Ceļojuma maršruts uz Lietuvu kopā ar bērniem

Ceļojuma 1 diena.

No Rīgas izbraucam 9.30 dodamies virzienā uz Žagari caur Jelgavu.

A) “Kastroļu nams”

Adrese - P. Cvirkos gatve, in Žagarė, Joniškis 84019, koordinātas - 56° 21' 40.18" N 23° 14' 57.80" E.

11.10 iebraucam Lietuvā pilsētā Žagarē, piestājam pie “Kastroļu ēkas”. “Katliņu nams”, kas no pamatiem līdz pat skurstenim ir noklāts ar bļodām, kastroļiem un pannām. Pagalmā un mājas iekšpusē arī ir daudz interesantu lietu. Šoreiz ēku var apskatīt tikai no ārpuses, jo visā Lietuvā 6. jūlijā svin Mindauga kronēšanas dienu, līdz ar to daudzi veikali, kafejnīcas un atpūtas vietas ir slēgtas. Tālāk braucam uz Šauļu pusi caur Jonišķiem, šosejas malā lielā nožogotā teritorijā dzīvojās liels bars skaistu briedīšu, papriecājamies par jauko ragaino pulciņu un traucamies tālāk.

B) “Plūgo Brolio parkas”

“Plūgo Brolio parkas” atrodas no Jonišķiem ~ 6 km. Biļetešu cenas – pieaug.- 4Lt, bērnam – bezmaksas.

12.40 esam piestājuši pie “Plugo Brolio parka”, kur ir iespēja apskatīt tradicionālo lietuviešu skulptūru parku un brīvdabas ekspozīciju. Vieta, kur bērniem izskraidīties un atpūsties. Tur ir dažādas koka skulptūras, šūpoles, koka mājeles un muzeja ēkas ar senlaicīgajiem instrumentiem. Blakus ir ļoti jauka kafejnīca, kur ieturam pusdienas un dodamies tālāk.

C) “Krusta kalns”

No Krusta kalnam līdz Šauļiem 12 km, koordinātas - 56° 0' 55.11" N 23° 24' 59.71" E.

14.20 esam jau Krusta kalnā. Pastaiga pa iespaidīgo Krusta kalnu, paliek atmiņā ikvienam tā apmeklētājam. Pēc pastaigas uz Šauļiem.

D) Šauļi

15.40 esam Šauļos, izstaigājam gājēju ieliņu, kura ir pilna ar svētku svinētājiem un tirgotājiem. Nu ir laiks doties uz kempingu, kurš iepriekš ir noskatīts interneta mājas lapā www.camping.lt.

E) Kempings “Žemsuoda”

Adrese: Mardosu k., Nausodžio sen., Plunges r., koordinātas - 55° 52' 31.80" N 21° 44' 58.76" E.

Kempings atrodas jaukā vietā. Teritorija ir ļoti labi sakopta, tur ir gan basketbola laukums, gan bērnu rotaļu laukums. Ja ir vēlēšanās var noīrēt pat nelielu pirtiņu, blakus tek neliela upīte. Par kempingu samaksājam 10 litus (cena vairāk nekā simpātiska).

Ceļojuma 2 diena.

10.10 dodamies uz Plokščiai militāro raķešu bāzi, kas atrodas Žemaitijas Nacionālajā parkā. Plunges rajonā. Koordinātas - 56° 0' 41.16" N 21° 52' 44.14" E

Mājas lapa _ http://www.muziejai.lt/prev_vers/plunge/muz_znp.en.htm. Nonākot turp noskaidrojās, ka militārā bāze slēgta līdz 2011.g.septembrim. Daudz neskumstam dodamies tālāk.

F) Orvidu sodyba – muziejus jeb Arvīda viensēta.

Adrese: Gargždelė, LT-97318, Imbarės seniūnija, Kretingos raj., netālu no pilsētas Salantai, koordinātas - 56° 3' 4.11" N 21° 36' 33.92" E, Mājas lapa _ www.muziejai.lt/Kretinga/orvydu_muziejus.htm

Biļešu cenas – pieaug. 6 Lt, bērniem 3 Lt. Atvērts apmeklētājiem no februāra līdz jūlijam no 10.00 – 19.00.

11.30 esam jau Arvīda muzejā. Pie ieejas sagaida ievērības cienīgs objekts – krievu tanks. Parka teritorijā ir daudz akmeņu krāvumi, krusti un skulptūras. Šo parku veidojis Viļus Orvids (Vilius Orvidas), kurš visu sev acij tīkamo un vēlamo ir krāvis kaudzēs. Šeit redzētais kādam var patikt, citam ne tik ļoti, bet galvenais vienaldzīgu tas neatstāj. Blakus muzejam ir jauka kafejnīca ar pašizveidotu bērnu rotaļu laukumu. Visu cieņu lietuviešu uzņēmējiem, ka pie katras pat mazākās kafejnīcas māk izveidot interesantu bērnu rotaļu laukumus. Tālāk mūsu ceļs ved uz Mosēdu, līdz turienei jābrauc tikai 12 km.

G) Mosēda– akmeņu pilsēta.

Adrese: Salantų g. 2, Mosėdis LT-98271, Skuodo rajonas. Koordinātas - 56° 9' 26.32" N 21° 34' 41.44" E

Mājas lapa _ http://www.akmenumuziejus.lt. Biļešu cenas – pieaugušajiem 5 Lt, bērniem 2 Lt

Atvērts apmeklētājiem no 1 maija līdz 31 oktobrim (no pirmdienas līdz svētdienai) 10.00 – 20.00.

13.30 esam atraduši Mosēdas pilsētu. Te var apskatīt ārsta Vaclava Inta veidotās akmeņu kompozīcijas, kuras ir tapušas jau padomju laikos glābjot no meliorācijas lielos laukakmeņus un vedot tos uz savu pagalmu. Akmeņu veidotās kompozīcijas ir ne tikai pagalma teritorijā, bet arī izkārtotas pa pilsētas teritoriju.

Tālāk mūsu ceļš ved uz Kretingas pilsētas pusi. Ceļa malā ieraugam nelielu muzeju, kuru nolemjam apmeklēt.

H) Vyskupo M.Valančiaus ģimenes muzejs

Adrese: Nasrėnų kaimas, Kūlupėnų seniūnija, Kretingos rajonas. Biļešu cenas – pieaug. 3 Lt, bērniem 2 Lt.

Neliels muzejs kur var apskatīt 19.gs koka mājeli ar tā laika veidotajām mēbelēm un sadzīves instrumentiem.

I) Kretingas muzejs - Tiškevičiu pils ar ziemas dārzu.

Adrese : Vilniaus g. 20, Kretingos m., Kretingos r., koordinātas - 55° 53' 49.10" N 21° 15' 3.57" E

Mājas lapa _ http://www.kretingosmuziejus.lt. Biļešu cenas – pieaugušajiem 5 Lt, bērniem 2 Lt.

Atvērts apmeklētājiem no 1 jūnija – 31 augustam.

16.00 esam Kretingā. Apskatam grāfa Tiškevičiu pili ar Ziemas dārzu, kurā aug vairāk kā 1500 augu. Pils parkā ir arī astronomiskais pulkstenis. No Kretingas līdz klaipēdai jābrauc 28 km.

J) Klaipēda

20.00 esam nonākuši Klaipēdas vecpilsētā. Izstaigājam jaukās Klaipēdas vecpilsētas ieliņas, kuras ir jauki apdzīvotas un labi sakoptas. Pēc pastaigas ir laiks doties meklēt kempingu.

K) Kempings blakus krodziņam “Zvejo Sodyba”.

Pa ceļam no Klaipēdas uz Palangas pusi ir ļoti daudz kempingu vietu. Atradām ļoti simpātisku kempingu, blakus krodziņam “Zvejo Sodyba”. Krodziņš tāds mūsu mazais “Lido”. Tur 17. jūlijā uzstāsies Lauris Reiniks ar Valēriju.Kempinga biļešu cenas – pieaug. 10 Lt, bērniem bezmaksas, par dušu jāmaksā atsevišķi 5 Lt.

Kempings atrodas ~ 400 m no jūras. Teritorija labi sakopta, ar bērnu rotaļu laukumu un pat izveidotu štābiņu uz koka vairākos stāvos.

Ceļojuma 3 diena.

10.20 izbraucam no kempinga, 10.50 esam jau uz kuģa klaja, lai dotos uz Jūras muzeju ( Kuršu kāpā).

L) “Jūras muzejs”

Adrese: Smiltynės pl. 3, LT-93100, Klaipėda, koordinātas - 55° 43' 1.96" N 21° 6' 0.89" E

Mājas lapa _ http://www.muziejus.lt. Biļešu cenas: muzeja apmeklējumam – pieaug. 15 Lt, bērniem 7 Lt, uz cirka izrādi kur uzstājas roņi- 5 Lt. Delfinārijs patreiz nedarbojas, jo notiek remontdarbi.

Kuršu kāpas ziemeļu daļā ir iespēja apmeklēt cietoksni Kopgalis, kur atrodas Jūras muzejs ar interesantām ekspozīcijām. Kad esam noskatījušies roņu izrādi un izstaigājuši visas ekspozīcijas dodamies uz Juodkranti. Līdz Juodkrantei jābrauc 24 km. Lai iebrauktu Juodkrantē jāsamaksā 20 Lt.

M) Juodkrante “Raganas kalns”

Adrese: Ievos kalno gatve, Juodkrante, Neringa, koordinātas - 55° 32' 13.32" N 21° 6' 48.26" E.

Raganu kalns ir apskates vieta, kur var sastapt gan labi atpazīstamos velnus, raganas, rūķus un princes, gan lietuviešu folkloras tēlus, piemēram, zalkšu karalieni Egli, Jūrati un citus. Daudzi koktēlniecības mākslas darbi ir izveidoti atraktīvi, lai bērni varētu kāpelēt un šūpoties. Jauka ir pastaiga pa Juodkranti gar jūras krastu un molu.

17.30 dodamies atpakaļ uz Klaipēdu. Braucam uz Palangu. No Klaipēdas līdz Palangai 30 km.

N) Palanga

Palangas gājēju ieliņa pilna ar atrakcijām un saldumu vitrīnām. Ekskursijas neatņemama sastāvdaļa ir pastaiga pa centrālo ielu, kas ved uz pludmali, ceļš noslēdzas ar molu, kurš iestiepjas Baltijas jūrā pārsimt metru garumā.

20.30 izbraucam no Palangas, dodamies uz Latviju. Laiks meklēt nakts mājas un Latvijā ar kempingu netrūkst! Pirmais ko pamanam ceļa kvalitāte ir pasliktinājusies.

O) Kempings “Chill Inn”

21.15 iebraucam Bernātos. “Chill Inn” atrodas ļoti jaukā vietā 400 metrus no jūras. Te katrai lietai ir atrasta sava vieta, viss pārdomāts un ar savu šarmu. Par telts vietu samaksājam 6 Ls.

Ceļojuma 4 diena.

P) Pāvilosta

13.00 esam nonākuši Pāvilostā uz Zvejnieku svētkiem. Diena ir saulaina, ļoti labvēlīgs laiks tādiem svētkiem. Uzstājas vairāki tautas deju kolektīvi. Galvenā ieliņa ir pilna gan ar saldumu vitrīnām, gan amatnieku darinājumiem. Pludmalē ir uzslieta skatuve, kur muzicē. Kad esam pabaudījuši svētku gaisotni varam doties tālāk.

Q) Jūrkalnes stāvkrasts

15.15 esam Jūrkalnē.

R) Sabiles lelles

Lelles iespējams apskatīt par ziedojumiem. Leļļu parāde iepriecina ne tikai bērnus, bet arī pieaugušos. Lelles izkārtotas pa tematiskām grupām.

S) Mājas

19.30 atgriežamies mājās. Kopā esam nobraukuši 940 km.