Viena diena Oslo

Nedēļu pirms izbraukšanas negaidīti saņēmu piedāvājumu piedalīties starptautiskā konferencē Oslo. Sajūsma neizmērojama, jo Norvēģija ir viena no tām zemēm, kuru vienmēr esmu gribējusi aplūkot. Tobrīd es vēl nenojautu, ka Oslo, visticamāk, paver tikai nelielu spraudziņu uz izslavēto krāšņo Norvēģijas dabu. Lai vai kā, Oslo nelika vilties (ja vien neņem vērā norvēģo klajo diskrimināciju pret sitpras kafijas cienītājiem) - tā sagādāja ne mazumu patīkamu pārsteigumu. Ielidojām diezgan agri no rīta, tāpēc jau ap desmitiem bijām devušies apskatīt pilsētu. Laikā, kad Rīgā dzīve jau mutuļo, Oslo centrā bija sastopams vien rets gājējs, produktu piegādātāji izkrāva savas mašīnas un pilsētā valdīja absolūts klusums un miers. Ziedēja liepas un jasmīni, ietinot šaurās ieliņas un parkus reibinošas smaržas mākonī. Jā, ielas Oslo tiešām ir šauras, un arī transporta tajās maz - līčos jahtu katrā ziņā ir vairāk nekā automašīnu uz ielām. Pie tam, Oslo ir ārkārtīgi zaļa pilsēta - pusi no tās teritorijas veido meži, taču netrūkst arī parku un apstādījumu gar ielām un namiem. Klejojumos pa pilsētu apskatījām Karaļu pils parku, kas ir kā radīts romantiskām noskaņām, Vīgelunda skupltūru parku, tad devāmies uz Kon-Tiki muzeju, bet pēc tam uz 700 gadus veco Akhersus cietoksni, no kura paveras satriecošs skats uz pilsētu. Katrā daudzmaz brīvākā laukumiņā ir uzstādīta vai nu kāda skupltūra vai arī strūklaka. Strūklaku Oslo ir tiešām daudz, tās ir ļoti dažādas un interesantas. Cilvēki Oslo ir ārkārtīgi laipni, smaidīgi un atsaucīgi. Starp citu, milzīgos satiksmes un tūristu autobusus pa šaurajām ielām ļoti prasmīgi vada visai daudz sieviešu (!). Konferences ietvaros tās organizētāji bija sarīkojuši 2 stundu izbraucienu ar kuģi pa fjordiem - tas tiešām bija kas fantastisks un šīs ainavas nav iespējams aprakstīt. Ap 8 - 9 vakarā fjordi ir pilni ar vidažādākā izmēra un veida ūdens transportlīdzekļiem, starp kuriem bija arī nelielas laiviņas ar sarkanām burām, kurās, kā izrādījās, mazie norvēģi jau savlaicīgi apgūst burāšanas prasmi. Ik 4 - 5 laiviņas uzraudzīja viens pieaugušais motorlaivā. Oslo ir īsta miera osta, kas atgādina lauku mazpilsētu (Oslo ir tikai pusmiljons iedzīvotāju) un ir kā radīta mierīga un rāma dzīvesveida piekritējiem. Jāatzīst, ka es laikam dodu priekšroku Londonas steigai un burzmai. :)