Kā nokļūt Austrālijā.I daļa

Pirms gadiem četriem, kad viena no draudzenēm ierosināja iekrāt naudiņu, lai dotos ceļojumā uz Austrāliju, es viņai gandrīz pateicu, ka viņa ir prātā jukusi. Ar manu algu un saistībām tas likās neiespējami. Taču pietiekami ironisks ir fakts, ka pati nu jau esmu trīs gadus nodzīvojusi Austrālijā un ilgo ceļu uz attālo kontinentu mērojusi divreiz. Mans izaicinājums - aizceļot cik tālu no Latvijas vien iespējams - ir izdevies, un esmu pārliecināta, ka tas izdosies arī jums. Galvenais zināt, ko un kā.

Lai arī latviešiem šķiet, ka Austrālija ir pārāk tālu un pārāk neaizsniedzama, ja meklē iespējas un uzzina pēc iespējas vairāk noderīgu faktu, pat Austrālija, šķiet, pārceļas tuvāk Eiropai. Lai jūs iekārdinātu pateikšu, ka pirms nedēļas ar vīru ierados Latvijā un par savu ceļojumu no Kvīnslendas (Austrālijas Austrumos) līdz Londonai vienā virzienā samaksājām vien 800 Austrāļu dolārus (jeb rupji rēķinot, 400 latus) uz abiem!!!! Biļetes no Londonas uz Rīgu piepirkām vēl atsevišķi. Bet te, tātad, par visu sīkāk.

Vispirms - aviobiļetes

Pirms astoņiem mēnešiem vietējā Austrālijas laikrakstā ieraudzījām reklāmu, ka budžeta aviokompānija "Air Asia", kas Āzijā ir visai populāra transporta kompānija, reklamē īpašu akciju - aviobiļetes no Austrālijas uz Eiropu par 400 austrāļu dolāriem (jeb 200 latiem) vienā virzienā. Protams, šo iespēju palaist garām nevarējām. Lai arī nekas par nākotni nebija skaidrs, nolēmām, ka biļetes jāpērk. Internetā izgājām cauri vairāku mēnešu lidojumiem dienu pa dienai līdz atradām, ka lētās biļetes vēl ir pieejamas lidojumiem augustā. Mūsu maršruts bija vienkāršs: Gold Coast (Kvīnslenda, Austrālijā) - Kuala Lumpura (Malaizijā) - Londona (Stanstedas lidosta, Lielbritānijā).

Nojautām, ka pats ceļojums būs diezgan švaks, jo kā nekā "Air Asia" ir lētā aviokompānija. Nosēdēt vienkāršos lidmašīnas krēslos 8 stundas pirmajā reisā un 13 stundas otrajā bija grūti, taču par tādu cenu varēja visu paciest. Vienu kļūdu gan mēs pieļāvām - pasūtot biļetes internetā, pasūtījām šiem reisiem tikai ēdināšanu un sedziņu (gulēšanas komplektā vēl bija piepūšams spilvens kaklam un acu pārsegs, lai var gulēt), bet ar izklaides pasūtīšanu novilcinājāmies. Principā tik gariem lidojumiem bez filmu skatīšanās iztikt ir grūti, un aviokompānija iespēju iznomāt izklaides sistēmu lidojuma laikā vairs nepiedāvāja. Vajadzējis pasūtīt to internetā, teica stjuartes.

"Air Asia" lidojuma laikā varēja iegādāties dzērienus (tēju, kolu utml) un uzkodas (čipsus, nūdeļu zupu, šokolādi), taču bija jāizmanto tikai pamestās vai sasniedzamās valsts naudas zīmes (proti, Austrālijas, Malaizijas vai vēlāk Lielbritānijas naudas vienības) vai arī kredītkarte. Mūsu ceļojumu izglāba tas, ka Malaizijā un Londonā pasūtījām viesnīcas, kurās varēja labi izgulēties, lai sēdēšana lidmašīnas krēslā nebūtu galīgi nomokoša. Es vēl nopirku biezu Jo Nesbo detektīvu, un stundas paskrēja nemanot. Protams, protams, pats mokošākais bija lidojums no Londonas uz Rīgu, jo tad šķita, cik tad var lidot un ka Rīga sasniedzama ar roku. Taču vārdu sakot, ja esat gatavi "Ryanair" servisam, tad arī "Air Asia" jums liksies normāla aviokompānija. Turklāt par tādu naudu ir vērts lidot arī tā.

Jāpiemin, ka bez akcijas piedāvājumiem "Air Asia" piedāvā lētākus lidojumus starp Austrāliju un Eiropu. Parasti šim starpkontinentālajam lidojumam abos virzienos tiek tērēts 1600 līdz 2000 austrāļu dolāru (800 jeb 1000 latu). Jo agrāk nopērk biļeti (vidēji pusgadu iepriekš), jo lētāka biļete. Lidojumam Eiropa-Austrālija (caur Āziju), var nopirkt biļetes, izmantojot austrāļu "Qantas" aviokompāniju vai "British Airways" (taču ir dzirdēts, ka arī šīm aviokompānijām mēdz būt sliktas dienas), vai vēl izcilāk - "Thai Airways". Taizemieši servisa ziņā pārspēj visas iepriekšējās kompānijas, un lidojums ar viņiem liksies ļoti patīkams. Citā maršrutā - no Eiropas ceļojot uz ASV, tad Jaunzēlandi un tikai tad uz Austrāliju, varat izmantot "Air New Zealand". Ja varat sevi palutināt un nopirkt premium biļetes (dārgāk kā ekonomiskajā klasē), arī šis lidojums būs ļoti tīkams.

Lielāks piedzīvojums - apkārt pasaulei biļete

Piedzīvojumu cienītājiem vislabākais piedāvājums, ko aviokompānijas piedāvā, būs "apkārt pasaulei" biļete. Proti, jūs varat nopirkt biļeti un pats sastādīt maršrutu savam ceļojumam apkārt pasaulei, savā ceļā iekļaujot no vismaz piecām līdz pat padsmit (man šķiet, maksimālais bija 17, bet varu kļūdīties) pieturvietām. Reiss no Rīgas uz kādu Eiropas pilsētu būs laikam jāpiepērk atsevišķi, taču šis "apkārt pasaulei" biļetes piedāvājums ir nepārspējams. Vienīgie noteikumi, kas reizē ir arī biļetes priekšrocība - jums būs jāapceļo pasaule vienā virzienā, un biļete būs derīga gadu.

Es šādu biļeti nopirku, kad devos studēt uz Austrāliju. Turpceļā uz Austrāliju lidoju caur Āziju, bet atpakaļceļā - caur Jaunzēlandi, ASV un Kanādu. Tā kā mani plāni Austrālijā būtiski mainījās, varēju pārcelt lidošanu atpakaļ uz Eiropu par pusgadu vēlāk. Šāda biļete man izmaksāja aptuveni 2300 latus (diemžēl uz kredītkartes), un biļeti noformēt palīdzēja tūrisma aģentūra "Kolumbs Juniors". Domāju, ka šo biļeti piedāvā arī citas aģentūras, taču, ja gribat šo biļeti pasūtīt, tad laikam pašam to darīt nevajadzētu. Tieši tāpēc, ka, ja nu sanāk reisus mainīt, labāk to atstāt profesionāļu ziņā.

Turpinājums sekos drīz. Tajā - par vīzām uz Austrāliju

Vairāk par dzīvi Austrālijā varat lasīt manā blogā: http://atminualbums.blogspot.com