Izraēla. Telaviva. Lidosta. Skrējiena beigas.

Publicēju sava apraksta noslēgumu. Te drusku par skrējienu caur Telavivu un lidostu. Noslēgumā dažas „tēzes” par skrienošo ceļojumu kopumā. (daļa gan jau bijusi arī manā draugiem.lv dienasgrāmatā) Beidzot esam Telavivā. Autoosta esot pasaulē lielākā. Tiesa gan noplukusi un ar daudziem krievu uzrakstiem. Tās pagrabā, beidzot ieraugām pirmo pārtikas lielveikalu visa Izraēlas ceļojuma laikā. Caur slavenajiem Telavivas graustu rajoniem dodamies uz centru un pludmali. Centrā sākam beidzot ar prieku skatīties uz cilvēkiem. Vispār Telavivā, Eilatā un Beerševā [atšķirībā no Jeruzalemes, Haifas (Haifā visiem Latvija asociējas ar Skonto) un Afulas] ir lieliski cilvēki. Telavivā arī meitenes beidzot bija izskatīgas (jo jauktenes). Katra trešā-ceturtā skaista. Katra otrā no skaistajām – bez krūštura. Bija kur acis piesiet. Arī pārējie cilvēki bija jauki. Mazāk aromatizē un viedo cietēju purnus taisa tikai daži veci krievu imigranti. Toties tirdzniecības ielas nešķiet pārāk jaukas. Nav nekā īpaša. Harijs iegādājas halvu darba kolēģiem un bet es – suvenīr 0.7 ebreju degvīnu un paciņu halvas. Nekādus citus suvenīrus nopirkt nevarējām, jo preces pārsvarā no Ķīnas un ar angliskiem internacionālismiem. Labi, ka laikus attopamies un izlemjam pirms braukšanas uz lidostu, tomēr aizskriet uz pludmali. Pludmale iepriecina ar sakoptību un bagātību, un laimīgiem cilvēkiem (viens žīdiņš pat aiz laimes iedzēris par daudz). Arī ielas ap pludmali sakoptas un skaistas. Ceļš no pludmales uz dzelzceļa staciju izdodas tiešām skaists. Beigās ejam pa lielisko Kaplāna bulvāri, ar satriecošiem svaigiem debesskrāpjiem, kas esot (Harijs saka) daudz krutāki nekā Frankfurtē pie Mainas. Harijs tos aktīvi fotografē. Tomēr, ja steidzaties, tad labāk tā nedariet, bet labāk šādas bildes nokačājiet internetā. Nokavējām pēdējo vilcienu uz Ben Gurion Telavivas-Jaffas lidostu. Pēdējais vilciens no Kaplāna bulvāra atiet 22.52. Lieliska Telavivas meitene 19g. mums ieteica pabraukt uz priekšu līdz Lod(ai) ar citu vilcienu. Vilcienā Harijs runājās ar šo no armijas atvaļinājumā esošo ceļabiedreni. Es savukārt skatījos kā gaiša ebreju vecmāmuļa spēlējas ar mazdēlu, kuru vēlāk resnā mamma cienāja ar krūti. Daudzām ebreju sievietēm ir līdzi gaišs linu paltraks, ko pārklāt zīdošajam bērnam. Tāds bija arī šai māmuļai. Lodā satriecoša čiksa ap 15 mums noķēra un sarunāja lētu taksi līdz Bengurion. Arī Ben Gurion lidosta ir grandioza. Profesionālais ceļotājs Harijs tik skaistu nav redzējis. Lidostā fascinē divkāršā drošības pārbaude. Sajutos svarīgs. Lidosta liela, tīra, svaiga. Tīra pateicoties krieviem, jo pie atkritumu un trauku novākšanas un tualetē - strādā TIKAI krievi. Krietni uzjautrināja informātora paziņojums - "Kaplānu, Rabinoviču, Fleišmanu un Rubinšteinu lūdzam nekavējoties ierasties uz Cīrihes reisu geitā B9. Šis ir pēdējais brīdinājums!" Šis teksts tika atkārtots 20 minūšu laikā 6 reizes. Un tad VIŅI NĀCA. Steidzīgi. (tādu „steigšanos” vēl nebijām redzējuši..) Viņus sagaidīja darbinieks, kurš, protams, saņēma pārmetumus - "ko jūs mums piesējāties?" Rezultātā uz atlikušajiem 100 m cienījamajiem [ortodoks] šveiciešiem tika noorganizēts transports. Tā nu devāmies prom. Harijs saskaitīja palikušo naudu - 0.7 NIS (0.09 ls) un 1 USD (0.52 ls). Secinājām, ka Harijam padodas ceļojumu plānošana. Man gan bija palikuši lieki šekeļi, tāpēc biju spiests tos tax free nodzert alos par 8 USD gabalā. vot tā. Domāju, ka Telavivas lidosta ir tik skaista, lai projām lidojošie cilvēki gribētu tomēr atgriezties Apsolītajā Zemē. P.S. Aprakstu beigšu ar personiskās aprakstnieka nabadzības apliecības izsniegšanu – ar „tēzēm” par ceļojumu kopumā. 1. Izraēlā maija beigās nav nemaz tik karsti. Haifā pat neriskējām iet peldēties. 2. Izraēlā mūs neviens neuzskatīja par krieviem. Viens nejauši mēģināja, bet kad paziņojām, ka tie pie mums ir nemīlami pēdējo gadu imigranti, kuri nav labāki par Gazas arābiem, tad čalis mitējās. Un parasti mūs jauca ar lietuviešiem vai vāciešiem. 3. Visi arābi, kurus satikām (gan kristieši, gan muslimi) bija kopti, kārtīgi un draudzīgi. Visi atšķirībā no ebrejiem prata angliski. Jeruzālemē dzirdēju, kā kāds angliski protošs ebrejs tūristiem stāstīja par kādām labi saglabātām kapenēm. Prasīju, no kura laika ir šīs kapenes. Izglītotais ebreju gids atbildēja - "No Hēroda laikiem. Tas bija pirms kādiem 2000 gadiem." Protams, ka šim kungam šie laiki pirmkārt asociējas ar Herodu nevis ar CITIEM, kuri tajā pašā laikā un vietā staigāja pa zemes virsu! 4. Izraēlā nekas nav dārgs. Telavivā par lētu naudu ar veikala šmigu (jebkādu!) var pielieties kā kungs. Drīkstot arī dzert uz ielas. 5. Obligāti aizbrauciet cauri tuksnesim uz Eilatu. Redzēsiet Izraēlu! Redzēsiet arī Nāves jūras (Ded sī) stūri. Uz pašu Nāves jūru tiešām braukt nav vērts. Arī māsa tur pirms pāris dienām esot bijusi, un tur nekā nav. 6. Droši brauciet uz visām okupētajām palestīniešu pilsētām (izņemot Gazu). Tur ir droši un jauki. Iebraukt un izbraukt nav nekādu problēmu!! Tikai nevajag lidostā visu laiku lielīties, ka visu laiku tusējāties pa palestīniešu pilsētām, ka palestīnieši ir lieliski cilvēki, un ka jūs vienmēr būtu gatavs viņiem izlīdzēt. 7. Nebaidieties no ebreju specifiskā aromāta. Ar laiku pie tā pieradīsiet, bet Telavivā tā gandrīz nemaz nebūs. 8. Nebaidieties no spridzināšanām, šaušanām, zagšanām utml. Nekā tāda tur nav!!! 9. Nebaidieties runāties ar angļu valodas pratējiem. Viņi labprāt un ar azartu jums visu ko pastāstīs. Tā kā Izraēlā tādu tūristu kā mēs (parastie cilvēki) ir ļoti maz, tad tur esam pieprasīta eksotika. 10. Kaut kas manā aprakstā (kādi 10 par šiem svarīgāki punkti) pietrūkst, bet vairs īsti neatceros, ko biju izdomājis uzrakstīt. 11. Paldies! Visi uz Izraēlu!