Polija- no pazemes līdz kalnu virsotnēm

Tā kā ceļojums pa Poliju tiešām bija interesants, padalīšos iespaidos ar draugiem un radiem. Kad teicu , ka brauksim uz Poliju, parasti man jautāja - kāpēc uz Poliju , tur tak nekā nav. 1. diena. Ceļojam trīs- es, vīrs un dēls ar savu Volvo. Iebraucam Polijā. Pārsteidz labie ceļi, ātruma ierobežojumus apdzīvotās vietās neviens neievēro, ļoti daudz "vilcēju". Tā kā līdz pirmajam apskates objektam netiekam, jo satumst, pārnakšņojam kempingā pie ezera. laiks ir ļoti silts, bet peldējāmies tikai mēs un daži jaunieši- ārzemnieki dod priekšroku dušai. 2. diena. Braucam uz Hitlera mītni. Gaidīto dažu drupu vietā tur izrādās ir vesels komplekss. Tur derēja paņemt līdzi lukturīti. Bunkuru sienas apmēram 2 līdz 3 metrus biezas. Tālāk braucam uz Olštinu. Novietojam mašīnu kādā ielas malā un dodamies apskatīt cietoksni, uzkāpjam tornī. Labs skats uz pilsētu, interesanta arhitektūra, vecā apbūve labi atrestaurēta. Ilgi nekavējamies, jo ir ļoti karsts-39 grādi. Pie mašīnas gaida pārsteigums- "cedelīte" sods par neapmaksātu auto noparkošanu. Apmēram stundu gara procedūra un laižam prom uz kādu vēsāku vietu. Izdodas pārnakšņot brīnumjaukā namiņā, kur katram sava istaba,duša, virtuve un dārzs par nieka 100 zlotiem uz visiem trim. 3. diena. Malborka- teitoņu viduslaiku cietoksnis, jau iespaidīgs ar saviem apmēriem vien. Iekšpusē apmēram 3 stundas dzīvojam vēsturē un vēsumā. Daudz interesantu apskates telpu, priekšmetu kolekcijas, ēnaini iekšpagalmi un dārzi. Beigās vēl varēja izmēģināt roku šaušanā ar loku. Tālāk braucam uz prūšu pilsētiņu Tornu, jeb kā poļi to sauc- Torūnu. Vakars vecpilsētā izvērsās par veselu piedzīvojumu- vispirms seans planetārijā, tad ģarš kāpiens rātsnama tornī. Brīnišķīga, es pat teiktu - grandioza arhitektūra gotikas stilā. Vecā pilsētas daļa salīdzinoši liela, sokopta, atstāj vecās Eiropas pilsētu iespaidu. Tur pat vietējais cietums ir vēstures piemineklī. Pasēdējām ielas kafeinīciņā un braucām meklēt naktsmītni. 4. diena Čenstohova. Braucam uz klosteri ,kur atrodas raudošā Svētās Marijas svētbilde un Eiropā augstākais baznīcas tornis. Klosteris Jasna Gura pārsteidz gan ar izmēriem, gan greznumu, gan ļoti lielo apmeklētāju skaitu. Pēdējie gan drusku traucē. Iespaidīgs baziliks, Marijas svētbilde turpat netālu un kāpiens baznīcas tornī. Vēlreiz ieejam bazilikā un tad apkārt klostera mūrim, atpūta ielas kafeinīciņā un braucam uz Polijā mazāko dabas parku-Pieskova Skala. Baltas klintis un pašā augšā cietoksnis ar pārsteidzoši skaistu dārzu un skatu uz apkārtni. 5. diena. Krakova. Jau no rīta ir karsts, bet dodamies uz vecpilsētu. Vispirms karaļa pils jeb Vāvele. Interesants un iespaidīgi liels iekšpagalms. Tālāk pa vecpilsētas ieliņu uz centrālo laukumu, kur atrodas katedrāle ar zvanu torni un vecais tirgus, kur tagad tirgo suvenīrus. Pa ceļam daudz baznīcu, mūku un mūķeņu. Apskatām ļoti grezno katedrāli, iepērkamies suvenīru tirdziņā un noklausāmies kā 12os tornī spēlē taurētājs. karstums neciešams, paēdam un braucam uz vēsāku vietu 6 km aiz Krakovas-Veļičkas sālsraktuvēm. Stundas gājiens pa vēsām ,mitrām mākslīgi veidotām pazemes ejām ar sālī izcirstām skulptūrām un no vaska veidotām skulptūrām. Iespaidīgākā ir pazemes baznīca. Virszemē uzved lifts no pagājušā gadsimta sākuma- brrr. 6. diena. Zakopane- kūrortpilsētiņa Tatru kalnos, īpaši ne ar ko neizcļas. Kartē noskatījām kādu piemērotāku maršrutu un kāpjam kalnos. Pēc kādas stundas kāpiena skatam pavērās kalnu pļaviņa ar ganu būdu un vienreizējs skats uz apkārtējiem kalniem. Pa ceļam- no pazemes izplūstoša upe. Tad vēl pēc stundas vēl iespaidīgās skats uz kalniem. Sēdējām un priecājāmies. Lejā gāja ātrāk. Tad seko "ekšens"- brauciens ar vaļēju pacēlāju kalnā. 7. diena. Pamodina baznīcas zvanu skaņas, jo pie mūsu naktsmītnes ir 16. gs.celta skaista koka baznīciņa. Sapošamies un braucam uz Slovākiju, uz augstajiem Tatriem. jau pa ceļam visapkārt skaisti skati. Ar vaļējo pacēlāju ceļamies virs meža un virs klintīm augšā kalnos. Taciņa veda uz kalna virsotni, bet mums tādam kāpienam nebija laika. Jau tā bijā pacēlušies gandrīz 2000 m augstu. Tālāk brauciens uz stalaktītu alām Demakovska Doļinā. Viena stunda laika ārpus šīs pasaules- ar veidojumiem, upi un ezeriņu. Auksts gan, tikai 7 grādi. Rokas salst uz dzelzs margām, bet skaisti. Lai iztērētu pāri palikušo slovāku naudiņu, vietējās pilsētas restorāniņā apēdam garšīgu picu un braucam atpakaļ uz Poliju. 8. diena. Jābrauc uz māju pusi. Kopumā par Poliju labs iespaids- dzīves līmenis šķiet augstāks kā pie mums, cenas mazliet pārsniedz mūsējās. Reklāma gar ceļa malām gan neatbilst nekādiem pieņēmumiem par normālu mārketingu: dažādas raibas dizaineru un pašu zīmētas ,lielas un mazas reklāmas sakrautas viena pie otras un virs otras visās iepējamās un neiespējamās vitās. Atrast neko nevar. Bet ceļa norādes ir labas- lielas un bieži. pa ceļam ieraugām vienu neplānotu objektu- Checiny cietoksni ar drupām. No tā torņa ir plašs skats uz apkārtni. 9. diena. Izdomājam, ka vēl pa ceļam jāapskata Trāķu cietoksnis pie Viļņas. Tas izskatās kā Malborkas cietokšņa kopija , tikai uz pusi mazāks. Bet interesants, jo atrodas uz salas, iekštelpās daudz apskates priekšmeti. Bet tagad gan uz mājām. Kopā nobraucām 3000 km . Iiztērējām 600 latus.