemi, Vjetnamu, Austrāliju vai cita tā reģiona valsti.

Ceru, ka kaut kas no iepriekš uzrakstītā Tev ir noderējis un, ja ir kādi jautājumi - droši jautā, jo visu uzrkastīt nevar un ne visu uzreiz atceries :) Ja jautājumi ir par cenām - var mēģināt jautāt, varbūt, ka kaut ko atminēšos :)

Veiksmīgi!

P.S. Ja ir drukas kļūdas - piedodiet un atvainojiet, slinkums ir labot :)