Ventspils

Par tradīciju kļūst atvaļinājuma laikā, parasti pēdējā dienā, viesoties Ventspilī.

2009.gada oktobrī pirmoreiz apmeklējām Venspili, apskatot Piejūras brīvdabas parku muzeju par simbolisku samaksu 1 Ls pieaugušiem (bērniem līdz 6 gadiem ieeja bez maksas).Muzejā bijām vienīgie apmeklētāji. Labu iespaidu atstāja zvejnieku un zemnieku senie nami, vējdzirnavas, spoku klēts, kas liecināja par latviešu dzīvi senatnē. Patīkami, ka apskates pastaigu varēja apvienot, iesaistoties sportiskās aktivitātēs. Izstaigājām Enkuru taku. Par nožēlu Mazbānītis todien nedarbojās. Apmeklējām Bērnu pilsētiņu, kurā rotaļu ierīces dažāda vecuma bērniem paredzētas lietošanai par brīvu. Arī Bērnu pilsētiņā bijām vienīgie apmeklētāji. Periodiski lija lietus. Prasījās pēc siltas tējas un pusdienām, ko ieturējām "Pankokos". Ēdiens labs, bet kafejnīca samērā askētiska. Pēcpusdienā kluso pilsētu atstājām ar jauniem iespaidiem un minimālām izmaksām.

Cerībā tuvāk iepazīt pilsētu, 2010. gada augustā mēģināju atrast nakšņošanas vietu Ventspilī, taču brīvas nakšņošanas vietas 2 ceļotājiem neatradās. Tā nu agri no rīta ieradāmies pilsētā. Apskates vietas pa lielākai daļai atver no pl. 10. Izmetām līkumu caur Tirgus laukumam, Ostas promenādei. Ceļā priecēja strūklakas, ziedu kompozīcijas un Ventspils govis. Apmeklējām Livonijas ordeņa pili (1,50 Ls pieaugušiem, 0,75 Ls bērniem). Iespaidu atstāja cietums un spīdzināšanas ierīces. Lietpratējus, iespējams, ieinteresētu maksas loku šaušana. Devāmies uz pludmales akvaparku, kur par 7 Ls (bērniem līdz 6 gadiem bez maksas, peldēšanas ierīces par saprātīgu papildsamaksu) pavadījām dienas lielāko daļu bērnu baseinā un burbuļvannās. Iepazinām Reņķa dārzu, kas ir laba vieta, lai starp kokiem un ziediem pie strūklakas patvertos no saules un karstuma. Vēl stundiņa Bērnu pilsētā un bērnu kafejnīcā ar saldējumu noslēdzam Ventspils apmeklējumu.

Ilgi bija sapņots par Ūdens piedzīvojumu parku līdz 2011.gada septembrim, kas bija pēdējā atvasaras atvaļinājuma diena. Iebraucām Ventspilī pl.10. Ūdens piedzīvojumu parks atveras no pl.12., tāpēc devāmies uz Planetāriju jauniešu jaunrades centrā iepazīties ar zvaigznēm un noskatīties filmu par kosmosu ( 45-50 min par 2 Ls pieaugušiem, 0,50 Ls bērniem). Izglītojoši, ja ir interese par galaktiku, kosmosu un debesu spīdekļiem. Cerējām uzspēt uz kuģīša "Hercogs Jēkabs" ekskursiju, taču kuģīša atiešanas laiks izrādījās tik daudzveidīgs dažādos periodos, ka dienas gaitā tā arī neatradām izdevīgu laiku , lai 45 min par 1 Ls izvizinātos pa Ventspils ūdeņiem. Ierodoties Ūdens piedzīvojumu parkā, konstatējām, ka nepieciešami piemēroti apavi parka apmeklējumam, kuri mums nebija, tāpēc basām kājām devāmies iegādāties biļetes, bet atkal pāsteigums, jo biļetes paredzētas 2 h vai visas dienas apmeklējumam (Ūdens piedzīvojumu parka darba laiks no pl. 12-22). Izvēlējāmies biļetes visai dienai par 10,80 pieaugušiem un 1 Ls bērniem. Ūdens piedzīvojumu parkā pavadījām 4 h. Pēc 2 h pamanīju, ka tikai priekš mums darbojas viss parka aprīkojums. Nezinu kam pateikties, bet neviens atklātā veidā nelika saprast, ka būtu laiks meklēt piedzīvojumus citur. Ar 4 h ir pietiekoši, lai vairākkārt izmēģinātu un izbaudītu Ūdens piedzīvojumu parka piedāvājumu. Ar vienu "straujās kalna upītes" nobraucienu pietika, lai otrreiz to neizmēģinātu. Ļoti iepatikās 53 un 56 m garās slīdrenes, burbuļvanna. Izmēģināju vairākas saunas un konstatēju, ka vislabākā ir turku tvaika sauna ar dažādiem aromātiem. Interesantas ir masāžas dušas. Bērniem interesanti ir mākslīgo viļņu un pretstraumju efekts baseinā, kura dziļākās vietās ir 1,10-1,60 m. Atklājums-sāls istaba. Lieliska vieta relaksācijai-iekārtojums, mūzika un jādomā, ka sāls iedarbība labvēlīgi iedarbojas uz organisma veselību. Pēc ūdens piedzīvojumiem ļoti gribējās ēst. Svaigs un kvalitatīvs ēdiens atradās Ūdens piedzīvojumu parka kafejnīcā, bet pāri ceļam Aleksandra ielā ir "Hesburger" 2 stāvos ar tradicionālo ne visai veselīgo ēdienu piedāvājumu. Pēcpusdienā iekarojām daļu Ventspils sirds, t.i. Rātslaukumu, kur uz atvadām apēdām kārtējo saldējumu. Jāpiemin, ka patīkama ir kariljona zvanu torņa mūzika, kas Tirgus laukumā skan ik stundu.

Ventspili īpaši iesaku vecākiem ar bērniem līdz 6 gadu vecumam, jo bērniem daudzkas ir par brīvu vai par simbolisku samaksu. Secinu, ka no septembra pilsētā ir maz tūristu, jo daudzās vietās bijām vienīgie apmeklētāji. Pilsēta ir klusa. Nezinu, bet runā, ka nakts izklaides Ventspilī nav!

Ceru, ka nākamajos gados atradīsies nakšņošanas vieta un būs iespēja ar Mazbānīti aizbraukt uz Ventspils piedzīvojumu parku, atpūsties Ventspils pludmalē, izstaigāt Ostas promenādi no viena gala līdz otram un atradīsies laiks, lai ar kuģiti izbrauktu līdz jūras vārtiem.