Islande un Farēru salas

Burvīgas 3 nedēļas tika pavadītas, lai apceļotu un iepazītu burvīgo Ziemeļeiropu, galvenokārt Islandi un Farēru salas.Lai nokļūtu līdz Islandei, ceļā pagāja 6 dienas, jo ar autobusu no Latvijas un prāmjiem no Tallinas,Helsinkiem,Bergenas mērojām šo garo ceļu. Ceļošana ar prāmjiem no Tallinas un Helsinkiem ir pierasta jau gandrīz katram Latvijas tūristam, kas dodas uz Stokholmu vai tālāk uz Norvēģiju. Lai nokļūtu Islandē, mēs ar Smyril-line prāmi Norrona no Bergenas līdz Islandei ceļā pavadījām 2 dienas, pa ceļam piestājot Dānijai piederošajās salās-Fāreru salās, bet turpceļā tik uz 3 stundām :) Islande mūs sagaidīja ar burvīgu, sev neierastu laiku-ap +18 - +20 grādiem, bez lietus. No ostas pilsētas Seydisfjordūras devāmies lieliskājā Islandes izpētē apbraucot tai apkārt 7 dienās.Apskatījām Islandes ineteresanto dabu, kas brīžiem lika justies, kā uz Mēness virsmas, sēra avotus un karstāko ieleju, kas visa sastāv no sēra avotiem, Myvatan lavas laukus, kas radušies vulkānu izvirdumu rezultātā.Visa Islande pārsvarā sastāv no vieniem lavas gabaliem, jo tā tak ir zeme, kas radusies vulkānisku izvirdumu rezultātā.Islandes galvaspilsēta ir Reikjavīka un otrā lielākā pilsēta ir Akurerī ar 16 tūkstošiem iedzīvotāju, bet pārējās pilsētas, kur ir skola vai universitāte islandieši uzskata par trešo lielāko. :)Ar laikiem ar bija interesanti, jo Islandē pulkstens rādā trīs stundas atpakaļ nekā Latvijā. Apmelējām apmēram 8 ūdenskritumus-ievērojamājkie-Dettifoss(spēcīgākais), Godafoss(dievu),Gullfoss(zelta), katrs ūdenskritums bija ar savu dabu un citādāks. Peldējāmies Zilajā lagūna, kas izveidota no geizeriem lavas lauku vidū.Visu ūdens un pirts siltumu nodrošina geizeru darbība, kas atrodas tur pat Zilajā lagūnā.Iespaidīgas bija ar Geizeru tēvs-lielais geizeris. Viena no intersantākajām un ekstrēmākajām darbībām bija staigāšana pa Eiropas lielāko ledāju, tās bija vienreizējas sajūtas. Lēnu garu apbraucot apkār šai lavas zemei Islandei, pēc nedēļas devāmies atpakaļ uz ostas pilsētu Seidisfjordūru, lai iekāptu Smyril-line prāmi, bet šoreiz tikai uz vienu dienu, jo šoreiz izkāpām Farēru salās uz 3 dienām. Farēru salas-48 tūkst.iedzīvotāju, pavisam citādākas nekā Islande-mīļākas, zaļākās.Šajās salās pārsvarā vērojām putnus, jo to daudzveidība šeit ir ļoti liela. Pēc 3 dienu nodzīvošanas Farēru salās, kāpām atkal uz tā paša prāmja un devāmies atpakaļ uz Bergenu, bet kā izrādījās, mums par lielu brīnumu, prāmis vakarā uz pāris stundām piestāja Ziemeļskotijas ostas pilsēta-Skrabsterā, ko varējām vērot no kuģa klāja. Tā jau bija pagājušas vairāk kā 2 nedēļas no mūsu ekskursijas un mēs bija atgirezušies atpakaļ Bergenas ostā, kas jau likās kā mājās un varēja teikt, ka jaukais ceļojums apkārt Islandei un Farēru salu apciemojums bija beidzies!!!