Japaanju juuras Livaadija

Cik ir zinaams, Livaadija atrodas Melnaas juuras krastaa, bet nav jau vieniigaa burviigaa Livaadija ;) Ir veel viena Japaanju juuras krastaa. Braucaam uz turieni Jaanjos, cerot ieraudziit kauko taadu - nelielu ciematinju ar nosaukumu "Livaadija" un labu juuras krastu. Taatad, saakshu no saakuma. Izbraucaam vakaraa, piekraavaam pilnu auto ar atpuutai vajadziigaam mantaam, peec pareekjiniem, celjam vajadzeetu apmeeram 2-3 stundas. Taatad, kaadu pus stundu braucaam pa Muravjeva-Amurskaa pussalu uz kontinenta pusi, te jau vists pierasts - no visaam puseem juura, muuzhiigaa migla, izbraucaam kontintenta daljaa, iebraucaam tipiskajaa shai joslai mitrajaa lapukoku mezhaa un tik stuureejam pa kalnu celjiem... Taalaak parsti vieteejie skati - videeja lieluma kalni, kam virsotnes zemos maakonjos, kaukas liidziigs riisu un kukuruuzas laukiem, mazi ciematinji, kopumaa ljoti skaisti. Celsh ir liidziigs chuuskai, gandriiz neviena automashiina nebrauc vienatnee, visi brauc karavaanos, arii mees taapat, vienk taapeec ka apdziit shajos celjos nevar un nav arii iespeejams, taapee visi brauc kaaritiigaas grupinjaas. Savaads skats. :) Pa celjam piebraucam klaat neparastai vietai - pagrieziens no celja pa labi, turpat staav kareivju postenis un krata visus kas brauc pa to celju, kas pa labi. Izraadiijaas, ka tas ir celsh uz Bolshoi Kamen pilseetu, kas ir aizveerta visiem, iznjemot taas iedziivotaajus. Incati, vai veel kaukur iznjemot krieviju taadas top-secret pilseetas eksistee? Braucam taalaak - redzam - staav raadiitaajs ar kkaada ciematinja nosaukumu. Bet mezhaa. Nobraucot apmeeram 2 kilometrus, burtiski mezha visuu izaug 10 un 16 staavu maajas, faktiski, pilnveertiiga, ljoti sakopta pilseeta, ar veikaliem, bazniicaam, ljaudiim ielaas. Incati... Esam ljoti izbriiniiti. Tas ir austrumu ciematinsh :D bet tikpat strauji vinsh arii beidzas, jau ir tumshs, braucam tik taalaak, lai paspeetu vismaz liidz pusnaktij. Taatad, piebraucam klaat shai Livaadijai - pie celja staav diezgan nopiets raadiitaajs, uz kuru pusi ir tas ciemats, sou, braucam uz to pusi. Un ko tad redzam? Atkal tachu - daudzstaavu maajas un ir pat lielo kugju osta! Pilseeta ar tipiskajaam pilseetas uguniim, automashiinaam ielaas un tt. Esam shokaa, kaa tad taa - braucaam tachu atpuusties blakus nelielam ciematinjam! Tikpat labi vareeja atpuusties arii vladivostokas krastos. Tomeer celsh ir izdariits, apstaajamies pajautaat vieteejiem kur te var atpuusties. Vietieejie, laikam, jau pieradushi, pastaasta ka jaabrauc tik taalaak pa celju, tur buus vairaaks pussalas, tur jau visi arii brauc peldeeties. Tomeer sajuusmaa neesam, braucam, nekas neatliek, atgiezties maajaas negribaas. Apmeeram divdesmit minuutes braucam uz priekshu, apkaart uudenskraatuves - juura un kaukaads ezers, laikam arii saalsh, veelaak izraadiijaas ka to sauc par Livaadijas ezeru. Galu galaa atbraucam strupceljaa - ko lai dara? priekshaa purvs, bet ir pilni krasti ar cilveekiem, netaalu staav arii automashiinas, so, tie visi ir iebrauceeji, taapat kaa mees, laikam. Aizeju uz priekshu kaajaam... Izlienu paari purvam, pienaaku klaat smukai klintij un pavisam nelielam liiciitim, uz klints augshaa aug ozolu mezhinsh, pa gaisu lido jaanjtaarpinji (ja taa godiigi, pirmoreiz redzeeju tos lidojoshos jaanjtaarpinjus), ir ljoti, ljoti idilliska vietinja. Atgriezhos pie mashiinas, braucam paari purvam, pilnpiedzinja nepieviila :), un atbraucam tomeer pie taa muusu liiciisha. Jaa, te ir labi, mieriigi shalc juura, protams, nekaa nevar redzeet apkaart, tikai reti ugunskuri juuras krastaa, turpu-shurpu lidinaas jaanjtaarpinji. Samekleejam bish malkas, uzkurinaam savu ugunskuru, padzeram teeju, kauko uzkozham, paklausaamies juuru un dodamies guleet - vienalga pa nakti nav ko dariit, peldeeties liist var buut biistami, jo nav zinaams kaads ir juurai dibens. No riita pamostos no saules stariem, paskatos aaraa - ak Dievs! Cik te ir skaisti! Atrodamies neliela liiciisha krastaa, kas ir lielaaka liiciisha dalja, taalumaa redzami kalni, kam virsotnes maakonjos, juura apzhilbina - uudens ir skaists, viss ir skaists, ar vietu neesam kljuudiijushies :) Apmeeram 20 metru prom no mums klintii iekshaa ir iebuuveets japaanju kara laiku dzots - taa ir taada kaa kamens buudinja ar shauriem logiem, no kuras shauj pa kugjiem, blakus tai buudinjai pa klints gabaliem uudenii staigaa aarkaartiigi skaista dzeerve (vai tamliidziigs punts), kaadas biezhi ir japaanju ziimeejumos. Juuras krasts paarklaats ar juuraskaapostiem, so, ir vinju savaadaa smarzha, iekaapju uudenii - diezgan silts, kaugan ir tikai juunijs, ir perfekts smilshu dibens, dazhviet gulj akmenji. Kopumaa - idilliski. Taatad, taa, iekaapju uudenii eksperimentam un lai arii nomazgaatos - un peekshji aiz kaajaa kaukas taa viegli iekozh. Saakumaa gandriiz nobijos, bet veelaak redzu ka apkaart kaajaam peld diezgan savaada zivtele ar palielu galvu. Paskatoties tuvaak, zivtele shkjiet vispaar diivaina - ar kkaadiem ragiem, diezhan nesmuka un pat baisa. Jebkuraa gadiijumaa, man vinja patika, gariigo veel pat uzlaboja. Iekaapjot uudenii taalaak manu ka te ir ljoti bagaata zemuudens pasaule - vairaakas milziigas zilas un sarkanas juuraszvaigznes, pilns ar siikaam gandriiz vai apaljaam juuraszvaigzniiteem, visur kur tikai var redzeet pa dibenu raapo veezhi savos gliemezhvaakos, ir arii daudz melnu un zalju juuraseziishu, kurus uzreiz ir veeleeshanaas panjemt rokaa, ko arii izdaru, ir laps, nemaz pat neduras ja nesaspiest. Izpeetot ezi un atlaizhot atpakalj eju taalaak staigaat pa uudeni. Tomeer perfekti - zem akmenjiem sleepjas veselas krabju kolonijas. Ja pacel akmeni, tie saaniski beeg uz visaam puseem, ir gruuti nokjert :D Vienu tomeer nokjeru, tas iekjeras man pirkstaa, ir diezgan saapiigi, taapeec lielos krabjus vairs neaiztieku, intereses peec kjeru un atlaizhu tikai mazinjos. Uz akmenjiem seezh savaadi radiijumi, kas liidziigi peleeciigiem desas gabaliem ar milzumdaudz uusaam uz visaam puseem. Atgaadina taadu kaa pukji. Cik atceros, taas bija vai nu anemonas, vai nu aktiinijas, ja nekljuudos, taapeec tikei pieskaros vienai ar akmentinju - zieds uzreiz paarveershas peleeciigaa plankumaa, visas uusas ievelk iekshaa. Turpat nokjeeru arii trepangu, ko nofocheeju, tad atlaidu. Blakus krastam Taa paiet dienas lielaakaa puse - skatos uz diivainajiem radiijumiem, gadiijaas redzeet arii plekstes un veel diivainas zivis, kas ir garas kaa chuuska un striipainas kaa policha nuujinja. Taadas oranzhas ar melnaam striipinjaam. To zivtinju bija daudz. Paeedu sviestmaizes, padzeros sulu un eju lozhnjaat pa klinti. Protams, primais interesantais objekts ir taa akmens buudinja. Ielienu iekshaa (kas nebij viegli) caur ljoti mazinjajaam durtinjaam, tikai viens cilveeks tur arii var liist vienaa laika momentaa. Iekshaa veel pat viss ir balinaats no tajiem laikiem, ir pilns ar lapaam un akmenjiem, interjers ir vienkaarshs - triis mazas istabinjas ar triis shauriem logiem, uz griestiem kaukaadi krukji, laikam lielgabalu piekarinaashanai. Kopumaa atmosfeera iekshaa ir diezgan pretiiga. Izlienu aaraa un dodos mezhaa. Izraadaas ka taa ir mazinja pussala... Mezha viduu staav neliela celtne, apkaart zhogs, pie vaartiem rakstiits ka taa ir kaukaada okenaana dabas peetiishanas zintaatiskaa stacija. Pamesta... neviena blakus nav, viss apaudzis ar zaali, dazhviet logiem nav stiklu. Paskatos apkaart - burviiga juura! Klinshaini krasti, caurspiidiigs uudens, sauszemee ar zaali apaugushi kalni, dazhviet kalnu pljavaas nez no kurienes njeemushaas govis. Pastaigaaju apkaart, sho to pafocheeju, baterjias beidzas, taapeec daudz kas paliek nenobildeets. Nekas, gan jau atkal uz shejieni tikshu. Pienaaku klaat klintij, kas taalu aiziet juuraa, gandriiz nokriitu lejaa, tomeer noturos, nolaizhos lejaa, ir smuki krasti, pilniigi sastaav no lieliem oljiem. Taadaa garaa kaa paradiizee paiet triis dienas un dodamies maajaas :) Esmu paarsauljojies, aada ir saalja, lienu dushaa. Miglainaa vladivostoka shkjiet peleeciiga :))