Maskava - Novgoroda - Pēterburga

Nu tā... Nevarot vienoties kur pavadīt atvaļinājumu, nolēmām iekarot Maskavu un lai brauciens būtu pilnīgāks klāt pieķert arī Pēterburgu! Vīzas un viesnīcu rezervāciju nokārtojām caur Impro, lai pašiem nav jātērē laiks. Impro piedāvāja vairākas viesnīcas, nācās tik izvēlēties. Par šo pakalpojumu samaksājām Ls13. 25.jūnijs, plkst.18.10, vilciens Rīga - Maskava un vietas plackarts - optimālais variants, lai nav jāmaksā zirga nauda par kupeju un lai nav jāmokas kopējā vagonā, jo ceļā tomēr paiet 17 stundas. Ap pusnakti jau ir šķērsota robeža, nekādu problēmu, robežsargi laipni abās pusēs varam iet gulēt! Mazliet dīvaini un nepierasti un mazliet baisi, jo ir dzirdēti visādi stāsti, ka dzērienā un partikā saberot miega zāles un tad aplaupot, tapēc tā īsti nemaz nevar aizmigt, visu laiku mazais stresiņš! Ap pusdienlaiku esam Maskavā, mazliet noguruši, tomēr laimīgi, ka esam galā bez starpgadījumiem. Dodamies uz viesnīcu, ātri noorientējamies metro un pēc pārs pārsēšanās esam pie viesnīcas Izmailova Alfa Reception! Viss notiek ātri, tiekam piereģistrēti gan viesnīcā gan valstī Iekārtojamies, nomazgājamies, paēdam un ejam iekarot pilsētu - Kremlis, Sarkanais laukums, Kristus glābēja katedrāle, Vorobjovi gori. Nogurums milzīgs, iespaidi arī Dīvaini, ka nekur neredzās pārtikas veikali, jau sākam uztraukties, ka nedabūsim neko ēdamu! Bet pie viesnīcas atrodam Gastranomu un tad arī nopērkam vakariņas. Brokastis Izmailovā ir fantastiskas, ir arī šokolādes strūklaka. Viesnīcas numuriņi gan izskatās, ka nav remontēti kopš uzcelšanas, bet galvenais, ka ir kur nomazgāties un kur gulēt! Nākamās dienas nogurdinošākais pasākums ir biļetes pirkšana uz Novgorodu, kuru nolemjam apmeklēt lai redzētu Krieviju kontrastos. Rindā pie kases pavadam stundu, laigan priekšā ir tikai cilvēki 5! Kapēc tik lēnu?! Tapēc, ka šķiet, ka neviens nezin ne kad ne kur vinš grib braukt un tas viss tiek risināts pie kases. Mēs jau pamazām sākam uzvilkties, bet cilveki, kas rindā aiz mums, šķiet pavisam mierīgi… tas liek domāt, ka tas ir normāli. Sķiet, ka visi biļetes pērk laicīgi, pat divas nedēļas iepriekš. Nostāvot garā rindā, izejot caur milicijas kontroli, nododot somas, telefonus un fotoaparātus glabātuvē un par to samaksājot ārzemnieka cenu, vienīgo reizi Krievijā dzirdot latviešu valodu, tiekam pie Ļeņina! Esmu mazliet vīlusies, izskatās viņš pēc vaska figūras, nu nekā tāda jau tur nebij! Izstaigājam Kremļa iekšpusi par 300RUB, pažēlojam 750RUB (vietejiem tas maksā tik 300RUB) priekš ieroču palātas un aizbraucam uz ParkPobedi un galīgi noguruši atgriežamies viesnīcā. Paēdam brokastis, izstaigama Izmailovas suvenīru tirdziņu, kur par ieeju paprasa 5 RUB, brīdi vēl atpūšamies viesnīcā un īsi pirms 12-tiem ar visām somām dodamies tālāk. Izbraucam ar kuģīti par 250RUB – labs pasākums, aizejam uz Arbat, izstaigājam Zoo un uz nelielas noguruma/agresivitates robežas gaidam vilcienu, lai dotos tālāk. Vilciens ir drausmīgs, lai neteiktu vairāk. Tā kā vilcienam bij tikai kupejas un kopējie vagoni, tad priekš 8 stundu brauciena paņemam kopējo, jo cenas starpība ir aptuveni 1000RUB. Publikai nebij ne vainas, bet tas bezgaiss un smakas… šausmas. Bijām laimīgi, kad sešos no rīta iebraucām Novgorodā un tikām ārā! Tā kā vakarā mums jau jābūt Pēterburgā, tad vispirms dodamies noskaidrot cikos iet vilciens. Nākamais iet astoņos un aiznākamais tikai piecos vakarā. Astoņos braukt nav jēgas, neko nepaspēsim apskatīt, braukt piecos? Bail, ka neizturēsim, nogurums, negulēta-nomocīta nakts, draņķīgais laiks ar lietu un Pēterburgā vilciens ienāks tik ap desmitiem! Sākam uzvilkties, un šķiet, ka varētu pat sastrīdēties. Mazliet nomierinos, pārģērbjos, savelku visas siltākās drēbes, kas ir līdzi un ejam meklēt autoostu, ja nu tur ir reālāks laiks prombraukšanai. Un ir! Nopērkam biļetes uz vieniem un ejam apskatīt Novgorodu! Visas kafejnīcas un Kremlis sāk darbu tik desmitos. Vairāk kā divas stundas esam spiesti vienkārši klaiņot pa pilsētu pa visu lietu. Ņemot vērā mūsu optimismu turamies vareni. Pēc tam kad desmitos esam tikuši kafejnīcā, lai pabrokastotu, tad jau paliek pavisam labi! Aizejam vēlreiz uz Kremli, uzkāpjam skatu tornītī, turpat esošajā pludmalē paskatāmies vietējo volejbola maču, kurš notiek neskatoties uz draņķīgo laiku, un tad jau lēnām ejam uz autobusu, lai dotos tālāk. Autobusā snauduļojam, šoseja ir laba, autobuss iet ātri, brīžiem uznāk pamatīgs lietus, uzspīd saule. Pie Pēterburgas sākās sastrēgumi, ir piektdienas vakars, situācija gandrīz kā Rīgā, kad daudzi brauc ārā un daudzi iekšā. Sastrēgumos paiet tuvu divām stundām. Ap sešiem esam viesnīcā St.Petrburg! Iereģistrējamies! Nomazgājamies, apēdam Novgorodā nopirkto paiku un esam gatavi uzmest aci pilsētai. Īsta Ziemeļu Venēcija, vieni kanāliņi! Viesnīcas istabiņa izremontēta, skats daudz svaigāks nekā Maskavas viesnīcā. Brokastis ne tik labas kā Maskavā, ļoti pietrūkst augļu un šokolādes strūklakas. Vispār jau Pēterburga ļoti atšķiras no Maskavas. Pret Maskavu es jutu bijību, tur ir milicija uz katra stūra, ielas tīras, tiešām respekts. Pēterburga savukārt ir Eiropas lielpilsēta, atvērtāka un pieejamāka. Visu nākamo dienu veltam centra izpētei, tā kā tā ir sestdiena, tad notiek pasākumi, pludmalē ir smilšu skulptūras, Ņevā ūdensmoču sacensības, Pils laukumā tiek gaidīti maratonisti. Pēterburgā jau biju bijusi, sajūtas kā mājās. Zālienos un krastmalā fotografējas jaunie pāri, kur vien skaties, tur līgavas skaistās kleitās! Sajūta pacilājoša No rīta braucam nopirkt biļetes uz vilcienu Pēterburga – Rīga. Rindā par laimi pavadam tikai pusstundu. Jūras svetki! Tilti ir pacelti. Nodoms doties uz Pēterhofu atkrīt, jo kuģīši neiet, jo Ņevā ir jahtas, par godu šiem svētkiem, bākas ir iedegtas, krastmala pilna ar cilvekiem. Vēlāk sastrīdamies, it kā par neko… varbūt tapec, ka dienas plāns ir nojucis, ķermenis atslābst un jaunais dienas plāns vairs neliek savakties. Ir pēcpusdiena, braucam uz viesnīcu, ar metro aizbraucam nepareizā virzienā. Praktiski nesarunājamies! Bet cik tad ilgi ar otru nerunāsi svešā zemē?! Ceļabiedram ir vārdadiena. Apsveicu, sabučoju, nopērkam šampi, kūku, apēdam, iedzeram, pasnaužam. Vakarā dodamies uz pilsētu, jo ir taču baltās naktis, gribam izbraukt ar kuģīti, redzēt kā ceļ tiltus! Vesels piedzīvojums, nevaram atrast kuģīti, kurš mūs izlaistu viesnīcas pusē. Nu jau praktiski cerības atmetuši virzamies uz tilta pusi, lai līdz tilta pacelšanai tiktu uz otru Ņevas krastu, kad praktiski pie paša tilta atrodam kuģīti, kas apsolās mūs izlaist, kur vien mums vajag! Super! Dzeram šampi, fočējam un baudam šo nakti Pēterburgā. Pēdējā diena. Atkal visas somas plecos un dodamies baudīt vēl pēdējos mirkļus. Braucam uz Pēterhofu ar spārnu kuģīti. Kasē mums pārdod biļetes par vietejo cenu, bet iekšā laidējs prasa vai tiešām esam Krievijas pilsoņi, laikam jau somas mūs nodeva. Pērkam dārgo tūristu biļeti. Pusstundu pavadam traucoties pa Somu līci. Nopērkam tūristu biļetes Pēterhofā un lēnā garā staigājam pa parku sajūsminoties par strūklakām. Ap sešiem esam atpakaļ Pēterburgā. Piestājam pie meitenes, kas aicina izbraukt ar kuģīti pa kanāliņiem. Painteresējamies par maršrutu, par cenām un dabūjam atlaižu kuponu par 50RUB. Brauciens ir skaists, gide stāsta par to, kas ir redzams pa malām un arī par katru tiltiņu un kanāliņu. Ieskrienam paēst un nu jau ir laiks doties uz vilcienu! Mājās atbraucu bez krievu šņabja, tik ar pārs pudelēm alus un prjaņikiem. Iebraucot Rīgā jūtos mazliet nelaimīga, par to, ka ceļojums beidzies, ka sāksies atkal ikdiena, darbs, mājas…