Tas ir jaaizbauda!

Nu taa, laikam jau jaasaak ar to, ka nekur taalaak par Lietuvu un Igauniju nebiju bijusi, taapeec fakts vien, ka buus jaadodas tik taalu un veel ar lidmashiinu (!!!) man bija kaa uudens uz galvas. Pazinjojums izskaneeja parastaa, garlaiciigaa darbadienaa, ka peec pusotras nedeeljas uz nedeelju dodamies uz Turciju. Kaadu briidi seedeeju apstulbusi un domaaju, kas ir briesmiigaak- vai tas, ka buus jaalido, no kaa paniski baidiijos (un veel 4 stundas), vai tas, ka jaaiet priekshnieciibai izluugties needeelju briivu iznjeemuma kaartaa.. Labi, ka par lielo Karlfazer shokolaadi un soliijumu atvest suveniiru, jautaajums par briivo nedeelju atrisinaajaas. Nu taa, esam atvesti uz lidostu un apaljaam aciim truli blenzhu uz lidaparaatu, kuraa, kaa tanii briidii domaaju, mani iekshaa nedabuut. Bet viss kaartiibaa- lidostas baari straadaa pilnaa sparaa un skruuviite pazuud rekordaatrumaa… Tomeer uz stresa pamata neiedarbojas, kaa naakas, un bailes nemazinaas, taapeec kaajas pashas aiznes pie letes un pieprasa veel ko “nomierinoshu”. Nu labi, arii otra nenostraadaaja, taa ka jaasamierinaas un jaalien vien iekshaa taapat. Kad lidmashiina izkusteejaas, vienu briidi likaas, ka gals klaat, bet jau otrajaa lielaa sajuusmaa kjeeru katru skatu, kas paveeraas no mazaa lodzinja. Peec kaadaam 2 stundaam kad biju apradusi ar domu, ka esmu pa iistam tanii lidojoshajaa objektaa un sajutu gaidaamaa piedziivojuma triisas, iekuulaamies turbulences zonaa… Vaajpraats, gandriiz sirmus matus dabuuju- aizliedza piecelties no vietaam un lika seedeet piespraadzeetiem, lidmashiina meetaajaas kaa negudra- jau domaas atvadiijos no saviem miiljajiem… Ceriigi skatiijos uz paareejiem pasazhieriem un, redzot, cik mieriigi uzvedas, sapratu, ka tas nav nekas aarkaarteejs un, iespeejams, pat viss beigsies labi... Izlidojaam peedeejaas augusta dienaas, kad Riigaa lija, taapeec apgjeerbs nu nemaz nebija vasariigs, bet, izkaapjot Antaalijaa, gaiss bija apmeeram +25 graadi, taa ka, knapi izejot no lidostas, bijaam jau slapji un “norasojushi”. Nerunaasim jau par bagaazhu, kas jaastiepj liidzi, un nebuut nebija ietilpinaata 2 lielajos “Rimi” maisinjos… Paldies Dievam, aatri vien atrodam savu tuurisma agjentuuras autobusu, neskatoties, uz apmaldiishanos lidostaa, un celjojums var pa iistam saakties. Viesniica burviiga (dziivojaam Kemer pilseetaa, “Fame Beach” viesniicaa”) 5 solji liidz juurai, kuraa uudens temperatuura pietureejaas +25 graadi un saals daudzums taads, ka nosliikt burtiski neiespeejami- arii tie, kas neprot peldeet, var izjust iistu baudu- kjermenis vienkaarshi tiek tureets virs uudens (he, no riita, skatoties pa viesniicas logu, ne velti nodomaaju, ka cilveeki, kas peldeejaas, ir gluzhi vienkaarshi saspiedushi galvu, jo, tikai tirinot kaajas, atradaas pamatiigu gabalu no krasta un mieriigi pljaapaaja). Liels bija paarsteigums, kad, no riita, izejot uz balkona, paraudziijos uz leju- divas iistas turku sejas njeemaas ap milzu pannu, kur meistariigi meta virsuu olas. Ar baudu klausiijos sprakshkjeeshanaa... Tomeer, kaa izraadiijaas, brokastis nesastaaveeja tikai no olaam vien- taadu eedienu izveeli veel dziivee nebiju redzeejusi. Un jaa- turku nacionaalais dzeeriens Raki (aniisa degviins, kas jaaatshkjaida ar uudeni, un tad kljuust balts) par briivu neierobezhotaa daudzumaa, taapat kaa viins (gan sarkanais, gan baltais), viskijs, dzhins un alus- speej tik dzert! Tomeer tur klimats savaadaaks, un nekad nebiju domaajusi, ka glaaze auksta sarkanviina peec brokastiim, peldoties baseinaa, var likties pat garshiiga... Kad ieradaamies viesniicaa, muusu somas ar laipnu sejas izteiksmi, brashi uzstiepa viens turks, bet nebija siiknaudas, taapeec, teelojot muljkjus, izlikaamies, ka nesaprotam, ko shis gaida veel... Turki ir izcili viltnieki, jebko izdomaas, kaa lai izspiezh naudu no tuuristiem, taapeec jaauzmanaas, lai neiekristu lamataas. Nu jaa, un cenas (baidos kljuudiities, bet apmeeram pusotrs dolaars vinjiem ir 1 miljons turku liru)… Sanaak, ka vareejaam iejusties miljardieru aadaa :P Tuurisma agjentuura, no kuras braucaam, piedaavaaja dazhaadas ekskursijas, tomeer riskeejaam un piesleedzaamies uz ielas redzeetajaam, un arii nenozheelojaam- lai kaa muus biedeeja- cenas bija uz pusi leetaakas, un izbaudiijaam daudz vairaak prieku. Kad braucaam ar jahtu, izbraucot no piestaatnes, zheeliigi skaneeja “Titaaniks”, taa vien uzjautrinot omu, nerunaajot jau par dejaam uz klaaja un visu “iemeshanu” Vidusjuuraa, kameer tapa pusdienas, kas bija iekljautas cenaa. Safari… taa tik ir shtelle. Vieniigie mazie miinusinji- manam kvadraciklam kaartiigi nestraadaaja bremzes (kalnu celjos tomeer svariiga lieta), bet otrajai pusei- gaazes kljokjis, taa nu visi kuulaamies un staajaamies, jo katram kaut kas nebija, kaa naakas :) Ak, vai… Pamukkale! Kas par skatiem… Gribeejaas Baltajaa terasee iekrampeeties ar visaam chetraam un nekad neizlaist no rokaam. Fantastika! Ka es jums saku- to nav iespeejaams vaardos aprakstiit! Mjaa… bija jau arii visaadi kuriozi. Viens bija taads, ka manam puisim, nosaucot savu vaardu, turki nez kaapeec kjikjinaaja… Galu gala noskaidrojaam, ka vaards vinju valodaa noziimee neko citu, kaa “eerzelis”… Super, noderees pakaitinaashanai… ;) Veel viens jautrs gadiijums bija ar manaam saulesbrilleem- iegaajaam apgjeerbu veikalaa kaut ko nopirkt sev, un liels bija mans paarsteigums, kad veeja aatrumaa pieskreeja turks- paardeveejs un saaka slaveet manas it kaa “Gucci” saulenes. Paraadiija veel savas, ko pircis par 350 USD nesen. Peec formas- jaa, liidziigas, tikai es nejaushi nopirku “T- market” veikalaa par kaadu 1,50Ls… Shis nu njeemaas slaveet, kaa vinjam patiik manas, lai paardodot, ka vinjsh vareeshot iet uz diseneem (taas notiek zem klajas debess un ir superiigas). Es teeloju muljkji, ka daavinaatas un man dikti zheel! Tad nu atradaam kompromisu- es njemu divas lietas no divstaaviigaa veikala, kaadas vien veelos, un vinjam atstaaju saulenes. Veel briidi pieteeloju, ka shaubos, kaut arii acis jau mirdzeeja un shaudiijaas pa plauktiem, kas taa vien luuza no piedaavaato dreebju kraajuma… Galu gala tiku pie 2 jaukiem un stiliigiem topinjiem :) Bet ar to staasts nebeidzas… Priekshpeedeejaa dienaa, kad uz CD gaajaam nokachaat bildes no digitaalaa, uzraavos uz taa pasha turka… Domaaju- s**di bus, brilles kaa nekaa, jau daudzreiz paarskruuveetas, knapi tureejaas kopaa, ko nu? A shis lepni klaat un prieciigs apsveicinaas! Staasta, ka paardevis manas “Gucci” saulenes par 50 USD taalaak… Mii un zhee! Man zhoklis atkaaraas... Vinji jau baigie tirgotaji, veikalos burtiski velk ar speeku iekshaa, tad nu nevajadzeetu briiniities par taadu iznaakumu, bet nu labi, ko tur daudz… Ak jaa… viesniicaa satikaam vienu kaiminju, kas Riigaa dziivo gluzhi blakus- pasaule gan ir maza- turklaat veel ar miiljaako, nevis sievu ;) !!! Unikaali! Un sadraudzeejaamies ar 2 meiteneem, kas vinneeja celjojumu “ Maximaalajaa lidojumaa” Jautri, vismaz bija, ar ko pabujaaniit… :)) Par eedieniem runaajot…Es jau uzmaniijos, bet daudzos vizuaali pievilciigos eedienos, sleepaas meistariigi nosleepts chilli, kasvairaakkaart tika “iemaaniits” manai otrajai pusei- izbaudiiju plashu sejas grimeshu gammu, saakot no izbriina liidz zhagaam un asarainaam, shausmaas ieplestaam aciim, kas kaari skatiijaas uz kaiminju sulas glaazem, jo saveejaas 3 bija par maz, lai remdeetu dedzinosho sajuutu… :DD Kopumaa jau kolosaals celjojums, vienmeer esmu gatava tur atgriezties, turklaat turki nu ljoti priecaajas par tuuristu meiteneem, vienalga- viena vai ar pavadoni- visaam tiek zhilbinoshi smaidi un piedaavaajumi nonest svaigznes no debesiim... Par uzmaniibas truukumu zheeloties buutu greeks! Jauki, kurai gan tas nepatiktu :) Atvestaa uudenspiipe (tur ieciniits “pasaaciens”) shobriid gan taada kaa apputeejusi staav, bet jaavelk bus aaraa- tik patiikamu un prasmiigi pasniegtu kaa tur, laikam jau vairs nebaudiit….