Trīs dienas pa Igaunijas Ziemeļiem

Sākām ceļojumu piektdienā 8 no rīta, dodoties ceļā caur Saulkrastiem uz Pērnavu. Netālu no Pērnavas, Lavassaare ir Dzelceļa muzejs. Ieeja (30 EKK pieaugušajiem/15 bērniem). Tur var izložņāt visus redzamos vecos vilcienus, izcilāt pārmijas. Bērniem patika. Tad dodamies tālāk uz Keilas ūdenskritumu. Nonākot Keila-Joga ūdenskritumu var apskatīt no abiem upes krastiem. Līdz ar to vai nu jānogriežas pirms tilta vai pēc tilta. Mēs apmetāmies stāvvietā pēc tilta pārbraukšanas. Tur ir arī kafejnīca kurā var lēti un labi paēst (4 cilv. - Ls 10). Ēdiens jāpasūta iekšā kafejnīcā, bet pienesīs tos klāt arī pie āra galdiņiem. Pēc šī devāmies uz Tallinu. Tallinnā ērtta stāvvieta ir pie termināliem, jo turpat blakus ir vecpilsēta un cena par stāvvietu arī pieņemama (25 EKK/ 3 h). Tā kā Tallinnā ieradāmies vēlu, ātri izstaigājām pilsētu un devāmies kempinga meklējumos. Pa ceļam noteikti ir vērts apstāties pie kartēm, kas atrodas ceļa malās, tajās ir daudz vairāk informācijas nekā tūrisma ceļvežos vai autokartēs. Kempingu kuru bijām nolūkojuši kartē atradām pēc 2 stundu braukāšanas, jau lielā tumsā. Brīdī, kad atmetām domu par kempingu un nolēmām, ka jāmetas kādas pļavas stūrī, uz ceļa mpamanījām mazītiņu norādi par kempingu (ar norādēm uz kempingiem Igaunijā, tā pašvaki). Kempings bez maksas, iekārtotas ugunskura vietas (ir kur pakārt katliņu, gan restes kur novietos virs uguns), ir soli un protams teltsvietas. Gulējām pašā jūras krastā. No rīta izrādījās, ka neesam vienīgie un tālāk no krasta mežā atrodas ļoti daudz ļautiņu ar teltīm. Tā kā kempigu atrādām tiks vēlu, bet ja ir zināma naksņošanas vieta, nepabrauciet garām Jagla ūdenskritumam. No rīta devāmies uz austrumiem, paralēli Tallinas - Narvas ceļam.Nommaveski un Joaveski ūdenskritumiem, mazām muižiņām un citiem maziem ūdenskritumiem. Tālāk jau ir Rakvere, un tās pils. Šovakar jau zinājām, ka pie Kundas jāmeklē kempings, un tas jāizdara savlaicīgi. Iesaku visiem kempingu uz ceļa Kunda-Toolse - Strausu fermā (2 bērni + 2 pieaug, mašīna, 1 telts = 175 EKK). Kempingā ir aukstais ūdens, elektrība, grils, soli un galdi. JA paspēj vakarā var doties ekskursijā pa Strausu fermu. No rīta devāmies uz Kivioli, kur ir vērts uzkāpt izdedžu kalnā. Paveras jauks skats uz šo apgabalu. Tālāk devāmies pa zemes ceļu uz Kohtla-Nomme, kur noteikti jāapskata Kohta izrakumu parks - muzejs, kas savukārt piedāvā doties pazemē, izbraukt ar vagoniņiem (cena ~ 4ls pieaugušajam). Turpat jau netālu ir arī augstākais ūdenskritums - Valastes ūdenskritums. Bija jau pēcpusdiena un sākām ceļu mājup, gar Peipusa ezeru, iebraucām TArtu un tad jau Valga- Valka un atkal Rīga.