(NE)dienas Krētā

Jūlija vidus...atvaļinājums rit pilnā sparā...laika prognoze Latvijā neko iepriecinošu nesola...nu kā lai neieskatās tūrisma firmu mājas lapās, kur tiek darīts viss, lai ar atlaižu programmām pievilinātu ceļot gribētājus. Vārdu sakot – viss notika spontāni...ar draudzeni devāmies uz tūrisma firmas JTL biroju, lai izvēlētos ceļojumu, kas varētu piepildīt vēlmi pabūt nedēļu Vidusjūras krastā. Pirmā doma bija – Turcija, jo par šo zemi man ir tikai visjaukākie iespaidi (ceļazīmi pirku no JTL). Diemžēl, lai iekļautos atvaļinājuma laikā, vairāk nebija atbilstoša piedāvājuma...Jā, JTL akcija darbojas vairāk kā veiksmīgi, jo grūti saskaņot, lai būtu gan brīvas vietas čarterreisos, gan brīvi numuriņi viesnīcās...Rezultātā – Turcijas vietā...Krēta... 3*** viesnīca Seafront Hotel mājas lapā izskatās ļoti jauka: jūras krastā, HB ēdināšana, Adeles ciemā, 7 km attālumā no Rethymno pilsētas...šķiet nekas nevar traucēt mūsu jaukajām ilūzijām, kas pavērtu iespēju veselu nedēļu atpūsties brīnišķīgajā Vidusjūras kūrortā... Un tā, lūk, mūsu 3 stundu ilgais lidojums tuvojas galamērķim...Debesīs neviena mākonīša...vērojam skaistās Egejas jūras saliņas...beidzot arī iezīmējas Krētas salas aprises... Nosēžamies nevis Krētas salas galvaspilsētas Heraklionas lidostā, bet gan NATO kara lidostā pie Hanjas pilsētas Krētas Rietumu krastā. Lidlaukā milzu troksnis, jo ik pēc brīža gaisā paceļas NATO kara lidmašīnas. Kā izrādās, vasaras sezonā šī lidosta tiek izmantota arī čarterreisu vajadzībām, jo Heraklionas lidosta esot ļoti noslogota. Mūs sagaida JTL sadarbības partnera Krētā tūroperatora Le Grande pārstāvis – gados jauns puisis Aleksandrs, kurš dzīvo un studē Sanktpēterburgā, bet vasaras sezonā strādā tūrisma industrijā Krētā. Tā nu pēc vairāk kā stundas ilga brauciena tiekam nogādāti pie viesnīcas Seafront Hotel un nodoti viņu “aprūpē”...Neesam vienīgās no Latvijas, un pie Reception iestājamies rindas galā. Viss notiek diezgan haotiski, jo tūristi uz saviem numuriņiem tiek nogādāti ar busiņu. Dīvaini...var jau būt, ka tāds super serviss!!! Mēs esam iegādājušās 2 vietīgu numuriņu, ar papildus gultu (kā rakstīts viesnīcas mājas lapā – izvelkamu dīvānu), jo esam divi pieauguši cilvēki + 9 gadus vecs bērns. Patiesībā nepaspējam pat īsti aptvert, ka mūs nogādā nevis viesnīcā, bet gan kempinga tipa, tā saucamajos Seafront Hotel Apartment numuriņos, kuri nu nekādi neatbilst 3*** viesnīcas statusam. Un dīvāna vietā – neticēsiet, bet.......virtuves telpā novietota īsta padomju “raskladuška”, uz kuras režģiem virsū uzmests matracis........ Protams, mums ir pretenzijas....maksājām taču par 3*** viesnīcu ar attiecīgām ērtībām. Tagad esam izmitinātas aptuveni puskilometra attālumā gan no viesnīcas galvenās ēkas, gan attiecīgi arī no baseina un vietas, kur iespējams brokastot un vakariņot... Neesam, protams, vienīgās, kuras pārņēmis niknums par šādu “servisu”. Kopā ar vēl kādu ģimeni no Rīgas mēģinām rast kādu risinājumu, bet viesnīcas administrācijas pārstāve tikai muļķīgi smaida un paskaidro, ka arī šie “apartamenti” piederot pie šīs pašas viesnīcas. Un vispār.....viss esot kārtībā, jo viesnīcas galvenajā korpusā jeb Studio numuriņos (par kuriem, protams, esam samaksājuši) vietas vairāk neesot. Un Le Grande pārstāvja Aleksandra telefona numura viņiem neesot. Nu rezultātā tomēr izdodas sazināties ar šo Aleksandru, kurš sākumā ir neizpratnē – kas tad mums nepatīk!?! Bet, kad pēc mūsu uzstājīgā lūguma ieradās, lai apskatītu, kur tad mēs esam izmitināti, tomēr jutās manāmi izbrīnīts, ka viesnīcā ir arī šādi “ekstra apartamenti”... Stāsts, protams, garš....bet, pateicoties tikai tam, ka mēs bijām kopā ar mazu bērnu, mūs pēc 2 dienu gaidīšanas izmitināja normālā istabiņā viesnīcas galvenajā korpusā. Otra ģimene tā arī bija spiesta šo nedēļu “atpūsties” lieliskajos apartamentos...Par ko gan, pārrodoties mājās, tika iesniegta pretenzija JTL. Protams, galerijā ir atspoguļoti jaukākie iespaidi par Krētu...bet droši varētu pievienot arī ekskluzīvus foto no “apartamentiem” – gan graustu pilno apkārtni, kas pavērās no puskilometru tālo mītņu balkoniem, gan superīgo “raskladušku”, gan arī trekna prusaka (lielāks par 2Ls monētu...!!!) foto, kurš tīri labi jutās šajā mītnē... Nu nedaudz par pašu Krētu....Protams, bija vērts noīrēt auto un izbraukāt pašām vismaz daļu no šīs salas. Šajā karstumā (aptuveni +40 C ) vienīgā iespēja daudzmaz komfortabli justies ir atrasties jūras vai baseina tuvumā. Jūra gana akmeņaina, bet patīkami veldzē šā vai tā.... Tā kā mūsu apmešanās vieta bija netālu no Rethymno pilsētas, tad pabijām tur divas reizes – gan dienā, gan novakarē. Mašīnu bez maksas varēja novietot netālu no ostas. Jauka pilsēta ar senu venēciešu ostu, daudzām tavernām un gājēju ieliņām....Skaista arī viena no senākajām un skaistākā Krētas pilsēta – Hanja (Chania), uz kuru mums ieteica aizbraukt tieši vakarā, kad osta un piekrastes tavernas un veikaliņi ir krāšņi izgaismoti. Ceļš cauri kalniem un maziem ciematiņiem skaistāks gan ir, šķērsojot Krētu Ziemeļu – Dienvidu virzienā, kā arī virzienā no Rethymno uz Krētas galvaspilsētu Heraklionu. Bez šaubām, neiztrūka arī daudz pozitīvu emociju... Nu kaut vai izpalīdzīgais grieķis, kurš pat iesēdās mūsu īrētajā mašīnā un pabrauca gabaliņu līdzi, palīdzot atrast ceļu, kad bijām nomaldījušās, ņemot vērā, ka viņš prata runāt tikai grieķu valodā un ceļu rādīja tikai norādot pareizo virzienu ar roku... Un tomēr.....kaut kas no pozitīvām emocijā par šo zemi mums tika neatgriezeniski nozagts jau pašā ceļojuma sākumā....diemžēl!!!!!