Pārgājiens Kolka - Rīga! 28.06.2011

# Pirmā diena ŠEIT. [Ierašanās Kolkā] # # Trešā diena ŠEIT. [Kaltene - Bērzciems] # # Ceturtā diena ŠEIT. [Bērzciems - Jūrmala] # # Piektā diena ŠEIT. [Jūrmala - Rīga] # Ceļojuma foto apskats ir atrodams šeit: Spoki.lv portālā Draugiem.lv galerijā Klikšķini te un uzzini par citiem interesantiem pārgājieniem un pasākumiem! 28.06.2011 Kad bijām sakārtojušies, savākušies un nokopuši savu apmetnes vietu, devāmies uz Kolku pavadīt Annu atpakaļ uz autobusu, lai viņa brauc mājās! Pa ceļam skatījāmies, kā Pēteris atkal cīnās ar odiem. Es brokastu vietā pa retai reizei biju ieplānojis noēst vienu čipsu paku! Paļāvos uz lielajām kalorijām ko satur čipsi! Taču pēc tam sapratu, ka tā bija visai dumja doma, jo izprovocēju nevajadzīgas slāpes un līdz ar to palielinātu ūdens patēriņu! Annas autobusu gandrīz nokavējām, taču viss bija okay! Tā kā sākumā dēļ vēja likās būs vēsi, uzģērbu garo apģērbu! Jaku norāvu nost jau pašā sākumā... Turpmākais mērķis bija nokļūt līdz Melnsilam, kur mums bija plāns sagaidīt nākamo ceļinieku, kas dēļ darba netika ātrāk - Rihardu! Diena sāka uzsilt pa minūtēm, ne stundām.. ar katru kilometru sākot gājienu, kļuva aizvien karstāks! Vispār sākumā bija interesanti.. Izgājām ap 0640 pie jūras un sākām iet.. Redzamība bija ideāla! Varēja redzēt pat līdz 10 km (es domāju skaidri saskatāmus objektus nevis siluetus un kaut kādus atveidus)! No iepriekšējā gada jau zināju, ka horizonts ir apmēram 25-30 km! Taču tuvāk ar attāluma noteikšanu gāja sūdīgi.. Pirmajos 2 km šķita vispār, ka ejam ,bet tā īsti nekur neesam aizgājuši! Priekšā skats karājas uz vietas, aizmugurē tas pats.. Nu tepat vien esam, bet ejam ātri, ap 5 km/h jau stundu, bet neesam aizgājuši NEKUR! Iešāvās galvā doma - kur gan esmu iekūlies.. :D Jau pa lielu gabalu noskatījām tuvāko aptūtas vietu - Ēvažu kāpas... Prognoze bija - būsim tur pēc apmēram 20 minūtēm.. Bijām pēc stundas un 20 minūtēm.. :D
Uzkāpuši Ēvažu kāpās, kur izveidots skatu placis, ieturējām atpūtu un veicu dienas pirmās piezīmes, pēc kā šobrīd vados.. Uz kreisās kājas īkšķa konstatēju jau pirmo mazo tulzniņu, kas gan bija jau no citiem piedzīvojumiem pirms pārgājiena.. Taču nedaudz lika par sevi manīt. Pēteris sūdzējās par papēdi, ka tas sāk nedaudz svilināt šim! A šis vēl visu laiku man neticēja, kad teicu, ka iešana ar basām kājām nav tas pats kas vazāšanās pa pludmales smiltiņām, ka tas ir pielīdzināms smilšpapīra terapijai pēdām dienas garumā! Par laimi, nevilka nost basas kājas, bet iešļūcenes gan izmēģināja, ko arī ieteicu nedarīt... Un bija noieti tikai apmēram 7 km Dažs labs arī bija sataisījies uz lielo džumpi! Aizskrēja līdz pludmalei, apslapināja pirkstus, un atbēga atpakaļ! :D Ūdens bija vispār ļoti auksts.. :) Okay, atpūtāmies un devāmies tālāk.. Vēl pēc apmēram 40 minūtēm bijām Melnsilā, kur forsējām vienu upīti, lai turpat apmestos un gaidītu Rihardu! Upe (Melnsilupīte) sākotnēji izskatījās neparasti dziļa un tumša! Mēģinājām apbrist apkārt, bet visur straujš kritums! Līdz kamēr, sadūšojāmies līst aukstajā ūdenī iekšā! Liels bija pārsteigums, kad dziļā upe izrādījās knapi līdz padusēm! Tikuši pāri, gaidījām Rihardu, un šis jau pēc kādas pusotras stundas arī parādījās! :) Šis tīri braši lādēja uzreiz pāri, taču arī atdūrās pie straujā krituma! Mēģināja šā un tā, bet beigās saprata ka jāģērbjas vien pavisam nost! Vismaz kāds jautrības brīdis bija! :) Tālāk sapakojušies lādējām tālāk... Vēl pa ceļam bija 2-3 upītes, kur vajadzēja ģērbties nost.. Bet sīkums.. Gājiens bija neparasti kluss.. Sarunas bija tikai ik pa brīdim, bet kopumā gājām klusēdami! Nezinu kā bija ar citiem, bet man pirmo reizi gribējās labāk paklusēt.. Izmantoju izdevību, kad bez manis un jūras bija vēl divi ceļa biedri, lai atļautos beidzot nedomāt pilnīgi neko! Koncentrējos tikai lielajam ceļam un tālajam apvāršņa mērķim, kas lēnām tuvojās - Rojai. Izskatījās, ka kaut kas līdzīgs bija arī Pēterim un Rihardam! Tā lēnā garā gājām uz priekšu! Ātrums bija nemainīgs - 5 km/h! :) Interesanti, ka pagājām garām manai pagājušā gada pirmās nakts nometnei! Nemaz tik sūdīga, kā biju domājis, nebija, ja reiz drupas skaidri saskatāmas bija vēl joprojām!
Pagājušais gads...
Šis gads... Ap 1600 nonācām jau Rojā! Safotogrāfējušies pie pludmales zilās cūkas un pilsētas nosaukuma uzraksta, maucām uz veikalu papildināt savus krājumus paikai un dzeramajam! Tālāk izdomājām, ka neesam jau nekādā izdzīvošanas pārgājienā un ieskrējām arī kafejnīcā! :) Kafejnīca gan bija ļoooti interesanta.. kaut kādā pārtikas veikalā, norobežota ar kaut ko līdzīgu letēm! Lai arī cenas priekš vidēji lielām porcijām bija normālas, mana labsajūta sāka noplakt tad, kad sapratu, ka mana karbonāde ir vismaz 4 dienas stāvējus. Viena mala tai bija kārtīgi sakaltusi! Nu tā kā mans vēders nav no tiem izvēlīgākajiem un ja reiz samaksāts, tad ēdīš ar! Tāpat neatgriezīšos tur tuvākajā laikā! Vismaz varēja tur uzlādēt savu pusizlādējušos telefonu! Kad jau paēdām un pakojāmies tālāk, nesu traukus pavārēm.. Atdodu, jūtu kaut kas pa roku rāpo.. paceļu roku un skatos.. nolādēts, prusaks!! Gaģužņiks gatavais, vairs savu kāju tur nesperšu! Un neiesaku to darīt arī pārējiem! Aizmirsu nosaukumu, bet atrodas tur - pretī maksimai!
Tālāk aizgājām caur autoostu, izmantojām tur esošās labierīcības un izlēmām paiet tālāk no pilsētas, kur piemesties un atpūsties, lai varētu izlemt par tālākajām dienas gaitām! Pagājušies kādu 1-2 km aiz pilsētas nometāmies aptūsties.. Pēteris nedaudz dziedāja par kāju ikriem, Rihards klusēja kā partizāns, vien nedaudz krāmējās ap savu pēdas tulznu, bet es tikai ēdu un skatījos kur jāiet tālāk.. Zināju, ka sāksies grūts posms, jo līdz Rojai bija skaista pludmale, taču tālāk zināju, ka sāksies akmeņu lauki! Pēc apmēram 1 h atpūtas izlēmām, ka mēģināsim noiet vēl apmēram 10 km līdz Kaltenei! Skriet jau nav kur, dienas normu esam izpildījuši! :) Sacīts - darīts! Laipojot pāri akmeņiem aizgājām līdz Kaltenei! Kaltenē es atcerējos, ka ir viens putnu novērošanas tornis, kur biju pagājušo gadu, un varētu būt laba apmetne! Protams, aizgājām, tornis savā vietā! :) Tā bija kā 5 zvaigžņu viesnīca... Ideāli.. Tajā dienā bijām pieveikuši 44 km! Rihards par 12 km mazāk, bet tomēr..
No torņa pavērās skaists skats. Varēja redzēt gan no kurienes esam nākuši, gan arī kur vēl jāaiziet nākamajā dienā - Mērsragu. Jūrā ap torni bija ļoti daudz ūdensputnu. Tādi, kurus dzīvojot aiz Rīgas neredzēsi! Visādi pīļveidīgie, gulbjveidīgie un citādi ūdens šķēlēji! :) Tiešām daudz bija.. Šajā naktī mēs gulējām kā mājās.. Nogulējām 10 stundas!
Saullēkts.. Var redzēt, arī putnus...