Madaru sala - Manilaida

Apmēram 5 km garā un 2 km2 lielā sala atrodas starp Tostamā pussalu un Kihnu salu. Interesants fakts ir tas, ka tā ilgu laiku bija pilnībā neapdzīvota sala un pirmie iedzīvotāji tajā apmetās apmēram pirms 80 gadiem, un tie bija kihnieši, jo viņu dzimtajā salā viņiem bija kļuvis par šauru. 1933. gadā Igaunijas valdība deva atļauju zvejnieku viensētu būvēšanai, un ar šo gadu saistās arī salas lielākās apdzīvotās vietas - Manijas izveide. Neraugoties uz nelielo platību, tajā ir apmēram 50 iedzīvotāju, un, pēc pieejamās informācijas, Manilaida ir viena no vismazākajām apdzīvotajām salām Eiropā. Manilaida valdzina ar meža pļavām, aitām un līdzsvaroto zvejnieku dzīvi. Ievērojamākais cilvēku veidotais objekts ir Papinas raga nelielā bāka.
Vairāk par to var uzzināt www.visitestonia.ee un sazinoties vai apmeklējot kādu no lieliskajiem tūristu informācijas punktiem Igaunijā. Mans favorīts ir Pērnavas Tūrisma informācijas centrs.
Tagad tikai atliek novēlēt saulainu dienu un labu garastāvokli. Nelielā Manilaida savaldzinās savus viesus ar savu šarmu, un ikviens iegūs neaizmirstamus iespaidus un vērtīgu ceļotāja pieredzi, jo katra sala ir kā cita pasaule.