Atpūta Bulgārijā

Atpūta Bulgārijā.

Pirms brauciena tika noīrētas naktsmītnes (booking.com). Liels palīgs ceļojuma laikā bija tom-tom navigators kā arī Bulgārijas, Rumānijas un Polijas kartes.

Dalībnieki: Ģimene ( 4 cilvēki, 2 pieaugušie, 2 bērni ( 13,19 gadi). )

Maršruts: Līvāni – Polija – Slovākija – Ungārija – Rumānija – Bulgārija.

Ceļojuma garums: 5200 km

Ceļojuma ilgums: 2 nedēļas ( 4.07-17.07)

1.diena

Kaut arī sākumā plānots izbraukt tikai 5.07 agri no rīta, tomēr izbraucam 4.07 plkst. 14.00 no Līvāniem. Pēc nepilnas stundas jau esam Lietuvā un Latvijas radio2 nomaina lietuviešu mēlē dziedošie muzikanti. Galamērķis šodienai nav noteikts, bet zinām, ka jāaizbrauc gandrīz līdz Varšavai. Tā arī darām. Nakšņojām Lomžā (Polija), viesnīca „Amigo”, ļoti lēta (150pl) un tiešām ļoti laba!!! Nobraukti 555km.

2.diena

Šodienas galamērķis ir Krakova (Polija). Izbraucām 8.00 no rīta, ceļš ved cauri Varšavai.. Krakovā iebraucām 15.32. Devāmies uz noīrēto viesnīcu – Hotel Euro (neiesaku), maksāja 160pl. Vakarā baudījām Krakovas vecpilsētas skaistumu.

3.diena

Krakova – Slovākija – Ungārija – Rumānija (Bukareste)

Izbraucam ap pulksten sešiem no rīta. Laiks apmācies un lietains, kas kavē un apgrūtina braukšanu pa kalnainajiem Slovākijas ceļiem. Kalni, protams, iespaidīgi... Nācās braukt arī cauri 5km garam tunelim, kas veda cauri kalnu grēdām. Bija diezgan interesanti iebraukt kalna vienā pusē un tad izbraukt, kad kalns jau palicis mugurpusē. Iebraucot Ungārijā ceļš ved garām milzīgiem saulespuķu laukiem. Kaut arī laiks lietains, saulespuķes cēli rotā plašos Ungārijas laukus.

Iebraucot Rumānijā atkal priekšā parādās milzīgi kalni, kas nozīmē, ka mūs sagaida serpentīni. Ļoti interesanti bija braukt cauri neskaitāmajiem kalnu ciematiņiem, un vēl interesantāk bija tas, ka katrā mazajā ciematiņā ļoti intensīvi strādāja ceļu policija. Navigācija mums parāda tuvāko ceļu, kas ieved mūs serpentīnos... Ārā satumst un ceļš paliek arvien līkumotāks. Ir grūti redzēt to, kas seko aiz kārtējā līkuma, jo satiksme intensīva pat naktī. Priecājāmies, kad līdz Bukarestei ir palikuši 200km, kurus jābrauc pa bāni. Bukarestē iebraucām pus trijos naktī. Nakšņojām dzīvoklī – „Bucharest City Center Accommodation” cena 50 eiro. Saimnieks atslēgas mums atveda pat pus trijos naktī. Dzīvoklis ļoti labs!!!

4.diena – 10. diena

Rumānija (Bukareste) – Sunny beach (Bulgārija)

No rīta vēl pastaigājam un apskatām Bukarestes centru. Pilsēta ļoti skaista. Satiksme centrā ļoti intensīva, jo vienā virzienā mašīnas brauc pa deviņām joslām. Ārā laiks karsts un saulains, tas priecē, jo pēcpusdienā jau būsim pie jūras. Pirms pusdienlaika jau sēžam mašīnā un dodamies uz galamērķi. Lai iebrauktu Bulgārijā jāšķērso Ruse tilts, par kura šķērsošanu jāmaksā 2eiro. Pēc piecu stundu brauciena esam nelielā, ļoti skaistā pilsētiņā, kur lielākoties skatienam paveras gan lielas, gan mazas viesnīcas un apartamenti. Mūsējie ir gaiši zaļi, ne ļoti lieli, ne mazi, bet mums patīk!

Apartamenti – Sunny Holiday Apartaments (ĻOTI LABI!!!), maksāja 300eiro 7 naktīm. Arī personāls ļoti jauks, runā gan angliski, gan krieviski.

Baudījām ne vien baseina vēso ūdeni un ļoti sāļo jūru, bet arī devāmies ekskursijā uz vecpilsētu - Nessebar, kura ir ļoti skaista un tūristiem ir iespēja gan iegādāties suvenīrus, baudīt alu vietējos krodziņos. Uz Nessebar var doties kājām (40min), var braukt ar savu mašīnu, un var braukt arī ar vietējo bānīti, par kuru jāmaksā 12levas.

Katra vakara neatņemama sastāvdaļa bija pastaiga uz daudzajiem tirdziņiem un atrakcijām, kuras bija tur pat uz vietas Sunny beach. Tur bija gan krodziņi, gan bāri, gan apģērbu un suvenīru tirdziņi, gan arī nelieli mini mārketi un daudz un dažādas atrakcijas gan bērniem, gan pieaugušajiem. Atmosfēra, kas valdīja šajās ieliņās bija vienreizēja, tā uzlādēja un tai pat laikā izlādēja, jo dodoties atpakaļ uz apartamentiem brīžiem vairs nebija spēka paiet. J

Pludmalē ir iespēja izīrēt gan saulessargus, gan arī guļamos krēslus, par katru no tiem maksājot 7 levas.

Dienas pagāja ātri, bet paspējām gan nosauļoties, gan atpūsties un jau bija jāpošas garajam ceļam uz mājām. Vēl pēdējo vakaru baudījām vakariņas „mūsu” krodziņā, izstaigājām suvenīru veikaliņus, pamājām ardievas plašajai jūrai un vēl pēdējo reizi baudījām ielu muzikantus dodoties uz viesnīcu.

11. diena

Sunny beach – Sighisoara (Drakulas pilsēta Rumānijā)

Pamājam mūsu viesnīcai un agri no rīta dodamies ceļā. Šoreiz navigācijā liekam visas lielākās pilsētas, lai navigācija mūs nevestu pa maziem kalnu ceļiem, kur braukšana ir ļoti sarežģīta. Iebraucot Rumānijā atkal nākas šķērsot Ruse tiltu un maksāt 2 eiro. Āra ap 35 grādiem, spīd saule un mēs atkal braucam pa Rumānijas mazajiem ciematiņiem, taču šoreiz no kalnu serpentīniem gandrīz esam izvairījušies. Mūsu uzmanību piesaista zirgu rati, kuriem tāpat kā jeb kuram automobilim aizmugurē ir reģistrācijas numurs. Sastopam un nofotografējam arī vairākas kravas mašīnas, kuras ir pilnas ar arbūziem un melonēm..

Dzīve šajos ciematiņos ir ļoti interesanta – mājas cieši blakus viena otrai, ēzeļi, kas šķērso ceļu kur vien viņiem to iegribās un cilvēki, kuri brīžiem ir tik stresaini un nepacietīgi. Kā nospriedām, Rumānijā, šoferiem ir hobijs – taurēt visiem un visur! J

Pēcpusdienā iebraucām drakulas pilsētā (Sighisoara). Viesnīca – Aparthotel Sighisoara (ļoti, ļoti labs!!!), maksāja 50 eiro. Turpat netālu no viesnīcas ir vecpilsēta, kurā mēs redzam drakulas pili, un vecpilsētas laukumu uz kura notiek zobenu cīņas. Pilsētiņa ļoti skaista un interesanta. Nobraukti 627km.

12. diena

Sighisoara – Rzeszow (Polija)

Priekšā atkal garš ceļš. Iebraucot Ungārijā gaisa temperatūra ārā sasniedza 42grādus. Karstums ne pa jokam. Iebraucot Polijā priekšā mūs sagaida sagāzušies kalnu ceļi, kas nozīmē, ka ceļš jāturpina pa apvedceļu. Priekšā lieli, melni negaisa mākoņi. Jau atkal braucam iekšā kalnos, bet laika apstākļi nav tie labākie. Pēc kāda laika jau esam zem lielajiem lietus mākoņiem, kas ļoti apgrūtina braukšanu. Sajūtas neaprakstāmas – lietus gāž kā no spaiņiem, zeme dreb no pērkona spērieniem un debesis ir kļuvušas gluži gaišas no kārtējā zibens uzplaiksnījuma.

Šo nakti pavadām mašīnā, jo turpināt ceļu nav iespējams.

13. diena

Vēl pēdējie kilometri svešās zemēs.. Vēl pēdējie vārdi svešā mēlē.. Ceļš ved mājup. Ar prieku izbraucam poļu zemi un esam jau Lietuvā.

Mēs zinām, ka drīz sāks skanēt Latvijas radio 2 un, ka mēs atkal būsim mājās.

Ap 23.00 iebraucam Latvijā, prieks sirdī un nedaudz skumjas par to, ka skaistais ceļojums ir beidzies.

Kopējās izmaksas:

Benzīns: 352litri ~ 400Ls

Viesnīcas: 335Ls

Vinjetes: Slovākija 2x7,5Eur (nedēļa)

Ungārija 2x 1650HUF (4dienas)

Rumānija 2x 12,65RON (nedēļa)

Bulgārija 10 levas (7 dienas)

Ruse Tilts 2x2EUR (par tilta šķērsošanu)