Maroka, ar ielidošanu Marakešā! Septembris 2011.

Salam aleikum (tas laikam nav pareizi uzrakstīts, bet nekas) :) , tā kā mūsu pieredze par ceļošanu Marokā ir pavisam svaiga un ļoti ļoti veiksmīga, pastāstīšu soli pa solim kurp un ar ko devāmies :)

Un ja vien Jums ir kaut nedēļa laika un vēlme piedzīvot ko patiešām eksotisku un aizraujošu - Maroka būs īstā vieta!

Lidojam ar Ryanair. Stansted (UK) - Marrakech (Morocco), biļete diviem ar rokas bagāžu turp un atpakaļ 197,19 paundi. Braucot "ģikarjom" vismaz vienam no jums ir jāsaprot un jāprot kaut kas pateikt angliski, nu vai... franciski... vai arābiski.

Pirms ielidot Marakešā rezervējam zemas klases un lētu viesnīcu pašā Marakešas medinas (vecpilsēta) sirdī. Dariet to šeit: http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/La-Casa-Del-Sol/Marrakech/24361#availability

Pie rezervācijas ir jāiemaksā 10% depozīts. Pirmās trīs naktis Marakešā plānojam palikt pilsētā uz vietas, tādejādi rezervējam palikšanu La Casa Del Sol uz trim naktīm, kas mums izmaksā 97 eiro. Viesnīca skaitās **, bet pārsteidz ar burvīgi autentisku dizainu, personīgo vannas istabu, podu ar tualetes papīru un kondicionieri, kas nooooteikti noderēs :D un garšīgu piparmētru tēju, kuru pasniedz viesiem pa brīvu neierobežotā daudzumā. Rezervāciju apstiprinot Jums tiks piedāvāts savākšanas no lidostas pakalpojums (15 eiro), tam noteikti piekrītiet, pirmkārt parasts taksis nesanāks lētāk un otrkārt pat ja sanāks, tā kā viesnīca ir pašā vecpilsētas iekšienē, bez pavadoņa Jūs to vienkārši neatradīsiet, it īpaši dienas laikā, kad visapkārt šaurajām ieliņām ir izvietojušies tirgotāji :) Ierodoties Marakešā 8 septembra vakarā bija +37 grādi, pilsētā vēsāks tā arī nekad nepalika :D Vēl pēc ierašanās turpat lidostā ir jāaizpilda deklarācija, kur jāieraksta kur paliekat un jāatķeksē, ka esat tūristi, ja nezinat kur iet, skataties ko dara citi un dariet pakaļ, bet labāk pildiet lapiņu paši, jo tur var arī stāvēt nevainīga paskata puisis, kurš aizpildīs to Jūsu vietā un neaizmirsīs paprasīt par to 2 eiro :D mēs sapīkām uzreiz, kā tad tā, par ko, domājām ka tas darbinieks, mums taču nebija pildspalvas :( :D Ierodoties riādā (zemas klases viesnīca), Jūs apsēdinās, iedos gardu piparmētru tēju, Marakešas karti kā dāvanu un visu pastāstīs. Tad arī būs jāsamaksā atlikusī summa, par ko iedos rēķinu. Mums jau maršruts bija pilnībā saplānots, tādēļ no piedāvātajām ekskursijām atteicāmies, bet ja Jums nav, variet izmantot arī viņu piedāvājumu. Viesnīcas īpašnieks Jums arī visu parādīs kartē, kur jādodas, kas jāapskata, un cikos. Naudu samainiet uz eiro pirms lidojuma, viesnīcā var norēķināties arī eiro, bet pēc tam pajautājiet viesnīcas bosam kur izdevīgāk un viņš izstāstīs, tur mainīt bija patiešām izdevīgi: 1 eiro = 11 dirhami jeb 1 dirhams = 6 santīmi. Pirmās trīs dienas pavadam turpat Marakešā, jau pirmajā vakarā dodamies ārā - tirgū! Tas ir kaut kas, neapjūciet, nepērciet uzreiz visu pēc kārtas, vēl paspēsiet ;) Noskaņojaties, ka būs kas prasa naudu vienkārši, būs kas mēģina kautko pārdot, bet skataties uz to filozofiski un lielākus vai mazākus neliešus var atrast jebkurā valstī, tepat centrāltirgū sameklēšu cik uziet piecu minūšu laikā :D Neņemiet to galvā, protiet pateikt skaidru nē (NON MERSI). Neietekmējaties un nebojājiet savu ceļojumu jau pirmajā dienā ja arī uzķeraties uz kādu naudas izspiedēju, uztveriet to kā mācību turpmākajām dienām un dieva dēļ neapvainojaties, tveriet to viegli, Jūs esat ceļojumā, brīnišķīgā valstī un, lai neviens to nespēj sabojāt ;) un sākat mācīties kaulēties :D tas noderēs :D

Ar trim dienām Marakešas apskatei pilnīgi pietiek. Noteikti jāapskata Teneries - ādu ģērētava. Galvenajā tirguslaukumā, kura vidū Jūs praktiski arī dzīvosiet, var iegādāties pilnīgi jebko ko sirds kāro, piedzerties nenormāli gardu svaigi spiestu apelsīnu sulu (4 dirhami pa glāzi), nopirkt Marokāņu gardo maizi (1 dirhams, to var ēst un piedzert kolu un liekas, ka nevar būt nekā gardāka uz pasaules :D ), paēst tadžinu (35 dirhami) vai gardo marokāņu zupu (5 dirhami), augļu ir daudz un lēti, bet kad ieraugam cenas ārpus Marakešas saprotam cik tas bija dārgi :D Tomēr par 6 persikiem, kas ir tik sulīgi, ka jāēd virs izlietnes 10 dirhami ir tīrais nieks. Arbūzs 35 dirhami.

Par kaulēšanos: Marakešā, pietam centrā, tirgotāji nav vakarējie, kaulējas, bet baigi cenu nost nelaiž, pa bišķiņam tā teikt. Ārpus pilsētas un citās pilsētās jau aina ir cita, tur jau sākotnējā cena it visam ir krietni zemāka.

Pēc trim dienām Marakešā dodamies ekskursijā uz Sahāras tuksnesi! Ekskursiju jau iepriekš pasūtiet šeit: http://www.cameltrekking.com/Desert-Tours/marrakech-erg-chebbi.html tās vadītājs un īpašnieks Omārs ir ļoti inteliģents cilvēks, un izpilda visu ko solījis mājas lapā, esam sajūsmā un iesaku Jums tikai viņa pakalpojumus. Trīs dienu tūre uz Sahāru, ar iekļautu viesnīcu un palikšanu tuksnesī pa nakti + brokastis un vakariņas, izmaksā 300eiro diviem. Džipā sēžam pieci cilvēki, ir plaši un ērti, viens blakus šoferim, divi aizmugurē un vēl viens pašā aizmugurē, jo tur arī ir sēdvietas, pūš kondicionieris, kas ir patīkami. Bagāža tiek salikta bagāžniekā, kurš tur arī ir. Omārs mūs savāc pie Kafe de France, pajautājiet viesnīcā kur tas ir, un tas ir lielā tirgus laukuma labajā sānā, atradīsiet viegli. Omārs nevarēs Jūs savākt pie viesnīcas durvīm, jo kā jau minēts iepriekš, iebraukt tur nav iespējams, ja nu vienīgi ar mopēdu, tapēc aizejiet paši. Pēc tuksneša mūs izlaiž turpat un vēl vienu nakti pārlaižam Casa del Sol (36 eiro), lai jau no rīta virzītos atkal uz Cafe de France un satiktos tur ar Abdula un dotos divu dienu tūrē uz Tafroutes apgabalu. Tafroute ir tūristiem sveša vieta un tādēļ jo īpaši vilinoša mums. Atraduši internetā tur esošos Gleznotāju akmeņus, mums tie ir jāredz! Abdula ir berbers un viņš mūs ved. Mīnuss varētu būt tas, ka viņš nerunā angliski :D tikai franciski un arābiski, bet mēs tik labi saprotamies internacionālajā valodā (ar rokām, kāds vārds vāciski, kāds angliski), ka es Jums iesaku arī šādu eksotiku. Tas kā viņš laiž pa kalnu serpentīniem vien ir to vērts. Ekskursija maksā 300 eiro abiem, jo vesti tiekam tikai mēs divi un lai nolasītos vesels busiņš uz turieni, nāktos gaidīt nedēļām ilgi, jo tas nez kādēļ nav populārs maršruts. Un žēl, ka tā, jo to ko mēs tur redzēēējāāām... nemaz nevar izstāstīt :) Ekskursiju pasūtiet: newaimadcar@yahoo.fr var protams īrēt auto un braukt paši, bet mēs tomēr izvēlējāmies, lai mūs aizved (ekskursiju pasūtiet angliski, un jāiemaksā būs depozīts pus summas apmērā, esam pārbaudījuši, ka tas nav kaktu kantoris). Cenā iekļautas vakariņas un brokastis un brīnišķīga viesnīca http://www.latetedulion.com/ ja braucat paši, iesaku apmesties šajā viesnīcā, ļoti jauka ar neticami labu ūdens spiedienu dušā :D

Pēc visa redzētā, kad galva vai dulla no Marokas skaistuma, Abdula aizved mūs uz lidostu (iekļauts cenā), kur mierīgi sagaidam savu reisu un dodamies mājup. Pasūtot ekskursiju uz Tafrouti jautājiet pēc šofera Abdulas, jo viņš pats nāk no šī apgabala, attiecīgi parāda mums tādas vietas, par kurām citi var tikai sapņot, ieved ciematu tirgos, pacienā ar kamieļu pienu un no rīta padomā un pajautā – gud šlāfen? :D Protams aizved arī uz gleznotāju ieleju pie gleznotāju akmeņiem, skaistākajās vietās stājas nost un saka – foto foto, kopumā ļoti maziņš, kolorīts un priecīgs vietējais onka. Viņš saka mums "turist kafē nou gud" un ved vietējo kafeinīcā, kur viss ir "zašibisj", iepērkas mūsu vietā un vispār ar viņu sajūtamies ne kā tūristi :)

Ko vērts atvest no Marokas?

Iekavās uzrādu cenas (ieskatam) ko pati samaksāju pēc mazāk vai vairāk veiksmīgas kaulēšanās. Un nebaidaties no vārda iepirkšanās ceļojuma laikā (it kā jau smalki skaitās tikai arhitektūru baudīt), šī ir austrumu valsts un tirgus ir viena liela un lieliska šīs kultūras sastāvdaļa.

- - Kārtīgu ādas somu (kamieļu ādas 800 dirhami, Marakešas teneries).

- - Čības ar Hotābiča purngaliem (180 dirhami, Marakešas tirgū, bet Tafroutes tirgū būs gan lētākas, gan oriģinālākas).

- - Iegrābt vismaz maisiņā smiltis no Sahāras tuksneša - sabērt mazās burciņās un uzdāvināt mammām un māsām, brāļiem arī derēs -> (Pa velti. Censties iegrābt bez skorpiona. Smiltis ir tumši oranžas un kautkādas tādas savādākas) :)

- - Berberu keramiku (tadžinas, bļodas utt. Iepakot drēbēs rokas bagāžā, savādāk var neizdzīvot).

- - Ar rokām austus paklājus (150 dirhami).

- - Rotaslietas, rotaslietas, rotaslietas, gan no berberu sudraba, gan koka (5 un uz augšu dirhami).

- - Garšvielas.

- - Metāla lampu (nu labi, vismaz svečturīti).

Ko vērts izdarīt Marokā?

- - Izbaudīt uz savas ādas +46 grādu karstumu!

- - Palikt Sahāras tuksnesī pa nakti un izbeigt elpot, kad liekas dzirdi garām lienošu čūsku.

- - Pabūt austrumu tirgū, kur līdz vēlai naktij notiek kaulēšanās un tirgošanās, pie sevis sauc čusku dīdītāji un cirku meistari.

- - Uztaisīt hennas tetovējumu.

- - Apmeklēt ādu ģērētavu.

- - Apmeklēt gleznotāju ielejas akmeņus un pataustīt tos savām rokām!

- - Visbeidzot pagaršot persikus, kas ir tik sulīgi, ka jāēd virs izlietnes un dateles, kuras ir tik saldas un mīkstas, ka paspiežot iztek medus.

- - Kļūt par Marokas fanu? ;)

Tagad aicinu apskatīt galeriju “Āfrikas deserts – Maroka un Sahāra!” manā personīgajā profilā, lai nostiprinātu iepriekš teikto vizuāli ;)