Vancuvera

Pirms došanās uz Vancuveru mēģināju šeit kaut ko uzzināt. Diemžēl diezgan maz informācijas. Tad nu nodomāju, ka vajadzēs man ko praktisku te ierakstīt..... :) Tātad.... Vancuvera ir skaista. Plaša. Ēkas stiklā un metālā... Tiesa pēc 5 dienām to visu apskatot rodas maza vēlmīte atrast ko atšķirīgu...nu tādu senāku. Kaut ko savādāku. Tas spožums sāk apnikt, bet tas iespējams ir tikai man.... ;) . Lai apskatītu pēc iespējas vairāk iznomājām auto turpat pie lidostas. Benzīns nav dārgs, var visu izbraukāt krustu šķērsu. Taču ir viens liels mīnuss auto īpašniekiem kas ļoti sit pa maciņu - auto stāvvietas. Jā, tās visas ir par maksu. Par diezgan lielu maksu! Pilsētas centrā un arī tālāk no centra par 1h nāksies šķirties no 4-7$ . Pazemes stāvvietas arī ir par maksu pat lielveikalos. Tikai pie " moliem" ir bezmaksas stāvvietas. Nav jāmaksā par auto novietošanu no pl 22-9. Pērējā laikā... laipni lūgti atver maciņu. Pie viesnīcas stāvvieta bija 38$ diennakts. Tā, ka ja jums ir auto rēķinieties ar lieliem papildus izdevumiem (car) . Internets visur par maksu. Atrast Free... problēma. Iespējas - kafejnīcas kur nopērkot 1 kafiju tu saņemsi kodiņu kuru ievadot varēsi pasērfot. Uz ielām atrast grūti. Veikalos pilnīgi droši brīvs nets būs pie "ābolīša" veikaliem. tur protams var arī doties iekšā un izliekoties par potenciālo IPad pircēju vari sakonektētoes ar draudgiem.lv u.c vietnēm . Ļoti būtiska lieta ir ēdiens. Nu ko ... tāpat kā vairums zemēs lētākais ēdiens ir " austrumu " virtuve. Tās Vancuverā ir pa pilnam. Ir dīvainas un mazāk dīvainas, bet paēst var (10$ no pers.) Ja vēlme ir apēst ko labāku... Protams tas ir iespējams, bet tad jau jārēķinās ar izdevumiem virs 25$ no pers. Ja vēlme ir labi/garšīgi paēst... tad jau restorāni (55$), bet bez garantijas " garšīgi" - nu mūsu izpratnē :D . Ja nu gribam ieēst ko patiesi eksotisku tad nu rēķināmies ar 100 $ no personas. Varu ieteikt Japāņu suši restorānus... Tie ir labi! Tuncis (lick) tāds, ka mēli var norīt. Un cenas sakarīgas.. Divatā pārēsties varēs par 40$. Iepirkšanās- nu ko mīlīši...lēti tur nav! Sortiments gan ir daudz lielāks kā pie mums. Pilsētas centrā cenas ... kosmoss. Molos ir lētāk. Ja grib tiešām ko labu atrast tad vienīgais ir Mertopoles mols. Jābrauc patālu, bet tas ir to vērts. Taču jārēķinās ar veselu dienu. Jāstaigā daudz. Ja, kas alkoholu naktī nopirkt nevar veikalā... tikai kafe un bāri /restorāni. Izklaides... slavenais Stenlija parks... Nu ir smuki! Patiešām! Pilns ar dzīvu radību - jenoti, vāveres, zosis u.c ēdiena bičotāji. (roll) Akvaparkā dzīvību ir gana, bet ģimenes biļete ir manā uztverē neadekvāti augsta. Nu nav tā vērts! Ja vēl delfīnu šovs ir tad nu vēl.... Izbrauciens pie vaļiem mums nesanāca, bet domāju tas ir ok. Vēl ir iespējas ar helikopteru apskatīt Vancuveru no augšas. Var ar hidroplānu pavizināties... Ar varētu būt interesanti. Interesanti ir apskatīt Ķīniešu kvartālu. Sarkans vien ņirb gar acīm... (love) " Vieglās sievietes" tur vērsīs pret jums visai cerīgu skatienu, bet nu neglītākās kādas man ir nācies redzēt :O Vēl gribētu piebilst par vienu lietu, kas man likās ļoti ... nepierasts! Un tas ir - Invalīdu kults. Kā jau vairumam postpadomju pilsoņiem man tas likās ļoti uzkrītoši. Viņi bija visur kur varēja pārvietoties ar ratiņiem. Brīžiem tas priecēja, jo šie cilvēki varēja būt sociālajā vidē, bet brīžiem tas sagādāja reālu šoku... Negribu to atcerēties, bet brīdinu ka redzētais var nebūt vājiem nerviem domāts. Sports. Vancuverieši ir ļoti sportiski. Skrien, skrituļo un brauc ar velosipēdiem. Starp citu velosipēdistiem atvēlēta ir pirmā josla un viņus te tiešām respektē. Tāpat kā gājējus. Reizēm mums tas likās līdz absurdam pieklājīgi (fool) . Ja pie mums gājējs neatļautā vietā šķērsos ielu... autovadītāja palielina ātrumu un signalizēdams pārbaidīs grēcinieku līdz nāvei... Tur savukārt apstāsies visas joslas vismaz 100m pirms grēcinieka un kustība atjaunojas tikai tad kad " grēcinieks " būs uzrāpies uz trotuāra. (pray) Izmantojiet šo priekšrocību. Vispār jāsaka, ka Vancuverā viss notiek bez steigas. Tā, ka ir jārēķinās ar laiku. Veikalā pie kases tu varēsi vienkārši novecot pirms tav izsitīs čeku (pray) un ja vēl vēlēsies, lai tev pirkumu iesaiņo... Nu tad aleluja ...gaidi atdzimšanu. Cilvēki pieklājīgi. Gatavi palīdzēt ceļu meklējošam tūristam pirms viņš vēl pats sapratis, ka ir apmaldījies... (hug) ... nu tā. Ceru ka mans stāsts kādam sniegs mikro ieskatu Vancuveras dzīvē...