Ieteikumi tiem, kas pirmo reizi dodas uz Itāliju - ROMU!!! :)

Sveiki!! Tikko esmu atgriezusies no saulainās un pārsteigumu pilnās Itālijas. Romā biju jau trešo reizi, bet pateicoties tam, ka dzīvoju tur veselu nedēļu (nevis 1-2 dienas apceļojot valsti kopumā,) tad šoreiz izdevās izzināt un atrast dažas pērles, ar kuram labprāt padalīšos, lai Jūs varētu taupīt laiku un naudu.. ;) Tas taču ir tik patīkami.. ;) 1.Ja esat Romā vismaz uz 2-3 dienām, iegādājieties ROMA PASS!! Tāds kā bukletiņš ķiršu krāsas vāciņos - (to var izdarīt piem. centrālajā stacijā - TERMINI - arī tajos "avīžu kioskos" ;) izmaksas 25 EUR, bet dod iespējas VISAS 3dienas pārvietoties ar jebkuru transportu - metro/vilcienu/autobusu/tramvaju Romas robežās. Pluss ieeja divos muzejos ir BEZ MAKSAS!! Visi pārsvara izmanto to Kolizejam un Palatino ieejai, jo atsevišķi ieeja vienam cilvēkam jau ir pa padsmit eiro, tā kā Jūs jau vinnējat, ja arī sabiedrisko transportu neizmantojat. :) + iekšā ir Romas karte, kodi interneta pieejai un skaidrojošie bukleti. IZCILI!!!! P.s. Ja Romā uzturaties vēl ilgāk, un ceļojat šurpu - turpu, tad jau ceturtajā dienā pa 11EUR varat iegādāties jaunu biļeti uz visiem transportiem. 2.Ja Jums garšo saldējums, tad GELATO tirgotavas būs īstas paradīzes!! Tās ir visur, bet mēs kā labāko atklājām slavenās TREVI strūklakas apkaimē. Un izbaudiet to nesteidzoties... Nebūs gan viegli no pārdesmit šķirnēm izvēlēties tīkamākās, bet Tiramisu garša patiesi noveda līdz ekstāzei... P.s. Mēs parasti izvēlējāmies lielāko porciju - gardā vafeļu tūtiņā pa 5EUR iekšā gāja 4bummbas. (p.p.s. visur šī porcija ir pa 6EUR, bet šķērsielā pa labi,ja vērtē ar skatu uz TREVI, kur pie ieejas ir Colas reklāma, uz mājas cipariņš 31, piedodiet, (iela Vincenzzo, laikam...) gan atradīsiet, tas ir turpat aiz stūra..) 3.Ja gribat sasniegt orgasmu.. ;) .... tā to var salīdzināt, ja runa par garšas sajūtu pārvēršanu emocijās, tad dodieties uz Spāņu kāpnēm (SPAGNA), pēc kartes atrodiet Via della Croce, 21 (3min gājienā no Spagnu strūklakas vienā no šķersielām) un nobaudiet TIRAMISU... tur arī citi ēdieni ir izcili!!! Bet TIRAMISŪ tur ir vienkārši dievīgs (5EUR) izcila aura, apkalpošana.. Fantastiski!!! 4. Protams - jānobauda arī Pica!!! Tad viena tāda laba vietiņa ir netālu no Universitates (var arī ar kājām no Termini aiziet kādās 15..20 min) Jums jāatrod iela VIA DEI SABELLI, (piedodiet, te nepiefiksēju mājas nr.. : ( ) bet jāatrod picērija, kur uz durvīm ir rakstīts piedāvājums, ar īpašu atzīmi - 10 EUR - tas nozīmē, ka šajā vietā Jūs patiesi sagaida unikāls piedāvajums - Jūs ēdat un dzerat tik cik varat apēst un izdzert, un no personas maksājat tikai 10EUR!!!!! Jā - ēdat kādu picu gribat, un izvēle tur ir liela, un dzerat vai alu vai sulu, ūdeni, Colu cik gribat!! Vienīgais noteikums - viena Pica jāaped 15 - 20 min., un uzreiz saņemat nākamo.. Dzērieni nav līdznešanai - tie baudāmi tikai iekšā!! Mēs bijām trijatā - katrs pa 1 Picai apēdām + vēl vienu uz visiem, un bijām pārēdušies.... Vēders gāja pa priekšu. Var gadīties, ka uzreiz netiekat iekšā, tad Jūs varat nočekot brīvo laiku, iereģistrēties, un nākt vēlāk.. Jo lielāka kompānija, jo viņi laimīgāki... Bet iesaku turp doties tiešām ap plkst.15..16... jo mēs ēdām ap 22, un tad nu bija jāizstaigā ne viens vien loks pa Romu, lai vēders sajustos daudz maz normāli... bet neuztraucieties, Itālijā klāt nākošie kg, ir labākie, ko Jūs būsit jebkad dzīvē uzņēmuši.. :D 5. Par PLUDMALI... :) Nu jā - peldēties var arī Oktobrī - Pati to prieku izbaudīju gan 12 gan 16 oktobrī - ūdens t ap +18C/ +19C .. nu forši!! Nokļūšana - No Termini ar metro Zilo līniju, kas ved Laurentina virzienā, brauciet līdz pieturai PIRAMIDE, tur pārsēdieties uz vilcienu, kas ved CRISTOFORO COLOMBO virzienā, un tad nu arī brauciet līdz galam... Kopumā ar kādu 1h jarēķinās..;) (mums stāstīja, ka var braukt vēl tālāk ar kādu tur autobusu, jo tur esot vēl neskartākas pludmales, bet to neizdarījām, tā kā nemācēšu komentēt kā tur ir...) Bet izkāpjot Cristoforo Columbo devāmies pa taisno uz tuvāko pludmali, caur cafē VENECIA... bija jauki, labi, viļņi forši.... paejoties kādu km pa kreisi var salasīt milzum daudz gliemežvāku, kas pludmalē pie cafē ir nolasīti..;) 6. DISKO un Ballītes.. SALSA!!!!! Nu tad tā... neatkarīgi no kuras puses Jūs braucat vai ejat, bet, ja par ballīšu vietu izvēlaties PIRAMIDE apkārtni, tad tur var atrast labas pērles.. :) Pat svētdienas naktī tur bija piebāzts ar cilvēkiem, kas dejo Salsu.. 5dienas vakarā vispār uzdzīve sita augstu vilni visos lokālos.. ;) Izdejoties tur var uz nebēdu... ieeja gan tā kādi 5..7 EUR.. kokteilīši vidēji 8EUR.. Mums vislabāk patika CARUSO :) Meitenēm tur ir labi... Puiši māk dejot. patiesi māk!! Vidējais vecums 20 - 28gadi.. ;) 7.Ūdens Romā... Lielveikalā nopirkto ūdeni izdzeriet (maksā ap 1EUR) bet pudeli ārā nemetiet!! Ik pa brīdim būs publiskie ūdens krāni, kur ūdens pats tek visu laiku, un Jums atliek vien savu trauku piepildīt.. ;) To var dzert un tas ir garšīgs un dzeršanai domāts!! :) Pie visiem tūrisma apskates objektiem mazā pudelīte jau ir ap 2.40EUR.. ņemiet to vērā.. ;) 8. Itālijā Jūs cienīs un mīlēs, ja pēc pusdienām kā deserta dzērienu pasūtīsiet Limonchello.... DIKTI GARDS!!! Tas gan ir alkoholisks padzēriens, bet glāze šī spilgti dzeltenā dzēriena patiesi ir kas fantastisks!! (Netālu no NAVONA laukuma vienā dzērienu tirgotavā notika dzērienu degustācija. Meitene bija tik laipna un jauka, ka ļāva mums nogaršot kādus 7 vai 8 veidus visādus tur ....chello.. Ārprāts.... nenormāli garšīgi.. Cokochello, chokochello, Peachello, Fragolachello, Melochello.... mmmmm... mēs pa 16.90EUR arī iegādājāmies vienu Melochello (ar meloņu garšu) mmm... katrs piliens šī fantastiskā dzēriena ir kā deserts.. ;) 9. Uz pasakaino Villa Borghese iesaku doties pirms saulrieta... Noķersiet smukus foto..;)Pasakains skats + vēl .. Rožu dārzi,,, palmas.... Burvīga aura.... 10. Ak... gan jau paši pie savām pērlēm ar tiksiet, padalieties tad... ;) Baudiet Itāliju nesteidzoties.... Smaidiet, sveicinieties, esiet draudzīgi, un Itālija (ROMA) iespējams kļūs par vietu kur atkal un atkal gribēsiet atgriezties.. :) Neaizmirstiet iemest naudiņu Trevi strūklakā - atmuguriski - ar labo roku par kreiso plecu :) P.s. Man bija jauns atklājums Couchsurfing.com saits, bet tiešām - iesaku - visi, kas vēlas dzīvot pie vietējiem (pārsvarā pie 25 - 35gadīgiem ļautiņiem), tad piereģistrējieties, atveriet savas durvis visai pasaulei, un arī Jūs esot kādā zemē tapsit uzņemti pie vietējem bez maksas.. ;) O, nē.. tā nav bez maksas uzturēšanās atļauja.. tie ir bezmaksas apskāvieni/draudzība/jauni iespaidi/kolosāli cilvēki.... Lai Jums skaists ceļojums uz ITĀLIJU!!!!