Vairāk praktiska ceļojuma info

  • 5 min lasīšanai
07.2007 Rīga-Tallina-Helsinki-Kolari (Somija)-Nordkaps Braucām uz Norvēģiju ar savu auto. No Tallinas ar prāmi uz Helsinkiem (2 pers plus auto garāks par 5m ar Nordic Jet Line prāmi 85 LVL), tur ar visu auto ar vilcienu uz Kolari. 2-vietīga kupeja plus auto (garāka par 5 m) vieta izmaksāja 255 LVL, biļete iegādātas tika caur FTB Latvia. Finnish Rail mājas lapā (www.vr.fi) var redzēt, ka tiešie līgumi dzelzceļam ir noslēgti ar vairākām tūrisma firmām Latvijā, var izvēlēties sev tuvāk esošo. Helsinkos dzelzceļa stacijā bija jāapmaina kupons pret biļeti, auto jānovieto pie pēdējā perona (ir norāde) galā, tur ir arī stāvvieta, kur auto bez maksas var atstāt līdz check-in laikam. Ja nemaldos, vilciens atiet īsi pirms 19tiem, bet auto check-in ir no 17:20-18:00. Auto pašam jāuzbrauc uz platformas, pēc tam jādodas uz vilciena peronu, pienākot vilcienam, jāmeklē īstais vagons un kupeja, nebija konduktoru, kuri ierādītu vietas. Kupejā ir izlietne, elektrības rozete. Pirmais pārsteigums bija t.s. pusnakts saule – pamosties naktī un konstatēt, ka ir pilnīgi gaišs! :) Iebraukšana Kolari ir ap 10tiem, perona galā ir piebrauktuve, tur jāgaida, kamēr piebrauc auto vagoni. Kolari mums ir otrais pārsteigums – dodoties ceļā, jāuzmanās no ziemeļbriežiem, kuri ik pa laikam izskrien un ceļa un īpaši no auto nebaidās! :) Nordkaps Tās pašas dienas vēlā vakarā esam pie Nordkapa. Ja ceļā pa Somiju vēl bija silts, tad iebraucot Z-Norvēģijā ir vēss, miglains, vējains un lietains. Nakšņojām kādus 13 km no Nordkapa, Skarsvag, ir norāde ceļa labajā pusē uz vairākiem kempingiem, kā arī Mini Price Motellet. Iesaku šo motelīti, cena 2vietīgajam numuriņam, duša un WC koridorā, ir virtuvīte un ēdamistaba, ar savu gultasveļu maksāja 375 NOK (apt.50 EUR). Tūristu apmeklētais Nordkaps nav pats galējais Eiropas Z punkts, bet tā ir Knivšlodenas klints, uz kuru ir jādodas aptuveni 6 km pirms Nordkapa kreisajā pusē pa akmeņainu-dubļainu taciņu, 9 km turp un 9 km atpakaļ. Mums mērojot šo ceļu lija lietus un vējš. Galā ir klade, kurā vari pierakstīties, ka esi te bijis. Manījām arī vairāku latviešu vārdus. Varbūt, salīdzinot ar citiem Norvēģijā redzētajiem skatiem, šis nav tas iespaidīgākais, vairāk tā ir apziņa, ka esi pabijis šajā vistālākajā Eiropas Z punktā! :) Silti iesaku dodoties uz Z-Norvēģiju iegādāties mitrumnecaurlaidīgas bikses un drēbes, trekinga apavus, paķert līdzi cepuri un cimdus (man nācās tos iegādāties Norvēģijā). Iekļūšana Nordkapā maksā vienai personai 190 NOK. Var nofotografēties pie Nordkapa simbola – globusa, noskatīties videofilmiņu, iegādāt kādu suvenīru. Vai cena ir adekvāta-drīzāk teiktu, ka ne. Nelielā ciematiņā Gjesvaer tiek rīkoti bird watching safari, 450 NOK vienai personai. Var arī izīrēt motorlaivu, lētākais bija no 150 NOK/h. Alta-Trumse (Tromso) Dodoties uz Lofotu salām, pa ceļam apskatam Altas muzeju, kur ir klintīs iekalti zīmējumi, senākie ap 6000 gadu veci, iekrāsoti ar krāsu, lai būtu saredzami. Gar tiem iet taka. Šis nav tas objekts, kuru ieteiktu noteikti apskatīt un kurš paliktu atmiņā, bet ja ceļš iet gar šo muzeju, var iegriezties. Mēs apskatījām arī Trumsi, vienu no lielākajām Norvēģijas pilsētām. Uzbraucām ar cable car, kur var apskatīt pilsētu no augšas, kā arī doties pa taku augstāk kalnā. Trumsē atrodas arī Polaris muzejs, kur rāda videofilmu par Svaldbāru, ir roņu baseins, utml. Ja ceļotu turp vēlreiz, iespējams, ka Trumsi nemaz neapmeklētu. Lofotu salas Devāmies uz Fiskebol no Melbas ar prāmi, 118 NOK diviem cilvēkiem plus auto, stāvēja jau rinda, bet veiksmīgi tikām iekšā pirmajā prāmī. Prāmji iet, ja nemaldos, reizi stundā. Mūsu kartē bija iezīmēts arī ceļs no Gullesfjordbotn uz Fiskebol, kas ļautu saīsināt ceļu, bet piezīmēts klāt 2007, iespējams, ka līdz gada beigām šis ceļs/tuneļi būs gatavs, un nebūs jābrauc ar līkumu caur Melbu. Iebraukšana Fiskebol fantastiska – kā no pasaku filmas, migla, zaļi apaugušas klintis... Troļļu fjords – uz to tiek rīkotas kuģīšu ekskursijas no Svolvaer, tomēr foršāk ir turp doties pašiem. Mēs Digermulen ciemā noīrējām motorlaivu. Pie vienīgā veikaliņa durvīm bija uzraksts, ka turp dosies kuģītis pēcpusdienā, 400 NOK no personas, min laikam bija 5 personas, tomēr pārdevējas laipni iedotais kāda onkuļa tel nr mums noder, jo onkulis ir gatavs izīrēt motorlaivu uz visu dienu par 350 NOK. Nesteidzīgi apbraukājām Troļļu fjordu, noskatījāmies tūristu kuģīšu iebraucienu, kad burtiski 15 minūtēs tiek apbraukts šis fjords, tiek dotas 5 minūtes pamakšķerēt. Troļļu fjordā ļoti labi ķeras zivis, motorlaiva bija arī aprīkota ar makšķerēšanas piederumiem, nobraukājām ar to visu dienu. Ja nu kādam arī ir vēlme, onkulis atļāva savu tel nr dot arī citiem +47 45 666 599. Dodoties prom no Lofotu salām, jārēķinās, ka prāmis uz Bodo dodas samērā reti. Info centros var dabūt prāmju sarakstus. Piem, viens prāmis ir 00:15 (iebrauc Bodo 3:45), bet nākamais ir 6:00, tad 10:00, 14:00 utml. Rindā sākām stāvēt īsi pirms 23:00. No 4 joslām bijām 2 joslas pēdējais auto. Un mums ļoti noveicās, jo prāmis paņēma tikai pirmās joslas auto, un no otrās kādu pusi. Pirms mums stāvēja pāris „kemperu” mašīnas, un tā kā prāmī pēdējam auto bija atlikusi mazāka vieta, paņēma mūs kā nākamo īsāko auto. Kemperu auto, kas stāvēja jau pirms mums, un pārējās rindas palika gaidīt prāmi 6-os... Prāmī visi ļoti ātri bija aizņēmuši sēdvietas – gulēšanai, ar savu spilvenu un segu, ierodoties pēdējiem, knapi atradām sēdvietas...Precīzu cenu neatceros, bet bija nedaudz pāri pār 600 NOK. Bodo atrodam pirmo auto gāzes uzpildes tanku – Shell-ā! Vēlāk nokonstatējam, ka maz, bet tomēr šur un tur tie ir, bet ne tikai degvielas uzpildes stacijās, bet arī pie kādām remontdarbnīcām. Var apskatīties adresē www.gjelstenli.no/lpg/FullestasjonerNorge.htm Gāze ir uz pusi lētāka par benzīnu (vidēji 5,5 NOK/l; savukārt benzīns vidēji 12-12,5 NOK/l). Lai iepildītu gāzei, operatoram jāprasa pāreja. Netālu no Bodo ir Saltstraume. Troļļu ceļš-Dalsniba-Geirangera fjords-Briksdāles ledājs Pie Andalsnes ir tūristu apmeklētie Troļļu ceļš (ir arī taka tālāk kalnos), Dalsnibas virsotne (70 NOK), Geiranger fjords (kempingā var izīrēt motorlaivu, vai doties ar prāmi izbraucienā), Briskdāles ledājs (sasniedzam 40 minūšu nesteidzīgā gājienā, 50 NOK par autostāvvietu). Tālāk brauciens uz Stokholmu, prāmis uz Rīgu. Prāmja biļetes (2 pers plus auto garāks par 5 m - 215 LVL) ieteicams iegādāt iepriekš. Mēs to neizdarījām, Tallink birojā teica, ka biļešu uz to dienu vairs nav, bet ir atlikusi viena uz nākamo, varot to nopirkt un šodien gaidīt in waiting line pie check-in. Tur, ja būšot brīvas vietas, tad samainīs biļeti un varēs braukt šodien. Waiting line neesam vienīgie, tur jau stāv bariņš ar auto, cilvēki klīst ap check-in būdiņām un runājas ar operatoriem, brīžiem sajūta, ka sāksies cīņa ar elkoņiem par to, kurš tad tiks prāmī. Beigās veiksmīgi tiek visi, tomēr nervus kutinošs šis pasākums ir, jo prāmī tiekam 5 minūtes pirms izbraukšanas (pirms 17:00).... Praktiski sīkumi Makšķerēšanai iekšējos ūdeņos jāiegādā licence (info birojos, pastā, utml) – 200 NOK uz nedēļu, privātos ūdeņos var būt jāpērk atsevišķa atļauja. Makšķerēt jūra – bez maksas. Naktsmāju atrašana nav problēma, kempingi un hytter ir daudz. Kempingos cenas vidēji – tikai auto un elektrība ap 130 NOK, telts vieta nedaudz dārgāk, mājiņa ap 350-400 NOK. Mēs darījām arī tā, ka kempingā vai degvielas uzpildes stacijā tikai iegājām dušā (15-30 NOK) un gulējām auto, piem, kādā atpūtas placī pie ceļa, kādu tur ir daudz. Jārēķinās, ka ceļi ir šauri, līkumoti, pēc kartes lielākie ceļi ir tikai viena josla katrā virzienā, tāpēc ātruma ierobežojums 80 km/h ir pat ļoti saprātīgs. Lai gan vietējie brīžiem brauc, manā skatījumā, pārdoši ātri. Tomēr braukšana ir ļoti pieklājīga un kulturāla, neviens nekur nespraucas, utml. Cenas veikalos – maizes kukulītis ap 20 NOK, piens 12 NOK, 6 olas ap 20 NOK, košļenes no 0,6 - 1,20 NOK. Ļoti iecienīti ir kemperu auto, kur iekšā ir gulēšana, WC, utt. Riteņbraucēji. Daba fantastiska, ūdenskritumi un kalni, skarbs skaistums! Mainīgi laika apstākļi, bieži līst. D ir siltāks, brīžiem saulains, Z vēss. Miglas dēļ bieži smukie skati paliek neredzēti. Kopā tika nobraukti ap 5200 km, 2 nedēļās. :)))


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais