Kur tu esi Bulgārija

Vēlos maksimāli viegli apceļot tuvumā esošās valstis, atpūšoties un apskatot ievērojamākās vietas, tāpēc šai reizē kārta bija pienākusi čārtera ceļojumam uz Bulgāriju. Jau brauciens no lidostas cauri Varnas pilsētai atstāja diezgan nomācošu iespaidu – nomācošas padomju laika sen nekrāsotas celtnes, kas pie mums liekas sen izzudušas, kā arīzēni – automašīnu stiklu mazgātāji pie luksofora , kas arī ir sen aizmirsta parādība. Iebraucām kūrortā Zelta Smiltis. Nedaudz pārsteidza palielā netīrība, kā ar…ī tas, ka praktiski nevienai viesnīcai nav privātās pludmales, kas ir normāla parādība leilākajā daļā valstu uz kurām dodas čarterlidojumi. 4**** viesnīca un tad vēl ne katra ir tas minimālais, kas var apmierināt cilvēkui, kuram ir kaut nelielas prasības pret dzīvi. Ēdienreižu variantu var izvēlēties, jo vietējaās cenas, kaut arī nav mazas, nav arī katastrofālas, līdz ar to krogu, kjur pasēdēt ir pietiekami. Pie kam apkalpošana ir diezgan līdzīga gan viesnīca, gan restorānā, tā kā drīzāk tad jāskata cenas jautājums. Kūrortā ir plašas kazino iespējas, kā arī palšas iespējas iegādāties nekustāmo īpašumu. Tas ir īpašs stāsts. Ir sabūvētas vesela kaudze villu un namu, kas uz vispārējās nabadzības fona slejas ka tādi pāvi. Pie kam absolūti neattīstīta infrastruktūra. Piemēram vienā vietā Saulainajā pludmalē redzēju VIP apartamentu māju pie kuras pat neveda ceļš. Vienīgā iespēja tur nokļūt bija pāri kāpai ar kājām vai apšaubāma izskata zirģeļa mugurā, kas cilvēkam, kas nav nekāds labais jātnieks, liktos ļoti nederīgs transporta veids. Ja nav vēlēšanās tusēties nedaudzajās Zelta Smilšu diskotēkās var doties uz Varnu. Taksometrs līdz Varnai maksā aptuveni -25 levas (1 EURO = 2 LEVAS) ieejas gan lētas – aptuveni 3-4 levas. Vietējais alkohols un tabaka krietni lētāki kā importa alkohols un tabaka. Jāatceras padomju laiki , kad bulgāru cigaretes ir cieņā un var ieekonomēt. Labākā diskotēka manuprāt ir „PR” . Lielākā daļa oficiantu un cita apkalpojošā personāla ir diezgan labi profesionāļi, kuri strādā pēc izglītības iestādē iegūtām klišejām, un kurāš nav ne sirsnības , ne improvizācijas. Biež vien nākas saskarties ar atbildi „nezinu” un tikai ilgi un kārtīgi uzstājot tu iegūsti bieži vien nepareizu atbildi. Vēl pabraukājām uz citiem kūrortiem, St. Konstantīns un Obzora likās dieva pamestas pēdējā gadījumā netīras celtniecības vietas, kur nav praktiski nekādu izklaižu un vienīgi var cerēt uz normālu atpūtu ar maziem bērniem un pensionāriem, kas no viesnīcas kāju ārā nesper. Vairak izklaidēm ir piemērota Saulainā pludmale, kaut arī ūpīgi jāizvēlas viesnīca. Ja tā ir centrā jārēkinās ar lielu troksni visas nakts garumā, ja nomalē – ar tālu un neērtu nokļūšanu atpakaļ ja nav takša vai mazi tramvajiņi, kas kursē līdz pusnaktij. Arī seit var gan paēst, gan palēkāt aa gumijām, gan padraiskoties diskotēkā, gan pastaigāt pa prominādi un paskatīt suvenīrus un papildināt savus „ Pradas” vai „D&G” Turcijā pirktos krājumus. Nekā cita saturīga te arī īsti nav ko darīt. Ekskursija uz Nesebru paredzētās dinas vietā ilgst aptuveni pusstundu , pie kam gidi bieži kavē un tas ir normāli. Pāris senās baznīcas nav funkcionālas un pagarlaicīgā arhitektūra neko īpašu nesola, kaut arī kopumā ciematiņš neatstāj sliktu iespaidu. Vienīgi gids varētu vairāk pastāstīt. To pašu var teikt par otras vietas – Sozopoles apmeklējumu. Praktiski ne ar ko neatšķiras no Nesebras. Ja nezinātu ka tas ir kādu stundas braucienu viena no otras, nepateiktu , ka esmu citā vietā. Ar cerību gaidīju braucienu pa Rapotamas upi. Hā . ap 20 minūtēm un brauciens jau bija beidzies, ilgāks maksājot dubultīgi, bet vai tad tas viss ir vienas dienas ekskurisjā?? Nu nē, parādīt viņi savu valsti ne grib ne māk. Visinteresantākais no pasākumiem bija nacionālais vakars. Ne jau nu tas , ka kaut kas īpašs varbūt vienīgi tas, ka parasti šādi vakari ir milzīgās zālēs pie gariem galdiem. Šeit tas bija intīmāk un arī paši dejotāji vairāk iesaistīja publiku un bija jautri. Vēl tikai varēja pirms tam palaist nedaudz pastaigāt pa ciematiņu, tad būtu daudz vairāk iespaidu. Vispar nonacu pie secinājuma, ka bulgāriem ir ļoti daudz jāmācās, lai varētu konkurēt pilnvērtīgi ne tikai ar zemajām cenām, bet arī ar servisu. Pie kam vēl izārdītās kāpas un krastmalas, sabojātā ainava bez koncepcijas nedomāju, ka to sekmēs. Es salīdzinu nevis ar Rīgu, bet ar citām kūrortu iespējām par to pašu cenu piemēram Turcijā, Tunisijā, Krētā. Salīdzinot ar Latviju tur ir augstāks apkalpošanas līmenis un labāki ceļi bet vismaz kūrortzonās lielāka netīrība un valstī nabadzība kopumā