Korsika. U Furu jeb kā mēs vienu dienu pavadījām kalnu strautā.

Patiesībā šis būs apraksts par vienu ceļojuma dienu, nevis par visu ceļojumu. Bet šo vienu dienu mēs pavadījām tik jaukā vietā, ka likās - tas ir vesela apraksta vērts. Īsumā par pašu Korsiku. Šī noteikti ir vieta, kuru vajag apmeklēt dabas mīļotājiem - skaista, zila un silta jūra ar gan klinšainiem krastiem, gan smilšainām pludmalēm, augsti kalni, skaistas kalnu upes un Vidusjūras sausajam klimatam neraksturīgi zaļa daba. Tiesa gan šai paradīzes salai ir arī savi mīnusi. Viss par ko šeit vajadzēja maksāt bija salīdzinoši dārgi - gan pārtika, gan dzīvošanas, gan transports. Tāpat arī jāpiemin, ka ir gadījies saņemt labāku servisu, it īpaši par tādu cenu, ko nācās maksāt Korsikā. Bet tas tomēr nespēja sabojāt to fantastisko baudījumu, ko sniedz Korsikas daba. Viena no šādām vietām Korsikā ir U Furu. Atrodas netālu no pilsētiņas Porto Vechio. Iepriekš par šo vietu biju lasījis ceļvedī un internetā www.u-furu.com U Furu Izbraucām no Porto Vechio, un, braucot pa Porto Vechio apvedceļu Bastias virzienā, sākām meklēt ceļu uz U Furu. Mūsu ceļvedī bija norādīti apdzīvoto vietu nosaukumi franču valodā, bet uz ceļa zīmēm bija nosaukumi gan franču, gan korsikāņu valodā. Tiesa gan jāpiebilst, ka korsikāņi zīmes franču valodā izmanto par mērķiem, lai trenētos šaušanā vai arī rūpīgi ietonē ar melnu krāsu, kas mums nedaudz apgrūtināja orientēšanos kartē. Mums par lielu prieku, nogriežoties no apvedceļa, ieraudzījām norādi ar nepārprotamu uzrakstu U Furu. Šādas zīmes turpinājās vairākās vietās līdz pašam kempingam. Ceļs bija šaurs un līkumains, bet ar labu asfalta segumu. Tikai nelielu ceļa gabalu pirms kempinga asfalts pazuda un nācās uzmanīgi līkumot pa diezgan akmeņainu ceļu. Viss liecināja, ka mēs dodamies arvien augstāk kalnos. Iebraucot U Furu kempinga autostāvvietā mūs sagaidīja ļoti laipns kempinga darbinieks, kurš diezgan labi runāja angļu valodā (tā starp citu nebūt nav izplatīta parādība Korsikā, kur pamatā cilvēki runā franču un korsikāņu valodā). Tā kā diena bija diezgan silta, braucot mašīnā varētu pat teikt ka karsta, tad pirms kāpšanas kalnā nolēmām nopeldēties kempinga baseinā. Kempinga darbinieks mums parādīja ceļu uz kalna strauta ieleju un pastāstīja, lai, kāpjot pa strautu augšup, meklējam sarkanus punktus klintīs, ka norādīs pareizo ceļu. Vēlāk izrādījās, ka šie punkti patiešām ir ļoti noderīgi, lai atrastu pareizo vietu pa kuru puslīdz droši turpināt ceļu. Kempinga takas galā mēs beidzot ieraudzījām upītes ieleju un pirmo augsto ūdenskritumu. Patiešām skaisti. Uzrāpušies ūdenskrituma augšpusē, devāmies tālāk un drīz nonācām pie nākošā ūdenskrituma ar palielu baseinu tā pakājē un vairākām vannām ūdenskrituma ceļā klintīs. Lai arī nesen bijām jau peldējušies baseinā, ūdens bija tik vilinošs, ka nevarējām no tā atturēties - absolūti caurspīdīgs, kristāltīrs, patīkami silts, bet tajā pat laikā arī veldzējošs un garšīgs. Sēžot dabas veidotā džakuzi, kurā par svaigu, burbuļojošu ūdeni nemitīgi rūpējās ūdenskritums, un, skatoties uz zaļā meža ieskauto, klinšaino strauta ieleju, nodomāju - Paradīze. Viss turpmākais pārgājiens bija viena nemitīga peldēšanās, rāpšanās pa ūdenskritumiem, kāpšana pa klintīm un lēkšana ūdenskritumu baseinos. Daudzviet strauta karstos bija lielas, gludas un lēzenas klintis, kuru lielās, pelēkās muguras bija saulē sasilušas kā turku pirts lāvas. Pēc ilgstošajām SPA procedūrām ūdenskritumos, apgūlāmies siltajās un apbrīnojami ērtajās akmens sauļošanās gultās. Turpinot ceļu augšup, nonācām vietā, kur tālāk varēja iet tikai pa strauta gultni, lienot cauri zaļam krūmu tunelim. Nogājuši kādus 100 metrus nolēmām griezties atpakaļ. Tikai vēlāk mājās ceļvedī izlasīju, ka bijā pieveikuši tikai 2/3 ceļa. Ja būtu gājuši tālāk, būtu nonākuši pie aptuveni 10 metrus augsta ūdenskrituma. Kāpjot lejā, nospriedām, ka šī ir vieta, kur mēs gribētu atgriezties. Kempinga bārā pie baseina nedaudz atpūtāmies un tad devāmies atpakaļceļā uz Porto Vechio. Bērni bija noguruši, bet tājā pat laikā sajūsmā par lieliski pavadīto dienu.