Eiropas Dienvidu pērle

Portugālē esmu bijusi nu jau 2 reizes (pēdējo reizi uz futbola čempi pagājušo gad, bet šoreiz ne par to:P) Pirmkārt, atsevišķa apraksta vērta ir Lisabona ar savām līkumotajām, bet stāvajām ieliņām, kuras ir klātas ar tādām mazām baltām akmens plāksnītēm, kas nežēlīgi slīd. Ieteikums- velciet apavus ar gumijas zolēm:) Toties uz ieliņām visā savā krāšņumā plīvo pie logiem izžauta veļa- uzreiz saproti, ka atrodies kaut kur Dienvidu reģionā:) Noteikti ir vērts vakarā apmeklēt kādu tipisku portugāļu krodziņu un paklausīties īsto fado dziedājumu. To fīlingu patiesībā var uztevert tikai Lisabonā, Rīgā Operā vai koncertzālē nav tas, jo tad nav konteksta. Portugālē noteikti pamēģiniet daudzveidīgos zivju ēdienus un brīnišķīgos augļus, kas ir tik sulīgi un saldi. ŅAM! Pavisam netālu no Lisabonas ir Sintras pilskalns ar pilīm. Te jau viens apraksts par to bija, tāpēc īpaši neizplūdīšu. Bet apmeklēt ir vērts. Es tur biju septembra sākumā, kad visu apkārtni sedza bieza migla, bet bija pat interesanti- jutos kā ērkšķrozīte vai kaut kāds cits pasaku tēls apburtā pilī. Bez tam mežs- daba, tur aug tādi augi, kā citur tikai botāniskā dārzā. Un brīvā vaļā pastaigājas pāvi:) Vēl noteikti gribu ieteikt Portugāles Dienvidus- Algarvi. Portugālē, atšķirībā no daudzām citām Eiropas valstīm, tiešām ir puslīdz sakarīga smilšu pludmale, taču ir ļoti skaistas klintis gar krastu. Ja ir drosme ložņāt pa klintīm, varat atrast pavisam nomaļu līcīti tikai Jums vien (pēc labāko romantisko filmu parauga). Jūras krastā var atrast plaukstas lieluma gliemežvākus. No gastronomiskām izvirtībām ir jāpamēģina slavenās šokolādes putas. Tik gardas nekur citur neesmu ēdusi. Nu lūk- rezumē, ir vērts braukt, smuki ir, interesanti ir, var labi atpūsties. Nenožēlosiet.