Ar kemperi uz Heide Parku

Čau,

Pēc dažu draugu un radu lūguma, te būs neliela atskaite par mūsu ceļojumu uz Vāciju :)

Viss sākās ar to, ka pirms pāris gadiem vienā no sporta un tūrisma izstādēm ieraudzījām jauku, mājīgu kemperīti – tā saucamo māju uz riteņiem. Toreiz firmas pārstāvji visiem stāstīja cik ērta, vienkārša un izdevīga ir ceļošana ar kemperi. Varēja iekāpt iekšā, pasēdēt, pagulēt, ielūkoties katrā skapītī :) . Tad arī nolēmām kādu dienu izmēģināt šo Rietumeiropas ceļošanas veidu.

Un tā, dažu mēnešu plānošanas darbu rezultātā mums ir 6-vietīgs kemperis, 6 braucēji un 7 dienas, lai paspētu izmēģināt kaut ko jaunu.

Kemperi var vadīt ar parastajām B kategorijas tiesībām. Tāpēc - paši braucam, paši vadam. :)

Izbraucam no Rīgas 5:00 no rīta, lai mazāk mašīnas uz ielām un bez lieka stresa varētu mierīgi kaut nedaudz pierast pie kempera lielajiem gabarītiem: Garums: 6,50m ; Platums: 2,25m ; Augstums: 2,90m . Mašīnu nav, izņemot dažas fūres, braucam uzmanīgi, iekšā busā neviens neelpo visi seko līdzi ceļam :) .Jau pēc pusotras stundas jāapdzen kāds traktors – nopietns manevrs paveikts tīri un ātri :) Ievērojot visus ceļa satiksmes drošības noteikumus (līdz pat 1km/st) savācām iespaidīgu asti aiz sevis no smagajām mašīnām. Iztēlojoties ar kādiem „mīļvārdiņiem” piemin mūs pieredzējušie tālbraucēji, turpinām ievērot ātruma ierobežojumus :P

8:30 esam pie Kauņas – nobraucam malā palaist visus kas steidzās uz darbu :D :D nedaudz noņemt stresu un uzpildīties – pilna bāka = mierīgs šoferis. Pie reizes ieturam nelielas brokastis. Jādodas tālāk - nu jau uz ceļa vairāk mašīnu, bet mēs jūtamies jau pārliecinošāk. Pa ceļam satiekam daudz citu kemperistu, visi sveicina viens otru – patīkami - jūtamies kā savējie :) .

Uz pusdienām apstājamies vienā no benzīntankiem – nostājamies maliņā, mierīgi uztaisām kārtīgas siltas pusdienas – pie reizes izmēģinot plīti – ērti, nekādu problēmu. Ledusskapis un „virtuves” plauktiņi piepildīti ar ēdienu (kā vēlāk izrādījās pietika tieši 7 dienām).

Pirmajā dienā nobraucām ap 1000 km – esam aiz Varšavas, Polijas autobāņa sākumā. Pulksten 21:30 mēs apstājamies uz nakti vienā no daudzajām pie-bāņa stāvvietām. Visas autobāņa stāvvietas ir aprīkotas ar bezmaksas tualetēm, piknika galdiņiem, citos ir bērnu laukumiņi, benzīntanks, McDonalds vai kāda cita kafejnīca – ļoti Eiropeiski :) Nolikām savu busu tuvāk galdiņiem – uz vienreizēja grila, ko paņēmām līdzi, izcepam desas. Nogurums liels – aizmiegot vēl nedaudz dzirdam, ka brauc garām lielās mašīnas – bet tas nemaz netraucē ātri aizmigt.

2.diena: Ceļamies 8:00 lai ātrāk tiktu līdz mūsu pirmajam ceļojuma punktam „Tropical Islandshttp://www.tropical-islands.de/en/visitors.html . Ņemot vērā to, ka jau esam uz maksas ceļa (Polijas lepnums) – otrās dienas ceļš ir ļoti viegls – tikai taisni ar cruise control uz 100km/st. Vieglās palido garām. Mēs ik pa brīdim apdzenam tālbraucējus. Vēl biežāk satiekot kemperus un vieglās mašīnas ar piekabinātām mājiņām, beidzot iebraucam Vācijā. Ap 14:00 esam klāt pie Tropical Islands.

Parkings milzīgs, mašīnu daudz – pamanām ka kemperi visi draudzīgi pieparkoti vienā vietā – dodamies uz turieni un atrodam vietu arī sev. Lielākā daļa no apmeklētājiem ierodas jau no paša rīta un atpūšas visu dienu vai pat ilgāk. Darīt te ir ko. Mēs palikām līdz 1:00 naktī - izmēģinājām visu: pludmali, ūdens kalniņus, burbuļvannas, dažādas pirtis, garšīgi paēdam pusdienas vienā no restorāniem. Atnākot uz stāvvietu vieglās mašīnas gandrīz visas bija prom- kemperi gan vēl stāv – tā arī mēs nolēmām pārnakšņot tur pat daudz nebraukājot apkārt pa nakti.

Trešajā dienā 10:00 pamodināja vēlēšanas apmeklēt tualeti. Vienojāmies ka busa WC izmantosim tikai ekstrēmos gadījumos. Ātri tiekam līdz tuvākajai uzpildes stacijai uz autobāņa. Tur arī mierīgi pabrokastojam un braucam tālāk uz Hannoveri. Pamanām, ka aiz borta gaisa temperatūra ir ap +28. Nolemjam apstāties un izžāvēt slapjos dvieļus un peldkostīmus. Tas arī izdodas. Uz bāņa nav nekādu problēmu atrast pieturvietas – tās ir abās pusēs ik pēc 20-40km kā kurā vietā. Visās var mierīgi novietot kemperi, ja ir nepieciešamība bezmaksas uzpildīt tīru ūdeni, par netīra izliešanu gan nemācēšu teikt (diez vai). Paši šādu darbību veicām tikai vienu reizi (bez komentāriem). Ja baigi nevannoties, tad ūdens kemperī pietiek 7 dienām – ēst gatavošanai, dārzeņu mazgāšanai un zobu tīrīšanai :)

Ap 17:00 esam Hannoverā – iebraucam vienā no TUV (nezinu kā tulkojas :) ) stacijām, nopirkām uzlīmi – atļauju mašīnai iebraukt Vācijas pilsētu centros (5EUR) – beztermiņa atļauja. Pēc tam arī iebraucām centrā – paris stundas pastaigājām pa pilsētu – uzdūrāmies vietējām festivālam Maschseefest – vienkārši sakot, liels tusiņš ap vietējo ezeru – cilvēki ēd, dzer, klausās mūziku, izklaidējas :) . Nogaršojam vācu fastfood – Bratwurst un Currywurst. Tuvojas vakars – dodamies uz Soltau pusi meklēt nakšņošanas vietu. Vairs neatceros kāpēc nobraucam no autobāņa – bet uzreiz deguna priekšā ieraudzījām zīmi „Kemperu stāvvieta”. Izrādījās ka atrodas ļoti tuvu ceļam – protams, bija par maksu – vairāk izskatījās pēc kempinga, bet nolēmām izmēģināt. Tā nakti pavadījām īstā kemperu stellplatz – pieslēgušies pie elektrības. Pirms miega noskatījāmies filmu, kārtīgi paēdām, uzlādējām telefonus un fotoaparātus :)

Ceturtā diena: Ģimene kas stāvēja blakus izrādās kaut ko zina par Rīgu – jautā kur dodamies. Laikam bija izpētījuši mūsu kempera numurzīmi :) apmaināmies ar laba ceļa novēlējumiem un šokolādēm un dodamies uz Heide Parkuhttp://www.heide-park.de/en/ . Nu jau kaitina visi kas pa autobāni brauc lēnāk par 100km/st :D

Nedaudz pa ilgu gulējām - līdz atrakcijām tiekam tikai ap 13:00 – līst lietus. Noliekam savu transportlīdzekli kemperu un autobusu stāvvietā. Pa ceļam līdz kasēm viena no vācu ģimenēm (arī kemperistiem) piedāvā Heide Parka atlaižu kuponus – par vienu cenu iekšā tiek divi. Super :) Paldies. Lietus līst pamatīgs – apmeklētāji nav daudz un tie kas ir izpērk lietusmēteļus ar „heide park” logo (2EUR) :) Lielās atrakacijas ir ciet :( visi vizinās ar vagoniņiem kam ir jumts :D Bet nu beidzot pēc otrā apļa lietus sāk mazināties. Visas atrakcijas vaļā, cilvēku paliek vairāk – veidojas rindas..

Mūsu mērķis izmēģināt visas „Extrim” atrakcijas – pavisam tās bija 7. Izdarīts! Otro reizi braucot ar lielajiem koka kalniņiem – visiem rokas gaisā :D Laiks paskrēja nemanot. Pa nakti paliekam tur pat stāvvietā pie HeidePark kopā ar pārējiem kemperu ceļotājiem.

Piektā diena: Ceļamies 8:00, jo sargs klauvē pie loga lai iekāsētu kārtējos 5EUR par stāvvietu :) Samaksājam lai mierīgi pabrokastotu un brauktu tālāk. Nākošais pēc plāna Safari parks http://www.serengeti-park.de/en/welcome.html. Ierodamies tikai 30min pēc parka atvēršanas, bet rindas jau ir milzīgas un parking ir pārpildīts. Iebraucot nedaudz dziļāk izrādās pārkošanas laukums ir gandrīz bezgalīgs – vietas pietiks visiem. Safari var izbraukt ar savu auto (uz savu risku un atbildību) vai ar parka autobusu. Nolēmām neriskēt un izvēlējāmies divstāvu autobusu ar gidu. Dzīvnieki staigā pa ceļu, lien mašīnu logos – nez vai nelaimes gadījumi ir bijuši :) .

Vienā no parka kafejnīcām paēdam pusdienas un dodamies atpakaļ uz Hannoveru cerībā paspēt uz U-19 Pasaules čempionātu lakrosā meitenēm. Diemžēl ierodamies tieši ar finālsvilpi :) – noskatāmies apbalvošanu un nolēmām vēlreiz aiziet līdz Maschsee ezeram pabaudīt festivāla atmosfēru. Paēdam tur pat vakariņas – atradām pat vienu krievu šašliku darbnīcu, kur īpašnieks krievu valodā apgalvoja ka gaļa ir tieši no Krievijas :D

Nu jau sāk satumst – jādodas uz LV pusi. Nu jau pat braukšana pustumsā ar lielo kemperi nesagādā nekādu problēmu. Tiekam līdz A2 ceļa sākumam un izvēlamies vienu lielu un ērtu parkingu nakšņošanai. Nākošajā dienā tiekam gandrīz līdz Varšavai, pa nakti atkal guļam un tad līdz mājām. Pusdienas vēl paēdām vienā smukā kafejnīcā kaut kur pirms Belostokas. Lidojam mājās – nu jau navigators nepārtraukti brīdina par ātruma ierobežojuma pārsniegšanu. :) Rīgā esam ap 24:00.

Kopumā nobraucām ap 3500 km

Iztērējot ap360 litru dīzeļdegvielas – kas ir ap 350 Ls

Bijām 6 cilvēki – sarēķinot visas izmaksas (kempera īre, degviela, ēšana, visas ieejas biļetes) uz vienu ceļotāju sanāca ap 200Ls. + saldumi un suvenīri. :) Neko daudz neekonomējām. Darījām visu ko gribējām vai varējām paspēt tik īsā laikā.

Vienīga piebilde varētu būt sekojoša: 7 dienas ir par maz lai paspētu aizbraukt tik tālu cik bijām mēs un apskatīt visu ko tik var apskatīt. Ideāls variants būtu 10-14 dienas ;) tad vienu dienu pa vidu vēl varētu veltīt galīgi neko nedarīšanai :P kas varbūt nedaudz pietrūka ;) Bet kopumā ir OK. Pati noteikti braukšu vēl ;) Citiem arī iesaku ;)