Bella Sardegna

Jā, tā ir. Skaista zeme ar viesmīlīgiem cilvēkiem - nevis labi apmācītiem tūristu uzņemšanai, bet viesmīlīgiem no dabas. Sardīnija atrodas Itālijas valstī, tomēr sardi runā savā valodā, kas pieder romāņu valodām. Ar spēcīgu spānisku piesitienu - jo pirms Itālijas laikiem Sardīnija ir piederējusi Spānijai. Sardi ar saviem ģimenes locekļiem un draugiem bez mitas satiekas un ciemojas - radot iespaidu par tādu cilvēcisku bišu stropu vai skudru pūzni. No rīta noteikti ienāks pāris kaimiņi uz kafiju, pa ceļam uz pilsētu jāiebrauc pie kāda drauga vai krogā, kur kāds pazīstams jau būs atrodams- vismaz barista, pusdienas jāēd pie radiem vai draugiem - vai arī viņi nāk pie jums. Un ģimene pāri visam. Mani veda ap 150 km ciemos pie saimnieka vecākās māsas citā pilsētā (ar burvīgu nosaukumu Ollolai) - lai pusstundiņu iedzertu kafiju, un brauktu atpakaļ. Rudenī ir sauss un vēl karsts - tikko bija ap 30 grādiem. Saules izdedzināta zāle, akmeņu vai opunciju žogi, piena aitu bari, baltas un brūnpelēkas govis ar milzu izteiksmīgām garskropstu acīm, retāk slaidi, stiegraini zirgi vai ēzelīši - tāda ir ainava. Skatu papildina daudzviet redzamie nuraghe torņi - bronzas laikmeta megalīti, kas izvietoti kā sargtorņi - kalnu galos, pie jūras uz klintīm. Un jūra ar slavenajām pludmalēm - tirkīzzila, bet smiltis baltas vai okerkrāsas. Vēl kaut kur ir romiešu termas, visādas citas senas lietas - kā pierasts fons. Daudzas lietas tā kā neticamas, tā kā iestudētas - bet nē, tā tur ir. Pilsētiņā uz zirga iejāj jauns puisis, uzsauc sveicienu ļaudīm, kas pulcējas pie avota - atbraukuši pēc ūdens Un neviens jau nav pārsteigts. Vakarā kalnos skan aitu zvaniņi, un pieci mikromazi sunīši - ganiņi tās bargi aprāj. Un oktobra sākumā tur ir ļoti maz tūristu - atvaļinājumi beigušies, visi atgriežas mājās. Bet saule vel karsē un jūra vēl silta. Burvīgi. Pēdējā dienā biju pat pludmalē, kur biju...viena pati ik tālu vien acis redz. Saimnieks pat negribēja mani tur atstāt - ak vai, te taču pat kafejnīca ciet un neviena nav! ar grūtībām pārliecināju, ka viss ir labi un man te patīk.