Nedēļa Baltkrievijā ar auto

CEĻOJUMA MĒRĶIS :Nedēļas atvaļinājums uz valsti, kur neesam bijuši , kura nav dārga un kur var aizbraukt ar personisko transportu, ņemot vērā personiskos apstākļus, ka - ja kas, 24 stundu laikā varam atgriezties mājās no jebkuras apmešanās vietas.

CEĻOJUMA ILGUMS : max 7 dienas

CEĻOJUMA MARŠRUTS :Rīga-Daugavpils-Braslav- Miori-Dzisna-Polack-Vitebsk – Orša-Mogiļev-Gomeļ-Turov-Mozirj-Kobrin-Kameņec-Kameņuki ( Belovežas gārša) – Sloņim-Baranoviči-Minsk-Molodečino-Viļeika-Braslav-Daugavpils – Ogre

MARŠRUTA GARUMS : 2500 km

CEĻOJUMA PLĀNOTĀS IZMAKSAS 2CILVĒKIEM: USD 800.-

FAKTISKĀS IZMAKSAS : 800 USD , bet neatteicāmies no „shopinga” vēl 100 USD apmērā. Linu izstrādājumi, dabīgā kosmētika, saldumi,suvenīri, šņabīši un „nastoikas” mājiniekiem

CEĻU KVALITĀTE : visā trasē neviena grunts ceļa, NEVIENAS BEDRES, autostrādes ideālas, asfalta segumi labāki kā pie mums, asfaltēti pat nelieli ceļi starp ciemiem, visur ērtas un labiekārtotas atpūtas vietas ar nojumēm, ugunskura vietām, soliem. Autostāvvietas bezmaksas. Ja vēlaties, lai naktsmītnē Jūsu auto sevišķi uzmanītu – 5 USD un viss OK.

NAKTSMĪTNES : sākot no LVL 7.00 līdz LVL 15.00 no cilvēka . Nav vērts iepriekš pasūtīt internetā. Bilde neatbilst reālajam un visur vajag vispirms apskatīties. Visur ir brīvas vietas, jo vietējie viesnīcas tik pat kā neizmanto, 99,9 % Krievijas pilsoņi . Privātsektors – Agrousaģbi – var būt aizņemts ar radiņiem un draugiem, ja ir labs laiks un rezervēšanai nav nekādas nozīmes.

INFORMĀCIJAS NESĒJI: Ļoti noderīgs navigators ar reālu BY karti. Mēs izvēlējāmies ieteikto GOOD un lai arī Ķīnā ražots un lēts ( LVL 80.00), bet pilnībā sevi attaisno. OBLIGĀTI PAŠAM JĀTESTĒ DZĪVĒ TĀ LIETOŠANĀ PIRMS CEĻOJUMA UN JĀAPGŪST PILNĪBĀ.

ROBEŽAS ŠĶĒRŠOŠANA : Vajag lielu pacietību, stiprus nervus, nestresot un paciest jebkuru negaidītu pēkšņi radušos problēmu. BY varas pārstāvji laipni, pat atsaucīgi, bet kaut 3 reizes būs jāpārraksta deklarācijas, pie pieļautās mazākās kļūdas vai svītrojums. Rindas saņemot deklarācijas, rindas nododot, rindas atkal saņemot, rindas atkal nododt u.t.t Šķērsojot robežu Silainē pie Daugavpils, nedariet to brīvdienās.15 vieglo automašīnu rinda var izvērsties 5 stundu procedūrā, bet var arī paveikties 3 stundās. Atpakaļ atgriežoties LV, būsiet nokaitināts līdz baltkvēlei, ja neņemsiet vērā, ka VISAS IEVESTĀS AKCĪZES PRECES ir jādeklarē, kaut arī neesat pārsniedzis ievedamo daudzumu – 40 cigaretes ,2 l stiprā alkohola un jebkuru daudzumu benzīna bākā. Maiņas apm 30-40 min. Rītos un vakaros ( iespējams no 7.00-8.00, bet īsti zināms nav). Iebraucot BY uzreiz paņemiet izbraukšanas veidlapas un aizpildiet atgriežoties, tas pats uz LV robežas- izbraucot paņemt ievedamo akcīzes preču deklarācijas KATRAM cilvēkam un jau pirms iebraukšanas LV aizpildiet. Ja pieņem, ka robežu šķērso 85-90% patstāvīgie vietējie klienti, tad saprotiet, ka deklarāciju aizpildīšanas dēļ visu laiku Jūs apdzīs citas mašīnas, kuri jau sagatavojušies procedūrām

IESPĒJAMĀS NEĒRTIBAS BY . Tualetes – ne tikai ceļmalās, benzīntankos, pat ēstuvēs un lētās viesnīcās , maksas vai bezmaksas: tās var būt tā saucamās„turku pēdas” . Vajag iemaņas lai izmantotu, tāpēc labāk „zaļajā dabā „ . Ēdināšana : ja tie ir patērētāju biedrību vai valsts OBŠČEPITI – garantēts visai lēts, mazās porcijās, negaršīgs, pavirši sagatavots un mazas izvēles iespēju ēdiens. Nav piena produktu, dārzeņu , salātu. Brokastīs nemeklējiet putras, dārzeņus, kefīru, pienu , biezpienu vai krējumu.Risinājums : laikus visu iegādāties lielveikalos un ēst viesnīcās pašiem savus produktus. Apkalpojošais administratīvais personāls viesnīcās: šokējoši agresīvs, pavēlniecisks un nelaipns- uzspiež savu lobēto kompāniju personu apdrošināšanu, kaut arī Rīgā, izsniedzot vīzas, vai pie saviem apdrošinātājiem jau esiet šo procedūru veicis. Ne paldies, ne lūdzu, ne labdien- ne sveiki! Pie tā grūti pierast. Rindas veikalos.Esam to jau aizmirsuši : rinda lai tiktu pie preces to aplūkot, rinda lai izvēlēto preci pārdevēja pārbaudītu un ar roku ierakstītu savā burtnīcā, rinda pie kases lai samaksātu, rinda, lai saņemtu, rinda lai iepakotu.

POZITĪVI . Visur – var norēķinātiesar USD. Pilns ar maiņas punktiem un iespējām samainīt vietējās bankās pat mazos ciematos. Vietējie stāv diennaktīm rindās, lai momentā, tikko Jūs nodevāt valūtu, to nopirktu. Piem: Vitebskas dzelzceļa stacijā gaida 50-80 cilvēku, kurus reģistrē savās burtnīcās „sabiedriskie”rindu regulētāji. Nododot 100 USD , tos sadala pirmajiem 10 pa 10 USD katram un tā ik dienas. Minskā kāds vīrietis uzsāka kautiņu ar 2 sievietēm, jo viņš vakar pa visu dienu esot dabūjis tikai 5 USD, bet šās jau esot dabūjušas vairāk. Piena produkti veikalos izcilas kvalitātes, tas pats par gaļas izstrādājumiem ( negalvoju par desām). Laba zivju izvēle. Labos restorānos pilsētās, izņemot Minsku, piem. Ķīniešu GOLDEN DRAGON- var izvēlēties visdārgākos ēdienus un tas nepārsniegs LVL 5.00 .Kvalitatīvs un lēts stiprais alkohols : nogaršojām: Pirmkārt : HRENOFF ( ražo Brestā) vai kā sauc vietējie - Hrenuha – mārrutku „nastoika” , tālāk BERJOZOVAJA gatavo no bērzu sulas, ZUBROVOCHKA ar zālīti pudelē . Alus labs un lēts : BOBROV, LIDSKOJEu.t.t. kauss ap LVL 0,25 , labā krogū 2X dārgāk . Kvass – daudz šķirņu , garšīgs un lēts. Jātestē pašiem , kas kuram garšo. Sulas REX – liekas garšīgākas un dabiskākas par mūsējām. Augusts: Ogu, augļu un dārzeņu laiks tirgos. Veikalos nav ko meklēt, bet tirgus pilns. Melleņu spainis – 1 USD , lācenes, kazenes, brūklenes, avenes, meža zemenes, viss ko mežs dod – var lēti nopirkt. Gailenes, baravikas, apšu bekas – tikai kur likt- jo žāvētās neatradām. Ceļu policija:netrakojot caur apdzīvotām vietām ar 80 km/st ( var 60), uz trases 140, sods par aizmirstu drošības jostu pasažierim 1300 BYRBL ( LVL 1.30) ,kā teica kāds letiņš Minskā, bet vispār mūs ne reizi neapturēja visā maršruta garumā.

COPE .Vajag izvēlēties rajonus, kur daudz ezeru, vai zivju saimniecību. Ir maksas dīķi, ir licenzēta makšķerēšana liegumos, ir brīva makšķerēšana lielākajā daļā visā valstī. Makšķerē visur – grāvjos, dīķos, upelēs un kanālos . Zivis ir visur. Mēģināju kādā kolhoza ezerā, jāzin kur iebarotas vietas- citādi pa tukšo. Armija dodas ezeros ar motorenēm un liek tīklus savai virtuvei. NEATRADĀM VIETAS AR NAKTSMĪTNEM . Līdz ar to cope bija tikai epizodiska un tādā ceļojumā tam bija atvēlēts par maz laika.

CEĻOJUMA MARŠRUTS PA DIENĀM:

1.Diena: Rīga – Daugavpils – Silenes robeža- Braslava- Miori-Dzisna-Polack- Vitebsk

Nakšņošana viesnīcā HOTEL VITEBSKAJA , 2v.numurs 2 pers. LVL 15.00 ar brokastīm. Var mēģināt.

2.Diena: Vitebsk-Orsha-Mogilev- Gomeļ

Nakšņošana viesnīcā SUŽ , galvenajā ēkā remonts, dzīvošana koju tipa ēkā parLVL 7.00 no cilvēka ar brokastīm. NEIESAKU.

3.Diena: Gomeļ - Mozirj- Turov – Ivanovo ( neiebraucām) – nakšņošana pie ezera Zivsaimniecības teritorijā, kurā ir Bērnu sanatorija. Sanatorijā sarunājām nakšņošanu 2 istabas 3 cilvēkiem pa 20 USD.Var atrast ko labāku.

4.Diena. Ivanovas rajons- Kobrin-Kameņec-Kameņuki ( Belovežas gārša) . Apmešanās visdārgākajā viesnīcas korpusā, LUX numurā, 3 personām LVL 45.00 ar brokastīm. LABAIS

Gāršā dažādi pastaigu, velo maršruti. Interesanti, ka ierodoties gāršā no Polijas puses ar velosipēdu- nav vajadzīga BY vīza un der Šengenas kopējā, taču līdz 20.00 jāatgriežas atpakaļ Polijā. Voljēri. Ekskursijas ar vietējo busiņu gida pavadībā. Var iznomāt velosipēdus ( lēti bet šaubīgā stāvoklī) Personiskais transports jāatstāj ārpus teritorijas neapsargājamā stāvvietā, kura pa 5 USD var kļūt par apsargājamu.

5.Diena. Kameņuki- Kameņec-Pružani-Sloņim – Baranaviči-Minsk.

Nakšņošana viesnīcā JUBILEINIJ , kura atšķirībā no 2008.g., kad tur biju , ir krietni noplukusi, maz viesu un, lai arī labā vietā atrodas, otrreiz neapmestos. Cena 110 USD nakts un brokastis 2 pers.JĀMEKLĒ CITUR

6.Diena. Minska – Molodečino –Viļeika-Postavi. Te bija paredzēta nakšņošana pie ezera privātajā mājā , taču laiks sabojājās, lietus – vēss . Ezeri skaisti, vietas labas , var īrēt laivas no privātajiem un atrast naktsmājas ezeru krastos.

7.Diena. Postavi-Braslava- Silene- Daugavpils – Ogre.

Murgs uz robežas. 2,5 stundu procedūra , lai arī pirmie pie barjeras. LAIKUS SAGATAVOJIET UN NEPAZAUDĒJIET IEBRAUCOT PILDĪTO BY DEKLARĀCIJU, KURĀ VIESNĪCĀS TIEK LIKTA ATZĪME PAR UZTURĒŠANOS. Nezinu, kas notiek, ja nav atzīmes par nakšņošanu viesnīcā – varbūt kādam dūša pārbaudīt ? LV muitnieki precīzi pilda instrukcijas, liek pildīt deklarācijas, kaut arī ievedamo akcīzes preču ( benzīns, alkohols, cigaretes) daudzums nepārsniedz atļauto.Cigaretes sāktajā paciņā šoreiz neskaitīja, gramus ZUBROVKĀ nepārmērīja un benzīnu bākā nelika izliet, lai pārbaudītu cik ieved – 50l vai 5 l. MŪSU LIKUMDOŠANA KĀRTĒJO REIZI PĀRCENTUSIES un muitnieki jau nav vainīgi, kā viņi atvainodamies saka- RĪGA LIEK !

SECINĀJUMS UN IETEIKUMS : BRAUCIET, KAMĒR „BATJKA”VĒL TUR VALSTI !!!