Uz Rēgensburgu pēc auto

Viss šis pasākums septembra sākumā faktiski bija avantūra, fiksā ideja. Bet, ja neko nedarīsi, tavā dzīvē nebūs krāsainas mozaīkas.

Bilžu galerija: http://www.draugiem.lv/gallery/?aid=36283263

Bija pienācis tas skumjais brīdis, kad pēc Tatru ceļojuma bija jāsāk domāt par atvadīšanos no mums uzticami nokalpojušā Scorpion. Nākamo mašīnu gribējām minivenu – ij ceļošanai, ij dārza dēļ. Kādu modeli ņemt? Viens dikti lielīja franču Renault minivenu, taču tam bieži esot problēmas ar elektroniku. Par Opel Zafira Andrim pazīstams auto eksperts viebās „opelis ir opelis”. Beigu beigās pieturējāmies pie pēdējā padoma – atkal pievērsties Fordam. Mūsu maciņš ļāva lūkoties lietotu auto virzienā, taču Latvijā izvēle diezgan nabadzīga, tas pats arī Lietuvā. Pie tam man gribējās mašīnu zaļā krāsā. Andra nosacījums bija – ne pārāk liels noskrējiens un nekādu lielu kredītu. Interneta sludinājumos vienīgo pieņemamo Ford minivenu par samaksājamu cenu atradām Vācijā, Rēgensburgā. To arī rezervējām. Nez no kurienes e-pastā uzradās starpnieka piedāvājums nokārtot dokumentus un atgādāt izvēlēto auto no Vācijas, tikai tas maksā ~ 1000 €. Paldies, nē. Brauksim paši pakaļ. Sacīts, darīts. Četras dienas pēc auto rezervācijas ar Andri sestdien sēdāmies Ecolines autobusā un nākamajā dienā pl. 12.00 izkāpām Nirnbergā.

Tā bija karsta diena, ap +30° ēnā. Nirnbergas vecpilsētas apskatei atvēlējām ~ 4 stundas. Īpaša iešanas plāna nebija, cik nu laiks ļāva, tik redzējām. Senās bavāriešu pilsētas vārdam ar Nirnbergas prāvu piešķirts padrūms piesitiens, taču pati vecpilsēta tiešām jauka, tā pēc smagām kara laika bombardēšanām skaisti atjaunota. Pamanījām informāciju, ka Nirnbergā plāno būvēt milzīgu minaretu. Jau pie ‘Hauptbanhof’ - viduslaiku mūra nocietinājumu siena ar ‘Frauentor’, un šī siena ar vairākiem torņiem aptver vecpilsētu. No dzelzceļa stacijas ieejot tālāk vecpilsētā pa ‘Königstrasse’, redzamas gan atturīgas, gan skaistas pildrežģu mājas, interesantas skulptūras, strūklakas (Tikumu strūklaka Labrenča laukumā, Skaistā strūklaka tirgus laukumā, dīvainā Saldskābās laulības dzīves strūklaka u.c.), vecais Rātsnams, senas gotiskas baznīcas.... Uzmanību piesaistīja saules pulksteņi pie māju sienām, uz māju stūriem – dažādas dievmāšu, bruņinieku u.tml. skulptūras, kā arī atsevišķi „piekabinātie” logi pie māju sienām, kas atgādināja altārus. Šajā dienā vecpilsētā un vecajā tirgus laukumā bija skaļš un visai jautrs pasākums – velosacensības. Adventes laikā tirgus laukumā jeb ‘Hauptmarkt’ darbojas slavenais Ziemassvētku tirdziņš ar piparkūkām, vācu desiņām, karstvīnu. Varētu gan šajā laikā te atbraukt...Sv.Labrenča baznīcā ar vieglu gaišumu pielietajā telpā palūkojām augstos gotiskos griestus, lieliskos 15.gadsimta vitrāžu logus, apustuļu statujas. Nudien krāšņa ir Dievmātes baznīca jeb ‘Frauenkirche’, to 14.gadsimtā licis uzbūvēt imperators čehs Kārlis IV. Ejot gar Rātsnamu, ceļš uzvijās augšup un nonācām Kaizerburgas cietoksnī – veselā ēku, pagalmu, torņu kompleksā. No šejienes pavērās skats uz pilsētas panorāmu, sarkanajiem un stāvajiem dakstiņu jumtiem. Taču visromantiskākās vietas Nirnbergā man likās apkārtne pie Pegnices ūdenskrituma un pie upes celtās kādreizējās Svētā Gara slimnīcas...

Cerējām uz 120 km attālo Rēgensburgu tikt ar kādu satiksmes autobusu, taču izrādījās, ka uz turieni var tikt tikai ar vilcienu. ‘Hauptbanhof’ kasē, kas drīzāk atgādināja bankas klientu apkalpošanas zāli, nopirkām biļetes uz Vīnes ātrvilcienu (Deutsche Bahn, ICE). Vienas biļetes cena – 24 €. Līdz Rēgensburgai bez pieturām aizrāva stundas laikā.

Septembra sākumā agri sāk iestāties tumsa, ap 20.30 jau nakts, un Rēgensburgā mazliet laika veltījām pastaigai pa naksnīgi apgaismoto Rēgensburgas vecpilsētu, caur tilta vārtiem pārgājām pāri 12.gadsimtā celtam Akmens tiltam pāri Donavai. Tas bija jauks skats uz diviem Sv.Pētera doma torņiem, kas izgaismoti slējās pret tumšajām debesīm. Līdzās domam neliela dievnama durvis bija aicinoši atvērtas gan ziņkārīgajiem, gan tiem, kas vēlējās parunāties ar Dievu. Siltajā vakarā ielu kafejnīciņas, alus dārzi pilni ar apmeklētājiem. Tiešām Bavārijas sapņu pilsētiņa... Kara laikā praktiski neskartā, kādreiz romiešu dibinātā pilsēta kopš 2006.gada atrodas UNESCO aizsardzībā.

Apmetāmies nedārgā viesnīciņā ārpus vecpilsētas, kur samaksā bija iekļautas arī brokastis. Angļu valoda te nelīdzēja, sazinājāmies rakstiski un ar zīmēm... Vismaz ‘Guten Tag’ un ‘Danke’ mākam pateikt, un vāciešiem tas patīk :)

Pirmdiena nu bija darījuma diena. Uz auto placi bija jāiet cauri vecpilsētai un pa ceļam vēlreiz izstaigājām pilsētiņas šaurās, plakaniem akmeņiem bruģētās, veikaliņiem un tirdziņiem pilnās ieliņas. Pirmdienas rītā vairs nebija vakarvakara laiskuma. Pa kādu bruģētu ieliņu naski aizripoja pavecāks kungs motorizētos invalīdu ratiņos. Pāris kundzītes gāja, balstoties uz riteņotām nūjām, apkarinātām ar tirgus tašiņām. Vecrīgā vietējie iedzīvotāji izspiesti no sadārdzinātajiem dzīvokļiem, šeit – vecpilsēta ir dzīva! Tāpat kā Nirnbergā, arī šeit nav īpaši jāmeklē WC, pie tam bez maksas. Gājienu izvēlējāmies tādu, lai dienasgaismā pa ceļam palūkotu Sv.Emmerama klosteri, gotisko Veco Rātsnamu, pēc Ziemeļitālijas arhitektūras parauga būvēto ‘Baumburger Turn’, ar izteiksmīgu mozaīkgleznu rotāto ‘Goliathaus’, Akmens tiltu, ar piecstāvīgu jumtu segto sāls noliktavu Donavas krastā. Un, protams, Sv.Pētera doms! Vienīgā franču katedrāļu gotikas celtne šaipus Reinas. Ļoti iepatikās simpātiskas šaurās ieliņas ‘Tändlergasse’ un ‘Kramgasse’, brīžiem likās, ka Sv.Pētera doma torņi ar mums spēlē paslēpes augsto namu spraugā :)

Auto placī ar diviem pārdevējiem sazināšanās valoda bija krievu, pats šis lietoto auto pārdošanas bizness, kā izrādījās, pieder latvietim. Un tas nu mūs tur gaidīja – Ford Galaxy :) Pēc testa brauciena mūsu atbilde bija „Ņemam!”.Un tikai tur aptvēru, ka šis brauciens uz Vāciju bija reāla avantūra, jo neredzēju citu rezerves variantu, ja gadījumā mūsu noskatītais auto būtu ar problēmām. Šajā pasākumā vienu mācību guvām – braucot uz Vāciju veikt lielus pirkumus, nevar paļauties uz banku transakcijām, jāņem līdzi skaidru naudu. Līdz dienas beigām saņēmām ij auto atslēgas, ij dokumentus, ij tranzīta numurus. Priekšā – tāls ceļš uz mājām, un šo pārbaudi Galaxy forši izturēja.