Maršruts: Rīga-Varšava-Krakova-Tatri

Specifika: braucam ar savu autiņu, guļam teltīs. Līdzi 9 mēnešu vecs mazs bērns. Vispār jau ceļojums bija vairāk kā izdevies, mājās braucot, man pat asaras saskrēja acīs jo tas laiks kalnos tik ātri paskreeja, ka nespējām tam noticēt! :( kalni, tas kaut kas tāds... kaut kas... kas iekrīt dziļi sirdī un tad cilv;eks vienkārshi ar tiem saslimst! :)) .. :)) bet nu vispaar pirms kaut kur brauc iesaku palasīt labus padomus: 1) Degvielas iegādē vadījāmies pēc vairāku mēnešu vecas informācijas no Impro lapas. Tas bija pilnīgs bullšits! Pirmkārt jau cenas visur kāpušas pamatīgi, otrkārt - valsts kur bija lētāka degviela - nu bija dārgāka un mēs, protams, ieberzāmies. 2) Lai arī cik maz laika ir un gribas jau braukt prom – vajag samainīt naudu Latvijā! Un ja ko nemainat – atstājat uz kartes. Arī Maestro kartes tur ņem pretī, bet Latvju papīrnaudu – reti kur! Ok, Lietuvā vēl. Bet Polijā mazajās pilsētās maiņas punktos tādu valūtu nepieņem! 3) Vispār 6dienās un 7dienās Lietuvā un Polijā baigi daudz vietas ir ciet.. Vai atveras tikai 11tos.. Cilvēki māk atpūsties! :) 4) Polijā krievu valodu zin mazāk kā Slovākijā. Ar angļu – atkarīgs uz kāda cilvēka uzraujies.. Ar mentiem bij jārunā puslīdz krieviski, puslīdz angliski un pārējais – ar žestiem :)) 5) Sālsraktuves pie Krakovas ir baigi dārgas,bet ir vērts maxsāt. Bet ja grib tikai skatīties, tad var iet ar poļu grupu – tā ir lētāk :) Bet saprast – nefiga nevar! :( Jā un kad samaksā par fotogrāfēšanas biļeti – nočeko baterijas un karti fotoaparātam! Baigā škrobe kad samaksā par fočēšanos a beidzas bačas. 5) Slovākijā ar mentiem var sarunāt ;) Vismaz cik viņš mums centās iegalvot – sodi tur ir diezgan bargi.. par 20kmh pārsniegšanu prasīja 40Ls (mūsu naudās pārrēķinot). 6) Alu apmeklējumos aiziet baigi daudz laika, jo tie darbalaiki izrādās ir baigi retie un var stipri ieberzties. Nu tas atkarīgs no gadalaika kurā jūs braucat – tur jāmeklē internetā. Biļetes ~3Ls un tikpat ja gribat fotogrāfēt. Un par stāvvietu pie alām ar ir jāpiķo pāris lati. 7) Kempingi nav diezko dārgi, bet arī ne diezko kopti. Pie Tatriem lielākās pilsētas ir balto, bet starp tām – maziņi melno ciematiņi.. Un tiem mentalitāte pavisam cita – nāk klāt un uzbāžas ar visko.. Zemajos Tatros viesnīcas no šosejas līdz alām ir visdārgākās. Ja brauc tālāk augšā kalnā – kļūst arvien lētāk (Vasarā. Ziemā varētu būt otrādi). 8) Augstajos tatros pastaigāties ir fantastiski. Bet nu pa ceļam miskastes nav, tāpēc būtu labi paņemt kādu maisiņu līdzi, kur iepakot papīrīšus vai sadarītos pamperus. :) Ēst ar neko prātīgu tur nevar dabūt, tāpēc paņemiet ko līdzi. (ja redzat ēdiena nosaukumu- gulašs, tad ziniet ka tas mav taads kaa pie mums.. tur ir skaabeeti kaaposti un baltmaize bez garozas.. diezgan briesmiigi.. ;( ) A zato baravikas tur ir milzīgas, daudz un bez tārpiem! Ja rudens pusē braucat tad ieplānojat laiku sēņošanai! 9) Pacēlāji maksā diezgan dārgi. Līdz pusceļam 5ītis un no pusceļa līdz augšai (Lomņickij ščit) 10,- no cilvēka. Pie tam uz pašu galu pacēlājs iet ik pa 20 minūtēm un uzņem tikai 15 cilvēkus. Biļetes protams ātri izpērk. Tāpēc jārēķinās, ka pēc biļešu iegādes būs tur jāklejo kādas 2-3-4 stundas un jāgaida sava kārta. Bet, ja ir laiks un nav mazais uz pleciem, tad varbūt nav vērts maksāt – var mēģināt uzkāpt tāpat! Ar bērnu uz muguras gan tas ir diezgan riskanti – es neieteiktu. nu taa kaut kaa.. ;) ceru ka kaadam tas noderees! :))) UN ja kādam atrodas kāda brīva vietiņa kārā, un tu dodies uz Slovākiju, neaizmirsti paņemt man līdzi! ;) .. :DDD