Maltas pamanītie plusi un mīnusi

No Maltas atgriezos tikai vakar, tapec, kamēr vēl svaigas atmiņas, izvēlējos padalīties pieredzētajā. Šo rakstu es veidoju ar manis pamanītajiem plusiem un mīnusiem, ar kuriem būtu jārēķinās celojot uz Maltu. Tātad ceļojums ilga no 9.oktobra līdz 15.oktobrim. Plusi: šajā laikā laikapstākļi joprojam bija ļoti labi, dienā temperatūra +28 grādi, naktī +20 grādi, tā ka visu dienu var pavadīt ārā nebaidoties no neizturama karstuma, kāds tas ir riktīgajā vasarā, kad gaisa temperatūra var sasniegt pat +40grādus. Pa visu nedēļu tikai divas dienas bija nedaudz vēsākas.ļoti skaista daba, sajūta ir, ka atrodies paradīzē, ūdens dzidrs, zilganzaļs, palmas, kaktusi Mīnusi: vietējo iedzīvotāju (tūrisma jomas cilvēku) attieksmi varētu raksturot šādi - samaksā mums naudu un liec mūs mierā. Priekš viņiem ideāls tūrists ir tāds, kas atlido uz Maltu, atdod viņiem visu naudu un lido mājās, lai netraucētu viņiem dzīvot, jo viņi uzskata, ka ir ļoti pārstrādājušies, lai gan nesaprot, ka tieši tūristu naudiņa lielākoties uztur to valsti. Tātad cilvēki nav ieinteresēti iepatikties tūristiem un laipni atbildēt uz tūristu jautājumiem kā arī painformēt par kādām būtiskām izmaiņām piem. ka kuģītis neaties noteiktajā laikā, bet gan stundu vēlāk, ka lidmašīna neizlidos noteiktajā laikā, bet gan 5h vēlāk, ka tiks pasažieriem, kam lidmašīna kavējas izsniegts voucheris ar kuru varēs iegādāties paēst, tas viss bija pašiem jāiet un jāprasa un jāsamierinās ar nelaipnu atbildes saņemšanuautobusi visi vecie ir nomainīti uz mūsdienīgiem, bet diemžēl ar tiem ir grūti rēkināties, jo autobusi ierodas laikā, kad autobusu šoferi to vēlās paši, tapēc autobusu sarakstus ar laikiem var pat neskatīties, autobuss var vnk pabraukt garām tev, kad stāvi pieturā, lai gan intensīvi māj ar roku, tomēŗ autobusa šoferis izliekas, ka tevi neredz un aizbrauc, pilni autobusi noteikti nepiestās pieturā, ja vien pasažieri nekāps ārā, tāpēc piem. uz Gozo salu vai Comino salu, lai aizbrauktu ir jābrauc ar autobusu uz piestātni ļoti agri, visdrošāk ar pirmo autobus, jo savādāk autobusi būš pilni un tā arī nostāvēsi pieturā visu dienu. Autobusu biļete tūristiem ir dārgāka nekā vietējiem piem. 7 dienu biļete uz visiem autobusiem maksā 12 eiro, bet vietējiem 6,50 eiro, turklāt nekur nav pieminēts, ka šo biļeti pēŗkot Maltas salā, tā nederēs Gozo salā, kur ir tās pašas kompānijas autobusiveikalos, ieskrietuvēs un restorānos ir jāuzmanās, cik paprasīs samaksāt, jo nācās saaskarties, ka restorānā pieskaitīja 10 eiro par ēdienu, kuru nemaz nebijām pasūtījuši, bet to naudu tad dabūjām atpakaļ, jo pārliecinājām, ka nekā tada mums nebija, bet veikalā gan paprasīja par dzērienu vairāk nekā uz stenda norādīts, apgalvojot, ka tā cena bija citiem dzērieniem, tas pats gadījās arī ieskrietuvē ......bija sajūta, ka katra maltieša svēts pienākums ir apkrāpt tūristuiebraucot Maltā lidostā tika iedots buklets, šķiet tas bija kaut kas saistīts ar Maltas tūrisma attīstību, kur tika prasītas tūristu atsauksmes par Maltu, bet vienīgais, kas viņus interesēja bija - cik naudas iztērēji Maltā, cik iztērēji par viesnīcu, cik par suvenīriem, par ko tu būtu vēl gatavs tērēt naudu, ja tās būtu bijis vairāk...viss tikai un vienīgi par naudu, viņiem neinteresē, kā vispār patika ceļojums, kā patika transports, kā patika gidi vai citi ar tūrismu saistīti cilvēki.viesnīca mums tika pasūtīa ar 4* (Il Palazzin Hotel), bet tā sagādāja arī lielu vilšanos, jo tā drīzāk atgādināja 2* viesnīcas līmeni. Apkalpojošais personāls nelaipns (kāds pārsteigums), istabiņā tikai divas rozetes - viena televizoram, kurā bija tikai viens kanāls angļu valodā (CNN) un otrs ledusskapim, kurš bija aizslēgts, jo par tā izmantošanu papildus jāmaksā, tātad, lai uzlādētu telefonu vai fotoaparāta bateriju bija jāizplāno, kas ir svarīgāks. Ūdeni no krāna nedrīkstēja dzert (bija pat zīmīte) un tas bija ļoti hlorēts. Nezinu, kādas ir citas 4* viesnīcas Maltā, bet nu šo noteikti es neiesaku Kopsavilkums - ja Maltā nebūtu cilvēku ar tādu attieksmi pret cilvēkiem, tad ceļojums būtu bijis perfekts, jo daba un laikapstākļi bija vienreizēji, tomēr to visu sabojāja vietējie. Varbūt tikai mums tā nepaveicās, varbūt citiem tomēr nav bijis tik traki :)