Neatklātais paradīzes nostūris - Labuan

Mans piedzīvojums uz šīs mazās salas sākās krietni vien tālāk - iekš Kuala Lumpur. Attālums varētu būt ap 2500km. Es biju tikko ieradies Kuala Lumpur ar pašam sev vēl neskaidru nākotnes plānu. Taču jau pirmajā vakarā satiktais Krievijas pilsonis man izteica lielisku iedeju. - apskatīt brīvprātīgo darbu iespējas kādā no internetā esošajām mājas lapām. Tai pašā vakarā es pavadīju vairākas stundas pētot iespējas, kurp doties, pie kā doties un ar ko tieši nodarboties. Svarīgākie faktori manai izvēlei, pirmkārt, bija attālums un, otrkārt, cik reāli man tur būtu nokļūt, ņemot vērā manu diezgan neapskaužamo finansiālo stāvokli. Izpētot vairākus variantus iekš Taizemes un Malaizijas, nolēmu par labu otrajai. Vīza Malaizijai nav nepieciešama, te, būdams Latvietis, Tu saņem zīmogu pasē, kas derīgs 90 dienas. Pēc 90 dienām vari doties laukā no valsts uz vienu dienu (vai pat pāris stundām) un atgriežoties dabūt atkal jaunu zīmogu uz nākamajām 90 dienām. Tā kā nenoliedzami esmu slinks uz papīru kārtošanu, šis variants man gāja pie sirds. Dzīvošana Malaizijā ir pietiekami lēta, vēl viens bonuss manai palikšanai šeit. Nākamā būtiskā lieta, kas bija jānoskaidro - kuru no divām lielajām salām izvēlēties. Šo jautājumu es atrisināju pavisam vienkārši - apskatot reālās darba iespējas brīvprātīgo lauciņā, nolēmu par labu šai mazajai salai vārdā Labuan, tā atrodas pa vidu un uz ziemeļiem no lielās salas Borneo. Es atradu lielisku aprakstu par viesu māju, kurā nolēmu izmēģināt darboties brīvprātīgi. Šīs viesu mājas īpašnieks vēlējās kādu kurš(-a) varētu palīdzēt ar viesu mājas informācijas izvietošanu internetā, no savas puses piedāvājot naktsmītnes, ēdienu un skūterīti ar ko braukāties apkārt pa salu (!!). Papildus vēl informēja par to, ka vēlāk uzsākšot niršanas biznesu un kruīzu pa apkārt esošajām salām. Tad nu es nolēmu uzrakstīt vēstuli šim Trakajam Onkulim Džekam (Crazy Onkle Jack). Ilgi nebija jāgaida un jau nākamajā dienā saņēmu atbildes vēstuli no Onkuļa Džeka. Viņš sacīja, lai tik dodos uz Labuan un ne par ko neuztraucos. Esot brīva vieta un es varu palikt, cik ilgi vien vēlos jeb cik ilgi mana vīza atļauj. Biju neizsakāmi priecīgs par šo vēstuli un sāku organizēt savu ceļojumu uz Austrum-Malaizijas salu Borneo. Avio biļeti dabūju par 107 RM, kas ir aptuveni Ls 18,00 vienā virzienā. Plāns bija piezemēties pilsētā Kučing un pēcāk ar autosopu palīdzību nokļūt iekš Burnei (pundurvalsts Borneo salas viducī iepretim Labuan salai). No šīs vietas ik dienas dodas ātrumlaivas uz Labuan salu, plus - es dabūtu jaunu 90 dienu zīmogu. Plāns bija gatavs! Labuan ir tropiska sala, šeit vidējā gaisa temperatūra gadā ir ap 26 grādiem pēc Celsija, reti kad zemāk, bieži vien ir pat karstāk. Lietus līst vienu, divas reizes nedēļā un arī tad tik uz stundu vai divām, lielākoties pa nakti. Dienas ir skaidras, bez mākoņiem, pilnas saules gaismas. Pateicoties vēja brāzmām, kas nāk no jūras, pat tie 30 un vairāk grādi ir viegli izturami. Vēl vieglāk, ja atrodies telpā ar gaisa saldētāj-ierīci. Šeit ir 9km gara pludmale ar tīrām smiltīm un praktiski bez cilvēkiem apkārt. Ik vakaru saule sarīko pamatīgu izrādi, spēlējoties ar gubu mākoņiem un jūras atspulgu. Izrāde sākas precīzi pulkstens 6:15 un beidzas ap pulkstens 7 vakarā. Apbrīnojami, cik ātri pēc saules došanās pie miega apkārt viss kļūst ļoti, ļoti tumš. Ikvakara saulriets Labuan salā.