Dainas Apvienotie Arābu Emirāti

Izlasiiju Gunitas jauko aprakstu par bagāto naftas zemi- Apvienotajiem Araabu Emirātiem (AAE) un arii man radaas iedvesma uzrakstiit sho un to par savu braucienu uz AAE. Taa kaa shis brauciens kluust aizvien populaaraaks arii starp Latvijas tuuristiem, tad meenesi pirms paredzeetaa brauciena (marta beigas-apriila saakums) nebija iespeejams atrast briivas vietas, bet taa gribeejaas aizceljot kur silts. Nemaz tik daudz silto zemju piedāvājumu saprātīgu cenu robezhaas no Latvijas pavasara sezonaa nav-Turcija, Spaanijas salas, AAE un tas laikam viss. Apriilja beigaas saak paraadiities piedaavaajumi uz Tunisiju, Maroku, no maija- uz Turciju, Griekiju. Laikam mans apraksts vairaak buus kaa informācija, nevis izjuutu padzejojums, kas var nodereet cilveeciniem, kas plaano turp doties (kasstap citu nav pelama doma!) Tomeer radaas risinājums- lidojums uz AAE caur Maksavu. Varbūt tas nav tik eerti, kaa tieshais charteris no Riigas, bet manaa gadiiijumaa tas pat bija zināms ieguvums- taa ir leetaak (pat nemot veeraa nepieciešamību peec Krievijas tranzītvīzām un nokluushanu Maksavaa), gan arii taapeec, ka bija iespējams dienu peec celojuma pavadiit Maskavaa, kur biju plānojusi kaut kad doties.No Maskavas lidojumi uz Emirātiem ir pat vairaakas reizes dienaa, kameer no Latvijas reizi 10 dienaas. Uz Maksavu nokluvaam ar autobusu Ecolines (galapietura Riigas dzelzecela stacija Maskavaa), tad no turienes ar metro un ekspresvilcienu devāmies uz Domodedovas lidostu, no kurienes ar čarterreisu uz Dubaju. Atpakal no Dubajas uz Domodedovas lidostu, tad no Riigas dzelzceļa stacijas Maksavaa ar vilcienu uz Riigu. Noderīga informācija: • Iesaku Latvijaa izmainiit vinju nacionālo naudu-dirhamus, kas buus noderīgi maksas pludmalees, taksīšiem... • Panemt pietiekami daudz dolārus- eksursijaam, kuras pasuutat uz vietas (piedāvājumu buus daudz- gan juusu viesnīcā, gan pludmalees. Krievvalodīgie gidi mums letiņiem nerada probleemas). Vidēji viena ekskursijaa maksaa 30_- tas ir atkarīgs vai ekskursija ilgst pilnu vai pusi no dienas. • Ko aizvest draugiem- noteikti dateles, jo taas ir vinju auglis Nr. 1. Nopeerkamas neskaitāmos veidos- svaigas, žāvētas, sīrupā, medu, šokolādē...Paarsvaraa visas vinju palmas ir datelpalmas. Taapat arii var aizvest araabu mūzikas ierakstus (tiesa gan, pie shii muuzikas jāpierod). Saistībā ar mūziku- to izbaudījām pilnaa kraashnumaa, jo pie muusu viesnīcas bija viena no daudzajām lūgšanas mošejām, kas visas kā viena ir aprīkotas ar mikrofoniem. Jaanem veeraa, ka luughanas notiek ne tikai pa dienu, bet arii naktii un agri no riita. Sevi iepriecināt var ar kaadu elektrotehnikas brīnumu- tur to var ieegaadaaties par pasakaini zemaam cenaam, turklāt lieliski darbojas kaulēšanās sistēma. Tiek pat speciaali organizētas shopingtuures gida pavadiibaa; • Kaut gan veikali strādā liidz pat 10 vakaraa un ilgaak, jaanem veeraa, ka 4d tie strādā saīsinātu laiku un 5d tie tiek atvērti tikai 4 peecpusdienaa (jo taas viņiem ir brīvdienas); • Sievietēm liidz 35 gadiem nav vēlams vienaam doties uz sho zemi.Ja tomeer Latvijas skaistules dodas vienas, tad iespējams, ka buus 2 daargaaka viiza un savu pasi dabuusiet tikai izbraucot no AAE; • No eksursijaam noteikti iesaku- safari ar džipiem- pietiekami ekstrēmi un pasaakuma nosleegumaa var izbaudiit vinju nacionālos labumus- izjādi uz kamieliem, hennas tetovējumus, veederdejas, nacionālo maltiiti. Tapaat skaista ir galvaspilsēta Abu dabi un pasaules daargaakaa viesnīca, saukta par „Buru” Dubajaa; • Tūristu sezona ir no septembra liidz aprīļa beigaam. Ziemas mēneši- janvāris, februaaris, kad Latviešu tūristam nebuus auksti! • Veelos popularizēt braucienu ar gulamvilcienu- tas tik tiešām ir daudzkārt eertaak par autobusu, var eerti guleet, dabuut teeju neierobezhotos daudzumos. Plānojot vasaraa doties uz Ukrainas dienvidiem, noteikti iechekoshu muusu Latvijas dzelzceļa maajas lapu! • Par viesnīcām. Ja brauc vairāki cilvēki, tad izdevīgi ir apmesties istabilnaas pa 3 cilveekiem (divvietīgā numuraa ievietota ekstra bed)- taa sanāks krietni leetaak. Ja primārais nav lielāko celojuma laiku uztureeties viesnīcas telpaas, tad pilnīgi pietiekami ir izvēlēties viesnīcas ar mazaaku zvaigznīšu skaitu, eerti, ja ir divreizēja ēdināšana. Taa kaa atpakal celaa Maskavas Domodedovas lidostaa bijaam tikai ap 2 naktii, tad nolēmām, ka nav veerts meklēt viesnīcu un mierīgi taas dazhas stundas liidz riitam pavadījām lidosta uzgaidāmajā telpaa, kur pat veidojaas konkurence uz gulēšanas vietām; • Dubajaa lētākās viesnīcas atrodas pilsētas centraa, kas nozīmē, ka liidz pludmalei nav iespējams aizkluut ar kaajaam.Bet taa nav problēma, jo noteiktaa laikaa no viesnīcas kursee bezmaksas businji uz pludmali, kas ap pusdienas laiku nogādā Juus atpakaļ uz viesnīcu. Atlikusho dienas dalju mees parasti izmantojaam eksursijaam. Ja tomeer gribas apmesties pie juuras, tad leetaka dzīvošana ir citos Emiraatos (AAE sastāv no 7 Emiraatiem, no kuriem lielākais ir Abu Dabi, kam seko Dubaja); • Turīgākie lautini var rezervēt kaadu kvadrātmetru no 8 pasaules brīnuma- Palmas salas (par, ko Gunita jau rakstīja); • Noteikti iesaku izmeeginaat braucienu no vienas Dubajas pilsētas pusi uz otru- BarDubaju ar vinju nacionālām laivinaam (par simbolisku samaksu); • Jaukas ir nakts pastaigas pa super izgaismotajiem AAE! Elektrība netiek taupīta... • Par apgeerbu- ziemas un pavasara sezonaa meedz buut vējains, taapeec noderees liidzi panemtais dzepmeris. Celjaa uz Dubajas lidostu, lai dotos uz Maskavu, kur gaisa temperatuura tajaa laikaa bija ap 0 graadu, tālredzīgi bija uzgeerbt siltaakas drēbes, lai izkaapjot Maskavaa nebuutu jaaklabina zobi. Bet piemeerotaaku vietu, kaa paargeerbhanos aiz vientuljas lidostas palmas neatradu; • Dokumenti. Nepiecieshama viiza (~36 Ls vai , ja kaarto caur Maskavas tuursima operatoru-~40_), ko jākārto Latvijaa vismaz 1,5 nedeeljas pirms braukšanas, bet kuru ieguusiet tikai AAE lidostaa. Tieshi tas, ka ir nepiecieshmas savlaicīgi kārtot viizu, nav iespejams tik plashi izmantot leetos pēdējā briizha piedāvājums, kaa tas ir dodoties uz Eegipti, kur viizu var iegādāties kaut vai pashaa Eegiptes lidostaa; • Jaareekinaas, ka shis brauciens parasti ir videji 10 dienas. Ja laika maz, darba daudz, veel ir skola, viirs, suni, kaki un citi zveeri, tad iesaku izpētīt kalendāru un pameklēt, kad Latvijas kalendāra ir sarkanie datumi-t.i.- brīvdienas. Es izmantoju Lieldienu 4 briivdienas, pirmssvētku dienu un taa visa rezultāta mans 11 dienu celojums rezulteejaas ar 4 darba/skolas dienu kavēšanu! Nav ko domaat-jaabrauc! Esmu apneemusies katru pavasari, kad Latvijaa veel auksts, enerģijas maz, stresa daudz, kaut kur aizelot uz siltajaam zemeem. Pagaajushaa gadaa taa bija Eegipte, shogad AAE, gribas uz Maroku 9loti jauks paraksts bija ievietots draugu portālā) vai Tunisiju, veelaak uz Griekiju un Turciju. Kad buushu bagāta, tad arii uz Taizemi, Japānu, Kubu, Meksiku.