Inverness&Fort Williams, Scotland

Vispār ir ļoti maz, var teikt, ka pat nekā nav par Skotiju un kur nu vēl par šīm pilsētām, informācijas. Pat karšu namā nav kartes par viņām.Biļetes tika nopirktas divas nedēļas pirms brauciena, nauda samainīta dienu pirms. Lidojums bija mierīgs, arī satiksme tālāk mierīga, to foršāku darīja foršie megabus un citylink šoferīši :) Šoreiz pati uz savu galvu braucu!!! :) Invernessā ierados vēlā vakarā un pa taisno uz viesnīcu un gulēt. Viesnīca bija pilsētas centrā un tas no vienas puses ir mīnuss, kad gribas gulēt, bet veikali sāk darbu astoņos. Pilsēta parasta, var iepirkties un pastaigāties, bet ja gribas ko redzēt, tad labāk ņemt piedāvātās tūres uz apkārtējiem punktiem, viens no tiem ir jacobite piedāvājums un arī cenas ir pieņemamas. Ceļš uz Fort Williams ir pasakainu skatu pilns,tas ved gar Lohnesas ezeru. Vienā pusē ir ezers, bet otrā pusē kalnu krāvumi.Fort Williamss ir kalnos kāpēju pilsēta, veikali (vairums, pat lielākā daļa) piedāvā kalnā kāpšanas ekipējumu. Pati pilsēta atrodas kalnu ielejā pie upes, kura pa dienu paliek sausa, un ja nemaldos var pāriet pāri, ka tilts nav jāmeklē, un vakarā atkal applūst. Viesnīcā guļot bija labs skats pa logu uz šo upi un otrā pusē esošajiem kalniem. Lielākie no šeit esošajiem kalniem ir Ben Nevis un Glen Nevis, pat apkārt esošā viesnīcu un citu vietu (veikalu, benzīntanku) nosaukumi kautkā sasaistīti ar šiem kalnu nosaukumiem. Uz Ben Nevis var aiziet ar kājām, lai arī kartē liekas, ka liels gabals līdz turienei un jāņem vietējais autobuss, bet tā nav. Pie paša kalna atrodas apmeklētāju centrs un nepieciešamākā informācija (ko darīt esot kalnā, laika prognoze...........diezgan precīza). Uz kalnu pāri upei ved ietaisīta taka, ar dažiem skatu laukumiem, pēc attiecīgiem gabaliem. Atzīšos, ka līdz pirmajam skatu laukumam netiku, jo biju izmirkusi un tāpēc neriskēju iet tālāk, bet gan jau kādu dienu......... :) Turpat ejot uz apmeklētāju centru ir taka....west highland way, kura jau domāta nopietnākiem pārgājieniem, jo ved caur Glencoe (lieli km). Teikšu, ka šī pilsēta, Fort Williams, ir ļoti interesanta, un arī izbraucieni uz blakus esošām pilsētām nav dārgi.Ceļs no Fort Williams līdz Glāzgovai bija interesants ar to, ka vienā ceļa pusē bija Lohnesas upe, bet otrā pusē akmens klintis un pats ceļs šaurs, ka vietām autobuss ar smago mašīnu knapi samainījās.