Fareru salas - aitu bari un valju mediibas

Taa nu sagadiijaas, ka pagaajusho gadu biju aizbraucis uz Fareru salaam - mazu salu grupinju Ziemeljatlantijaa, kas pieder Daanijas Karalistei, bet censhas kljuut autonomas, pashaam nepazinoties sekas. Bet ne par politiku shoreiz, bet par sho diivaino vietu "in the middel of nowhere". Viss saakaa Daanijaa, kur kaapu uz kugji oktobra saakumu, un mees devaamies paari Ziemeljjuurai iekshaa Atlantijaa, lai veiktu nozvejas kontroli un ikdienishkju patrulju ap Fareeru salaam. Diena, kad tuvojaamies salaam bija saulaina un mieriiga oktobrim, kas Ziemeljatlantijaa meedz buut daudz skarbaaks. Bet tai briidii, kad mees iepeldeejaam salu apkaimee, muus ietina migla, kaut arii aiz muguras bija skaidrs laiks. Salas bija tiitas biglaa un palika taadas taas divas nedeeljas kad es tur biju. Mums veicaas- pirmajaa vakaraa dabuujaam redzeet vienu no vecaakajaam faarerieshu tradiicijaam - valju mediibaam. Jautaajums var rasties, vai esot joprojaam uz kugje, bet nee. Taas mees redzeejaam staavot krastaa, jo fareerieshi ir vieni diivaini ljaudis - vinji nebrauc juuraa, lai medeetu valjus, vinji sadzen tos krastaa kaa aitas un tad nokauj! tas ko mees ieraudziijaam nav vaardiem aprakstaams - mazaa liiciiti simtiem mazu laivu, kas brauc uz krastu, un liicha dibenaa uudens mutuljo no melniem, spiidiigiem kjermenjem, kas meklee patveerumu. Vareetu domaat, ka shaavieni nerimtos, bet sheit saakas pati kulminaacija, jo tradiicija ir taada, ka valji tiek KAUTI, jaa tieshi taa, cilveeki ar nazhiem lec uudenii un paarceert vinjiem mugurkaulu. Udens sartojaas gaishi sarkans, un viljnojaas no valju un cilveeku ciinjas. Protams, mums tas likaas apbriinojami, bet es varu iedomaaties, ka dazhiem shii tradiicija vareetu likties visai barbariska. Tajaa dienaa tikai nokauti 250 valju. Arii mees dabuujaam vakarinjaa pa gabalam. Uz salaam nav neviena koka, iznjemot tos, kas maaksliigi staadiiti un tie pashi uz rokas prkstiem saskaitaami. tam iemesls ir ljoti vienkaars - salas ir vienkaarshi milziigas platiibas aitaam, kas tur ganaas cauru gadu, un tiek savaaktas tikai vienreiz gadaa, lai apcirptu un nokautu. Gandriiz visur mees sastapaam klainjojoshas aitas, un reti kura bilde man ir bez aitaam:) Bet tas netraucee Fareeru salai buut vienai no skaistaakajaam un nosleepumainaakaam vietaam, ko es esmu redzeejis, un cilveeki, kas tur dziivo, noteikti ir pashi diivainaakie, ko es vareetu iedomaaties, jo vietas, kur vinji ir apmetushies, tieshaam ir vientuljas. Bet nepaarprotiet - visi celji tur ir asfalteeti un Fareerieshi brauc ar labaam mashiinaam. Skaista vieta - divaam nedeeljaam!