Mazliet Spānijas ap Jāņiem....

Gribējās aizmukt no visiem Jāņu svētku trokšņiem kaut kur prom un izvēle krita par labu Barselonai - sakrita piedāvājums un pieprasījums. Un tā tieši Jāņu dienas priekšvakarā divatā ar draudzeni devāmies skatīt kā un vai vispār Jāņus svin Spānijā??? Izmantojām ceļojumu firmas Sofi - tūre piedāvājumu - tiešais reiss ar airBaltic uz Barselonu un devāmies ceļā . Bijām ļoti jauks sastāvs - 10 cilvēku grupa ( un par laimi neviens kašķigs un neapmierināts cilvēks) un gide Ligita no Latvijas. Kā jau taupīgie latvieši - aliņu un sieru vedām līdzi un pirmais pārsteigums jau bija Barselonas lidostā , kad draudzenes čemodāns ielīgoja zālē viscaur izmircis un smaržodams pēc Aldara tumšā - pilēja vēl labu laiku . Bet beigās skāde nebija tik liela - bija smuki iztecējis pa vienu čemodāna stūri. Jāsaka paldies manam aliņam , ko kā nespeciāliste izvēlējos pēc skaistākā ārējā noformējuma - un Cēsu alus Mītava bija ļoti jaukā bundžiņā - to tad arī uz viesnīcas balkona kopā ar sieru nolīgojām Jānu vakarā. Latvijā biju saklausījusie visādu sliktu pieredzi un statistiku par zagļiem , kas visvairāk uzdarbojas Barselonā. Nu nekā !!! Laikam mūs sargāja - braucām gan ar metro, gan autobusu un vilcieniem, bijām pārpildītos laukumos un pasākumos ... bet es jau arī ar naudas maku uz muguras nestaigāju - sargā pats sevi un Dievs tevi sargās - taisnība. Nekad nebiju domājusi , ka miljonu pilsēta Barselona ir tik skaista un zaļa pilsēta. Vienu dienu braucām tikai ar pilsētas apskates autobusiem pa visām zilajām un sarkanajām līnijām.Ļoti jauki un vienkārši - nopērc biļeti - apmēram 20 eur un visu dienu brauc dažādos virzienos un klausies stāstījumu par pilsētu. Ja kāds objekts ieinteresē - izkāp un apskaties un atkal tālāk. Katrā pilsētā mani uzrunā kāds sīkums vai priekšmets un Barselonā tie bija māju balkoni - safotogrāfēju veselu kolekciju - viens skaistāks par otru . Katra māja kā glezna . Nu , protams , ka Gaudi - mozaīkas , krāsas, formas un lielums !!!! Sagrada familia- smilšu pils baznīca , kuras torņi sliecas debesīs un kakls draud nolūzt , lai nofografētu pilnā apjomā.Kad satikās divi - bagātais Guelu ar talantīgo Gaudi - tad radās pasakainais Guela parks- ar garāko solu pasaulē un kolonnu zāli ar patīkamu ēnu. Jo lai gan internetā bija teikts , ka būs ap 23-25 grādiem , bija virs 30. Labi , ka visos transportos un ēstuvēs ir kondicionieri. Pārvietojāmies ar metro - un lai gan neesmu diezgan liela orientēšanās speciāliste - metro plāns un darbība shēma bija saprotama arī man - nopirkām 10 braucienu biļeti par apmēram 7 eur un braucām un vērojām spāņus viņu vidē. Skaļi , emocionāli un dažādi cilvēki - ļoti izpalīdzīgi - ja jautāsi ceļu - vēl atnāks līdzi un parādīs , kurš būs pareizais. Neliels brauciens gar jūras karstu mūs aizveda uz kurortpilsētu - Loret de Mar. Nu nav tur mūsu jūrmalas balto smiltiņu - viena vienīga rupja grants.Pēs 30 min pastaigas gar jūras krastu tu esi izbaudījis tādu pēdu masāžu , ka prieks!!!! Un par ūdeni nodzērusi viarāk naudas kā par alhoholu Latvijā... 0,5 litru minerālūdens maksāja 3 eur. Sv. Klodildes pasakinajos dārzos beidzot atradām dzeramā ūdens krānu un labi sadzērāmies un piepildījām savas pudeles. Dārzā mandarīnu koki ar oranžiem augļiem un vēl tikko noziedējušiem ziediem . Divas ražas vienā kokā, un akācijas - zilas un dzeltenas - riktīgā eļļas krāsu košumā. Pabijām arī dvēseliskā vietā - Montserratas klosterī, kas atrodas 1236 metru virs jūras līmeņa robainajos kalnos. Un tieši uz vietējo kazām. Pasmēlos enerģiju klostera pagalma zālēs apļa vidū un noliku svecīti padomājot labas domas , izstāvēju rindu pie Melnās Dievmātes.Iesaku visiem uzbraukt ar pacēlāju augstāk virs klostera kalnos , jo skats ir iespaidīgs - es te esmu puteklītis uz kādu īsu brīdi...uz zemes šīs... Viesnīca atradās centrā uz ielas del Paralell , netālu no metro stacijas , ar kājām varēja aiziet līdz vecpilsētai, izstaigāt gājēju ielu La Rambla, apskatīt ostas rajonu ar koka paceļamo tiltu , akvāriju un Kolumba laukumu . Blakus bija metro stacija Parelell, un tad jau turpat viss cits - Barselonas tirgus , baznīcas un muzeji. Pilsēta dažāda un interesanta - vienā ielas pusē muzikālās strūklakas ar pasakainu klasisko mūziku , bet turpat pāri ielai praida gājiens un skatuve ar savu mūziku un nekas un nevienam netraucē - klausies un skaties ko gribi - ne olas , ne s... jāmētā . Nu neiecietīgi mēs tomēr te Latvijā esam . Tagad zinu , ka spāņi arī svin arī Jāņus - tikai sauc kaut kā savādāk , jo siesta bija visu laiku - izpalika arī sievišķigais šopings - nu veikali vienkārši ciet un nestrādāja arī viesnīcas remontmeistars , jo mums saplīsa siltā ūdens krāns un ūdeni vienkārši noslēdza - nekādu problēmu - ir taču siesta. Un vispār Spānijā ir jābauda dzīve un jādzer sangrija - tāda auksta ar ledu un augļiem un tur neviens nesitas pa dzīvi kā pie mums Latvijā, bet gan dzīvo un bauda.