Ceļotāja stāsts: Loro parka (Loro Parque) unikalitāte piesaista tūristus no visas pasaules

Vienā no mūsu Tenerifes ceļojuma dienām mēs devāmies uz salas populārāko tūrisma objektu – Loro parku (Loro Parque), par kuru daudz bijām dzirdējuši arī Latvijā. Tenerifes salā norādes uz Loro parku var sastapt uz katra soļa – lidostā, viesnīcās, restorānos, suvenīru veikaliņos… Un ne velti! Loro parks ir Kanāriju salu lepnums ar pasaulē lielāko papagaiļu kolekciju, lielāko saldētavu Pingvīnu planētā, lielāko Taizemes celtni ārpus Taizemes un citām ievērojamām lietām.

Ja Jūs plānojat pavadīt atvaļinājumu Tenerifes salā, Loro parkam noteikti ir jābūt Jūsu izvēlēto ekskursiju sarakstā, vienalga, vai Jūs ceļojat viens, divatā ar mīļoto cilvēku, draugu kompānijā vai ar visu ģimeni. Bērniem par Loro parka apmeklējumu noteikti paliks spilgtas atmiņas. Starp citu, bērniem līdz 12 gadu vecumam Loro parka apmeklējums ir bez maksas.

Kas ir Loro parks? Reklāmas brošūrā rakstīts, ka tas ir zooloģiskais dārzs, delfinārijs, botāniskais dārzs un okeāna akvārijs vienkopus. Loro parku 1972. gada 17. decembrī ir dibinājis vācietis Volfgangs Kisslings (Wolfgang Kiessling) kā „papagaiļu patvērumu”, lai aizsargātu apdraudētas putnu sugas. No tā laika Loro parku ir apmeklējuši vairāk kā 40 miljoni viesu, tajā skaitā arī Taizemes princeses Maha Chakri Sirindhorn un Chulabom Mahidol. Uz princesēm īpašu iespaidu atstāja ieeja Loro parkā, kura izskatās pēc taizemiešu ciema – komplekss no sešām koka celtnēm ar apzeltītiem jumtiem. Visas ēku detaļas tika atvestas no Taizemes. Tā ir lielākā celtne taizemiešu stilā ārpus Taizemes.

Loro parks īpaši lepojas ar pasaulē lielāko papagaiļu kolekciju – 4000 putni un vairāk kā 340 to veidi un paveidi. Piemēram, no 21 kakadu sugas šeit sastopamas 20, sastopami pelēkie runājošie papagaiļi no Āfrikas un arī krāsu ziņā lieliskie Austrālijas papagaiļi. Arī parka nosaukums „Loro” no spāņu valodas tiek tulkots kā „papagailis”.

Ekskursijas laikā mēs paspējām apmeklēt delfīnu, zobenvaļu, jūras lauvu un papagaiļu šovus. Loro parka delfinārijs ir viens no lielākajiem Eiropā. Delfīni dzīvo milzīgos baseinos ar 7 miljoniem litru jūras ūdens. Lielu iespaidu atstāja masīvo zobenvaļu uzstāšanās – triki, ātrums un šļakstināšanās (ja Jums līdzi ir bērni, dārga tehnika vai vienkārši negribas palikt slapjam, iesakām ieņemt vietu augstākajās rindās). Zobenvaļi dzīvo vēl lielākos baseinos, kuru dziļums sasniedz pat 12 metrus. Ūdens tajos tiek iepumpēts pa taisno no Atlantijas okeāna 65 metru dziļuma un tiek uzturēts 13 grādu siltumā. Pozitīvismu un enerģijas lādiņu deva jūras lauvu šovs. Papagaiļu šova laikā putni runāja, brauca ar mašīnu, rēķināja, spēlēja, lidoja virs skatītāju galvām...

Kā jau tika minēts, Loro parkā atrodas arī pasaulē lielākais pingvinārijs – Pingvīnu planēta. Te dzīvo vairāk kā 200 putni, kuriem tiek nodrošināti visi komfortablai dzīvei nepieciešamie apstākļi – īpaša mašīna katru dienu izstādā ap 12 tonnām ledus un sniega (gaisa temperatūra -2, ūdens temperatūra +8). Viesi var novērot pingvīnu uzvedību gan virs, gan arī zem ūdens. Loro parka teritorijā atrodas akvanārijs, kur dzīvo vairāk kā 15000 jūras un upju iemītnieki no visas pasaules, tajā skaitā apmēram 40 dažāda veida korāļi, tropu un Atlantijas okeāna iemītnieki. Iespaidu atstāj arī 18 metru garš zemūdens stikla tunelis – virs apmeklētāju galvām peld milzīgas haizivis, rajas, zivju bari…

Spilgti iespaidi palika pēc Katandras tropu meža apmeklējuma. Katandra aborigēnu valodā nozīmē „putnu dziesma”, bet Loro parkā tā ir tropu meža daļa ar sietu virs tās. Apmeklētājiem Katandra ir īsts džungļu piedzīvojums ar virvju tiltiņiem, koka kāpnēm un putniem, kuri brīvi pārvietojas sava tropu meža teritorijā. Putni nemaz nebaidās no meža viesiem, pielido pavisam tuvu un apsēžas izstieptas rokas attālumā.

Pirms vairākiem gadiem Loro parkā tika uzsākts interesants eksperiments: no dažādiem Eiropas zoodārziem uz šejieni tika atvestas 6 vīriešu kārtas gorillas. Vecākajam no tām ir 31 gads, jaunākajam – 12 gadi. Vecāko var atpazīt pēc sirmajām spalvām uz muguras. Dzīvniekus apvienoja tikai viens – savos dzimtajos zoodārzos viņi aizstāvēja vai arī cīnījās par savu līdera pozīciju barā. Pastāvīgi notika kautiņi, kuru laikā cieta gan zoodārza telpas, gan paši dzīvnieki. Visi seši dzīvnieki tika nosūtīti uz Loro parku un šodien tie mierīgi sadzīvo kopā un pat necenšas noskaidrot vadoni.

Parkā dzīvo arī šimpanzes, tīģeri, jaguāri, vindas, flamingo, pelikāni, krokodili, kā arī milzīgi bruņurupuči. Loro parks ir arī botāniskais dārzs – 135 000 kvadrātkilometru teritorijā aug visdažādākie eksotiskie augi, kaktusi, orhidejas un vairāk kā 7000 palmu.

Loro parkā mēs pavadījām gandrīz visu dienu un ar to likās par maz, jo gribējās apskatīt visu un iepazīt katru parka iemītnieku. Pusdienas mēs ieēdām vienā no Loro parka restorāniem (vidējā izmaksa bija 10 eiro). Parkā atrodas arī vairāki suvenīru veikaliņi un kioski. Mēs noteikti ieteiktu iegādāties Loro parka katalogu. Tajā ir aprakstīts gan pats parks, tā ieguldījums dzīvnieku aizsardzībā, gan šovi, dzīvnieki, putni, augi. Par katru parka iemītnieku ir dots detalizēts apraksts un krāšņas bildes. Katalogā ir arī karte, kura var noderēt, lai neapmaldītos Loro parka džungļos.

Šeit var apskatīt fotogaleriju no mūsu ceļojuma uz Loro parku: 80 bildes.

Vairāk informācijas par ceļojumu iespējām uz Tenerifes salu tūroperatora TEZ TOUR mājas lapā www.teztour.lv. Svarīgi atzīmēt, ka Tenerifes salai ir unikāls klimats ar gandrīz nemainīgu gaisa un ūdens temperatūru, kas ļauj doties ceļojuma gan vasarā, gan ziemā.

Citi raksti un galerijas no Travelnews.lv ceļojuma uz Tenerifes salu ir pieejami zemāk, kā arī tiks publicēti jau tuvākajā laikā.

Saistītie raksti:

Kolorīts un kontrasts, dažādība, miers un hormonija apvienojas Tenerifes salā