Eiropa Āfrikā :)

Pirms došanās uz Tunisiju, es ļoti cītīgi lasīju ceļojuma aprakstus draugiem.lv, kā arī personīgi interesējos pie draugiem un paziņām, kas jau bija pabijuši Tunisijā.. Un tagad atgriežoties, es atkal lasu.. lasu... Un cik dīvaini, ka katrs no mums vienā un tajā pašā laikā ir pieredzējis, sajutis un sasmaržojis kaut ko citu... Ceļojumu gan mēs pirkām jau februārī, jo zinājām, ka viens no labākajiem un mierīgākajiem kūrortiem ir vecā Hammamet, un arī viesnīca mums tika ieteikta.. Jāsaka uzreiz, ka mūsu draugi šo viesnīcu nedabūja, jo viņu rezervāciju pārpārdeva citiem, bet .. nekas jau nenotiek tik uz ļaunu  Galu galā viņi atradās 7min attālumā no mums, un mums bija iespēja gan aiziet pie viņiem, gan viņiem atnākt pie mums – it sevišķi vakaros, kad mūsu viesnīcas darbinieki izspēlēja teātri kopā ar skatītājiem, un nebija jau nozīmes tam, ka tas notika gan franču, gan vācu, gan angļu valodā – visi visu saprata tāpat  Par ekskursijām ir vairākkārt jau stāstīts.. un teikšu tikai to, ka gids Samirs ir vienkārši fantastisks.. 2 dienu laikā Jūs uzziniet ne tikai par katru pilsētu, kurai cauri izbraucat, bet arī par tradīcijām, par musulmanismu vispār, par politisko nostāju, par ēdieniem, par olīvkokiem utt..utml.. Mēs ar draugiem izvēlējāmies aizbraukt uz lielo zoodārzu ar taksi – 45km turp un 45km šurp.. Pirms tam gan konkrēti noskaidrojām, cik tas maksās, jo bija saklausītas dažādas runas.. Cena principā nemainās, ja tu ar taksistu norunā, izsaucot taksi no reception vai noķerot kādu no daudzajiem uz ielas.. Šāds attāls brauciens izmaksāja vien 50DT – aptuveni Ls20.00.. Atpakaļ ceļā izdomājām, ka varam iebraukt arī Jasmin Hammamet un pastaigāt pa tās medīnu, kā arī apskatīt viņu pludmali. Lai cik lepnas nebūtu Jasmin Hammamet viesnīcas, tad pludmale diemžēl centrā ir diezgan nožēlojama... nerunājot jau par kādu zaļo zonu.. Jūra, 50m smiltis, gājēju celiņš palmu ieskauts, un ceļš – un tad ir viesnīcas (it kā) pie jūras.. Toties medīna tiešām nav slikta. Un noķertais taksis no Jasmin Hammamet līdz viesnīcai Hammamet (ap 12km), izmaksā 8DT. Par iebraukšanu.. Tā kā lidojām ar Novatours Kartagian Airlines, jau lidmašīnā tika iedota 2 kopā savienotas lapiņas, kuras vēlāk izrādījās ir kā vīza – vienu dod robežsargam iebraucot, otru – izbraucot no valsts. Latvijas nepilsoņi – aiziet pēc bagāžas un soļo mainīt naudu, kas ir nepieciešama, lai pēc tam nāktu atkal atpakaļ pirkt markas (kaut kas kaut kur tiekot sūtīts) par tiem 10DT, galu galā pasē tiek iebliezta kārtīga lappusi aizņemoša vīza – kopija no pases otrās lapas atvēruma  Izbraucot no valsts noteikti ņemiet vērā, ka – ja naudiņa būs palikusi pāri, lidostā samainīt jūs varēsiet tikai 100DT un tikai tad, ja jums ir saglabājušies čeki no naudas maiņas viesnīcā. Ieejot tax free zonā, var norēķināties ar dolāriem, eiro, bet no kartēm tiek pieņemtas tikai VISA, pietam, ja Jums sagribas paēst līdzīgā iestādījumā kā mums Double Coffe, minimālā summa, lai norēķinātos ar karti ir 20EUR.. Ja Jums nav izdevies iegādāties izslavēto Tunisijas vīnu, kuras pārdošanas tiesības lielākoties pieder Francijai, tad tax free vīni ļoti labi ir iegādājami, sākot no 5- 6EUR.. Jāsaka, ka vīnus Tunisijā tāpat vien nevar nopirkt – tie tiek pārdoti lielveikalos, vis maz vai stingrākajā uzskaitē.. Tunisā lielveikalā centos pajautāt liquer muscat– tika piedāvāts par 27DT (Ls10.8) – to pašu vīnu es iegādājos tax free par 6EUR.. Un, no Tunisijas uz Rīgu lidojot, droši līdz varat nest minerālpudeli  Tiem, kas lidos ar Kartagian Airlines, varu ieteikt nodrošināties ar pacietību, jo visdrīzāk Jums būs jāpasēž lidostā... No Rīgas sēdējām 2.5h, toties atpakaļceļā mūsu vietējais novatours pārstāvis aizmirsa mums paziņot, ka reiss ir atbīdījies par 5h.. Un tā nu mēs ar vēl vienu ģimeni 1:50 pa naktī sēdējām uz viesnīcas kāpnītēm, gaidījām autobusu, elpojām svaigo gaisu.. līdz 2:10 mūsu kaimiņi zvanīja pārstāvei, jautāja... Un gājām atpakaļ čučēt, jo autobuss atnākšot 6:20.. Ko no tā mācījāmies? Ka nākamo reizi es pirms izbraukšanas noteikti zvanīšu un prasīšu, vai mēs tiešām braucam... Par pirkumiem.. Ja jūs būsiet Kairuānā (vai nu atpakaļceļā no Sahāras ekskursijas, vai tiek organizēta arī atsevišķa ekskursija uz paklāju pilsētu), noteikti varat iegādāties tur gan olīvkoka virtuves piederumus (ņemiet vērā, ka dēlīši ir ļoti smagi), gan suvenīrus (piekariņi, magnēti), gan bungas, gan arī paklājus – jo tie tiešām tur ir vislētākie.. Pārējās lietas es ieteiktu pirkt turpat viesnīcas veikaliņā, jo otrajā dienā tevi pazīs pēc sejas, kas automātiski nozīmēs zemāku cenu  Un nekas, ja teatralizētā aizvainotībā, bet ar smaidu tevi sauc par „banditos” – tā ir spēle; un vinnētāji te ir abi.. Arī tad, ja būsi „banditos”, tev vēl uzdāvinās kādu mazu nieku  Meitenes, kas vēlas zīmējumu ar hennu, zināšanai – tā nav īstā henna.. skaisti, bet nomazgājas pēc nedēļas.. Pietam, tiem, kas ir alerģiski, neiesaka.. Bet pārējām – ir jauka sajūta, patiešām – process nav garš, bet patīkams.... Par cenu – iesaku iepriekš pajautāt.. Man izmaksāja 25DT, manai paziņai blakus viesnīcā 35DT.. Rezumējot – jo lepnāka viesnīca, jo augstāka cena visam.. Un vēl var sevi palutināt ar masāžu (viņi ļoti daudz kosmētikā izmanto olīveļļu sajaukumā ar citronu). Noteikti, ja pabūsiet Tunisā, gids jau parasti pasaka, kur ir kafijas veikaliņš – droši pērciet! Fantastiska smarža un garša no tikko maltas 100% arabikas.. Īsumā normāla cena skaitās, ja: 1. minerālūdens 1,5l maksā līdz 2DT; 2. alus glāze parasti 2.5DT, Sahārā 5DT; 3. atspirdzinošie nealkoholiski dzērieni glāzē 2-2.5DT. Ēdieni –ļoti garšīgi, viss olīveļļā  Vai brauktu vēl? – Noteikti!