Senā Atzele:Bānīša svētki.

Savā uzticamajā auto apskrējuši senās Atzeles tālākos punktus,atstājām tuvākos pieturpunktus treju svētku garumā.3.sept Bānīša svētki.10.sept. Pļaujas svētki Atē.17.sept.Vecgulbenes muižas svētki. Gribēju par visiem kopā rezumēt,bet nu nenoturos un rakstu jau pēc pirmajiem,tā sakot,gaiļiem.Tik mīļš tas bānītis,cik jau nu vien var mīļš būt.Kad viņš tā lēni 3.septembra karstajā pusdienlaikā izlocījās no līkuma starp Kalnienu un Stāmerieni,tas man šķita kā no tālajiem 70.gadiem izgājušā gadsimta nākam.Toreiz es kopā ar citiem pusaugām gulbeniešiem vai katru vasaras dienu vizinājos šurp Stāmerienes ezerā mailītes ķert.O,tie tik bija laiki!Toties tagad es skrienu kopā ar citiem svētku dalībniekiem un ķeru foto mākoņus bānīša vagonu logos.Pat priekšskatu izdevās noķert!Likās izgarnējies kā tāda lauku kūka, tak tas arī piederas viņam kā jubilāram.Kamēr es tā visu apcerēju,bānītis jau steidza prom-darbavīrs pat svētku reizē! Un svētku vakarā arī bānītis strādāja nenoguris. Koncertā pie Gulbenes depo visi sanākušie svinētāji dziedājām Kārļa Sebra mīļāko dziesmu "Še,kur līgo priežu meži"kopā ar Andri Daņiļenko un Valdi Zilveri,un tieši tobrīd lielās baltās telts logā kā pastorālā glezniņā parādījās viņš-mūsu svinību galvenais varonis.Jubilārs-darbavīrs.Cik labi,ka bānīti savulaik vienoti nosargājām mēs,gulbenieši un alūksnieši kopā!