Lebanon

Savu ceļojumu plānojām tikai nedēļu pirms došanās uz turieni. Tāpēc arī ļoti daudz laika palasīt, pārlasīt un saplānot nebija.. galu galā dienas piepildītas ar dabu, draugiem un visādām citādām svarīgām lietām.. Uz valsti lidojām ar aviokompāniju airBaltic no sestdienas līdz otrdienas naktij/treždienas rītam. Dažas dienas pirms izlidojuma sākās stress, jo lētu naktsmītni atrast bija grūti un visi ieteiktie hosteļi uz maniem meiliem neatbildēja... mēģināju arī zvanīt.. par spīti iepriekš lasītajam, ka visi tur saprot angļu valodu, nācās secināt, ka hosteļos strādājošie neietilps šo cilvēku lokā. Visbeidzot mums paveicās un kāds jauks lidāniešu puisis nosolījās palīdzēt un hosteli rezervēt mūzu vietā, kā arī būt mums pretī uz lidostu. Mazliet gan pavadīja dīvaina sajūta, ka svešs cilvēks ir tik izpalīdzīgs un draudzīgs.... bet viss bija vairāk kā labi - hostelis par 10usd gultasvieta (40usd 4vietīga istabiņa) un transports bija sarunāts. Hosteļa adese, ja nu kādam nepieciešams: Al Naim hostel, Sayfi street, Gemayzeh- Beirut tel 00961 1 587 375vai00961 71 896 754.. Hostelis atrodas pašā centrā, pretī hostelim jauki 2vi veikaliņi, kur var nopirkt brokastis un padzerties, dušā siltais ūdens bija, personāls draudzīgs un jauks, bet ar valodu švaki- vien hello un ok prata pateikt. Lidostā mūs sagaidīja arābu puisis un aizveda līdz naktsmītnei (taksometrs maksājot 10usd dienā un 20usd naktī) un devāmies pilsētas apskatē. Viņš mūs aizveda uz tādu, kā take away, kur tirgoja alkoholu (tādas esot 2as visā valstī un ļoti populāras). Mani līdzbraucēji pielipa alum, bet es pamēģināju vietējo meloņu koktēli - mezgala gards un cena bija aptuveni 2-3 usd. Iepazināmies ar vietējiem un devāmies uz klubu. Tika aizvesti uz klubu, kas atrodas uz 11 stāvu ēkas jumta. Nu ballīte ne pa jokam - visi dejo uz galda, ar mašīnām brauc gandrīz liftā un no arābu kultūras nekas... meitenes mini kleitās (ja vien man atļauts tās saukt par kleitām) un visa publika jautrā prātā- vārdu sakot kārtīga ballīte! Jau četros devāmies uz viesnīcas pusi, lai gan ballīte vēl turpinājās... Nākamajā rītā devāmies vietējās brokastīs- sezama maizīte ar sieru esot tas, ko viņi labrāt ēdot - gardi... tālāk mūs atkal vizināja vietējais puisis - parādot dažas mazas pilsētiņas pie Beirūtas un vietējos VIP rajonus, kurus apsargā puiši ar automātiem un pārbauda katru iebraucēju - tāpēc līdzi esot jāņem arī dokumenti. Smuka tā valsts sakoptība un greznība mijas ar netīrību un nabadzību aiz stūra.. banānu lauki ar neapstrādātām zemēm... bet visi kā viens viņi draudzīgi... mūsu dārgais šoferis braucot dzer aliņu un apstājas pie nākamā veikala...uz jautājumu vai tā atļauts - viņš tikai atbild- neesmu tak piedzēries- tikai iedzēris. Pēcpusdienu pavadam galvaspilsētas centrā. Ejam uz ēstuvēm, kuras laikam neizmanto vietējie, jo cenas uzreiz ir krietni augstākas 8-10usd par salātiem, bet porcijas jau milzīgas un droši vien Vecrīgā jau nemaksātu lētāk. Vakarpusē izīrējam riteņus krastmalā un dodamies braukāt pa promonādi, kas varbūt arī nav gudri, jo lielāko daļu laika acis ir piesietas ļaužu pūļiem un cenšamies domāt, kā labāk apbraukt cilvēku barus. Riteņu īre maksāja dažus tūkstošus stundā, tas ir kādus 1.5 usd, bet lai gan esam braukājuši ilgāk, atdodot riteņus neviens piemaksu neprasa! Mūsu otrās dienas rīts pilsētā - ceļamies un dodamies uz pilsētu Tyr (kādus 120km uz valsts dienvidiem). Šim pasākumam esam noīrējuši taksometru ( Taxi Bleu 00961-1-580555, kas esot lētākais). Par ceļu turp, atpakaļ un aptuveni 4h pilsētā samaksājam 110 usd (katram 30USD). Pilsēta ļoti atšķiras no Beirūtas. Ja Beirūta ir Eiropas pilsēta- Tyr kārtīga, tradicionāla austrum pilsēta. Ieejam slevenākajās drupās- pavadam tur stundu, staigājot šurpu un turpu - smuki.. drupas senas, bet neviens neaizliedz tev kāpļāt, kur patīk.. mums gan maza vilšnās, ka vietējie no otras puses šķērso drupu rajonu bez maksas, bet mēs esam samaksājuši, protams, ne jau daudz - atkal dažus dolārus. Atpakaļceļā mūs pārsteidz nekārtības- uz ceļa dūmi un karavīri- kārtējais protests vai kas tāds pret viņu ministruprezidentu..taksists tikai nogroza galvu un nosaka- tā ir mūsu valsts. Paspējam izvairīties no sastrēguma un laicīgi tiekam atpakaļ pagaidu mājās.. vēlāk gan uzzinam, ka izveidojies sastrēgums 5h. Interesanti skatīties, kā rīkojas policija, kā atbrīvo ceļu operatīvajam transportam, dzirdēt brīdinājuma šāvienus... bet intresanti līdz brīdim kamēr tas neskar tevi. Mūsu trešā un pēdējā diena ceļojumā. Dodamies uz Biblosu- veca, sena tūristu pilsētiņa- samērā tuvu Beirūtai. Atkal izmantojam taksi, lai gan tur varot aizbraukt arī ar sabiedrisko transportu 4usd no cilvēka vienā virzienā. Tomēr mums uz četriem taksis izmaksā 6usd vienā virzienā- tāpēc tomēr izvēlamies komfortu! Pilsēta tik ļoti kopta, viesnīca pie viesnīcas, pludmales pieejamas ikvienam bezmaksas, pat iepirkšanās iela un suvenīri plašā klāstā. Šī ir tiešām pilsēta, kas jāredz- lēna pastaiga tai cauri, drupu un muzeja apmeklējums, kas tiešām aizrauj un šeit pat satiekam daudz citu tūristu. Pēcpusdienā iemēģinam vietējā kafejnīciņā ūdenspīpi un dodamies krāmēt mantas, lai brauktu atpakaļ uz Latviju. dažas svarīgas lietas: usd tiek pieņemti visur. 1500 = 1usd neaizmirstiet sauļošanās krēmu, lai gan mana āda nav jūtīga pret sauli - tomēr ādu pēc ceļojuma nācās nomainīt valstī pastāv tax un serviss transports (serviss ir kā mums sabiedriskais, bet tiklīdz piemini vārdu taxi- cena dubultojas) nevajag baidīties no cilvēkiem automātos- viņi sargā tūristus un viņu tuvumā var justies droši lidostā alkohols ir lēts (citur gan neko citu kā alu neredzēju, lai gan bijām arī supermārketos) 1l bacardi ruma - 14usd Libānā 50 uz 50 ir musulmaņi un kristieši, Beirūtā pat vairāk kristiešu