Vladivostoka un visi krievijas dienvidaustrumi.

Laikam jaasaak no taa, ka Vladivostoka atrodas ekstreemi austrumos, taapeec austrumu valstu ietekme ir ljoti labi juutama. Uz katra stura ir kjiinieshu kafejniicas (nekjiinieshu dazhreiz ir gruuti atrast:)), pa ielaam arii staigaa daudz korejieshu un kjiinieshu. Pirmais kas metas aciis, kad iebrauc no lidostas pilseetaa (celsh, ja aatri brauc, aiznjem apmeeram stundu), tie ir mitrie lapu koku mezhi uz apaljiigajiem kjiinas stilaa, bet augstajiem kalniem, pilns ljoti muusdieniigu automashiinu, kuras ir tikai japaanju, un arii Japaanju juura. Taa peec Baltijas juuras shkjiet trakojosha, vienmeer veejaina, vienmeer vilnji sit pa klintiim un tt... Bet taa no malas skatoties juura ir silta. Vinja tieshaam ir silta :) Pati pilseeta pilna ar kontrastiem, milziigaas padomju laiku dziivojamaas maajas sajaukushaas kopaa ar futuuristiskajiem tirdznieciibas centriem, iespaido kalnainais reljefs, it iipashi kad brauc pa guljamajiem rajoniem un skatoties pa automashiinas logu redzi seshpadsmitstaavu maaju jumtus. Veel pilseetaa ir "Zaljais Stuuris", tas ir viens no lielaakajiem pasaules autotirgiem, tur tirgo japaanju automashiinas, ir veerts paskatiities :) Par pilseetu laikam viss, jo galvenais celojumaa tomeer buutu daba. Apkaart pilseetai paarsvaraa ir kalni no 200 metriem liidz sazincik kilometriem, bet sniegotas virsotnes saredzeet nevar, jo klimats tomeer diezgan silts un kalni nav milziigi. Ir veerts aizbraukt 200-300 kilometrus no pilseetas prom uz paaris dienaam, vienalga uz kurieni, var uz juuras krastiem, var uz mezhu dziileem, visur buus interesanti. Mezhos no zem kaajaam lido fazaani, kalnu upees peld foreles, dazhreiz ir sastopami tjiigjeri un leopardi, juuraa ir pilns ar krabjiem, ziviim, visaadiem polipiem un moluskiem un veel ar sazin ko :))) Atsevishkjas uzmaniibas veerts ir Vladivostokas cietoksnis. Faktiski, visa pazeme pilseetai ir izraknjaata ar tuneljiem, pa kuriem var staigaat :) ------------------ Veel klaat: Bish te padziivojot saac redzeet vieteejo cilveeku diivainiibas... Nu, vispirms, visi kaa viens metas panikaa kad dzird laikazinjaas ka buus veejsh, vai lietus, vai sniegs ziemaa. Par to vien runaa... Nu taa, me nevar pierast. Veel vieteejee traki pakljauti baumaam. Vispaa diivaini, ljoti liela pilseeta, bet baumas raapo kaa lauku seetaa. Nesen bija palaista stulbiiba ka buus stipra zemestriice :D visi kam mazaak praata baidiijaas. :D Veel var piebilst, ka vieteejiem ir diivaina attieksme pret mantaam... Bet tas jau laikam visiem krieviem. Pa ielaam brauc ap 40% no visiem auto biezie dzhipi, bet tas nomaal, dziives liimenis ir kaartiibaa, bet eniivei, me labaak nopirks eertu minivenu nekaa traktordzhipu. Nez kam to vajag... Veel metas aciis, ka pilseetaa ir pilns ar kaapneem. Vinjas ir visur. Var saakties kaukur kalna paakaajee un vilkties uz augshu tiktaal, kameer kalns nebeigsies. Kalni jau arii nav zemi... Iesaakuma smagi elsoju, uzkaapjot uz septinjuttkshtosho :D pakaapienu, tagad jau pieradu :) Taa... Pilseetas centrs atgaadina Riigu 90-o gadu saakumaa. Bish nesakopts, juugendstila majas, pazemes paarejas, tikai ielas piebaaztas ar mashiinaam tik biezi, ka nevar nemaz iedomaaties ielas bez mashiinaam :D Cilveeku arii daudz, vislaiku iet taads puulis... Visur. Nekad nebija noskanjas ka esi krievijaa... Pielec tikai tad, kad izdzirdi krievu valodu un pretiigo cigareshu un alcohola smaku transportaa, veikalos un veel viskaukur. Kaa jau teicu, pilseeta liela, ljoti dazhaada dazhaadaas vietaas. Ir rajons, ko sauc par Egersheldu, mans miiljaakais rajons... Tas atgaadina klusaas latvijas ielas, tikai vieniigais ka heroglifu uzraksti uz sienaam un reklaamaam dazhviet un mandzhuurijas riekstu koki, arii juura visapkaart (Egershelds ir rags juuraa, arii pati Vladivostoka ir pussala) atgaadina ka esi kaukur samuraju zemes tuvumaa :) Jebkuraa gadiijumaa, ljoti laba vieta, visiem iesaku tur buut, kas buus Vladivostokaa. Cenas uz visuko paarsvaraa ir daargaakas nekaa latvijaa. Eediens maksaa apmeeram tikpat - zivis un viss kas no juuras ir ljoti leets, galja daarga, normaals apgjeerbs maksaa vispaar nenormaalu naudu, piem kkaadas visai viduveejas dzhinsenes, kas latvijaa maksaa ~40 ls, te maksaa ne mazaak par 200 ls. Nu, tas taa... Toties ljoti labu, kaut arii lietotu japaanju auto var nopirkt par 1000ls ;) Btw, shai pilseetai ir viena perfekta iipashiiba - te ir burtiski viss. Ja vajag nopirkt kko leeti, ej peerc pie kjiinieshiem, ja daargi - uz daargu veikalu :D Transports maksaa - autobuss ap 14 santiimiem, trmavajs un trolejbuss bish leetaaks, bet neiesaku ar tiem braukt, tur ir netiirs ;) Taksometri maksaa videeji 2-3 ls stundaa, elektrovilciens, kas brauc uz visurieni pa pussalu maksaa vispaa leeti, kaut gan nebiju braucis, taapee preciiizi nezinu. Dziivoshana hotelii apmeeram tikpat maksaa kaa Latvijaa... Vienistabas dziivokli gulamajaa rajonaa var iireet pats leetaakais par 200 ls meenesii. Istaba - ap 90 ls meenesii. ---------------------- Un veel klaat: Te pret aarzemniekiem ir visai diivaina attiexme. Pirmajaa dienaa atbraucot lidostaa mociija taxometristi, nepraatiigi uzbaaziiga tauta. Otrajaa dienaa staaveeju kkur pilseetas centraa, klaat pienaaca 3 vechi ar nesmukiem giimjiem un saak iztaujaat kas esmu, no kurienes un tt... sou, nekaa neatbildeeju aizgaaju kkaadaa pukju tirdzinjaa tuvaak milicim, vechi atseejaas. Veelaak man teica ka tas nomaal, tie ir vieteejie "gopniki" kas meegjina tos kas izstaas peec aarzemniekiem apzagt bez fiziskaas vardarbiibas. Nekad nebiju domaajis ka izstos peec aarzemnieka :D Kas taa vispaa par cilveeku sugu - aarzemnieki? Veel jaasaka ka vieteejie viirieshi riktiigi atshkjiraas no latvieshu dzhekiem. Nav jau taa ka uz dzhekiem skatos, bet tas uzreiz redzams - vieteejie viirieshi paarsvaraa ir paaraak rupji, smirdiigi un tt.. laikam, vinjiem tas shkjiet forshi :) Veelaak izraadiijaas, ka pa ielaam staigaa noteikts cilveeku slaanis, tie kas nomaalaaki brauc ar automashiinaam :) Veel iesaku pabraukaat pa citaam dienvidaustrumu pilseetaam, celsh ir exotisks - visapkaart kalni, kam dazreiz galotnes maakonjos, kalnu upes, riisu lauki arii, lapukoku mezhi, serpantiincelji un tt. Iipashi interesanta ir Dalnegorska - tur ir daudz shahtu un visakaa, celsh uz pilseetu iet pa kalna nogaazi apm 700 metrus virs juuras liimenja, baigais extreems. Pati pilseeta ir mazinja, pilniigi starp kalniem, diezgan silta, kaugan vairaak uz ziemeljiem no Vladivostokas, pilniigi exkursijas peec tur ir jaabuut :) Turpar, starp citu atrodas 611 kalns, vai kaa vinju sauc... tur sakot ka 89 gadaa NLO bija nokritis un drupas tur ir:) Arii alu daudz apkaart tai pilseetai. Lielas, smukas alas ar stalaktiitiem un stalagmiitiem u npazemes ezeriem :)) Riktiigi taa... Te tieshaam IR veerts buut, braukaat turpu-shurpu, pilniigi neaizmirstami skaista daba un arii paareejais ljoti exotisks un smuks :) ------- Veel ceturtais spielikums klaat: Uz Vladivostoku vislabaak braukt no juulija vidus liidz novembra saakumam, tad tur ir vissiltaakais laix, juuraa uudens arii vissiltaakais, lidzivis ir un tt... so, tikai oktobrii uz ielaam biezhi vien smird... nez kaapee, krievi ir cuukas, meetaa visur auglju apgauztenjus, tie gulj un smird, neviens nevaac, bet ja savaac tad dedzina, tad arii smird veel trakaak... Ljoti interesanti ir pastaigaat pa pilseetas kafejniicaam un tml. diivaini, bet shai pilseetaa maak pasniegt tieshaam lielisku kafiju. Ja kaads buus, iesaku Presto... vieteejie jau zin kur tas ir :D Turklaat ir vairaaki perfekti japaanju restoraani, labaakais ir 7 Samurai, arii Eedems nekas taads, kaugan nezinu vai vish joprojaam existee. Tur pasniedz iistus japaanju eedienus (ne jau taas pseidoaustrumu muljkjiibas ko pasniedz tai pashaa maskavaa), var pastaastiit kaa tos eest un tt + perfekta apkalposhana :> Vispaa sheit ir diezgan normaali aiziet paeest pusdienas uz restoraanu, jo uz maajaam iet visiem ir taalu, bet taas iestaades reti ir ljoti daargas. Kjiinieshu iestaadees iesaku iet pa 3-4 cilveeki vismaz. Tur visu dod uz lieliem traukiem, diviem nemaz nevar apeest 1 porciju... Visur ir daudz kjiinieshu un korejieshu, kaa jau teicu, pie taa ir jaapierod, vinji parasti runaa ljoti skalji un izklausaas ka emocionaali, pie tam bez apstaajas :] tas dazhreiz saak kaitinaat.