Viena diena Pērnavā un Igaunijā

Ideja braukt uz Pērnavu rodas pēkšņi un spontāni.

Attālums no Rīgas - aptuveni 160km. ,,Sitam pa dzelzi,, un dodamies ceļā :)

Ceļš, jāsaka, ļoti labs līdz pašai Pērnavai - nav ne lāpīts, ne grubuļains. Uz Salacgrīvas tilta tās pagājušā gada šausmas likvidētas, klājums labs. Vienīgi posmā Kuiviži - Igaunijas robeža atkal iebrauktas jau samērā padziļas rises. Būtu ko laiks darīt ceļa uzlabošanai.

Ja jau sāku ar braukšanu - tad turpināšu. Līdz Pērnavai pamanījām 2 stacionāros fotorādarus, īpašas zīmes, kas par to brīdinātu, nemanījām. Tikai uz robežas plakāts, ka tādas ietaises uz ceļiem estijā izvietotas. Bet arī tas visai neliels un to var arī nepamanīt.

Autokolona, kurā mēs braucam, pārvietojas ar Latvijā neierastu ātrumu - ap 85km/h. Arī pa priekšu braucošā fūre ar Polijas nummuru, ir traki nesteidzīga un apmēram ievēro to pašu tempu. Pēc brīža mums pretī brauc CP ekipāža, vēl pēc gabaliņa viena paslēpusies krūmu paēnā ceļa malā gandrīz tāpat kā pie mums. Neesmu informēts par sodu lielumu estijā, bet šķiet, ka pēc šāda braukšanas stila spriežot, sodi varētu būt lielāki un CP šeit piekukuļot nevar, tas var beigties ar roku dzelžiem un tuptūzi. Starp citu - nezinātājiem! Estijā ir pilnīgā Nulle promiļu ziņā, tā kā pat aliņu - ne un ne!

Par smukumiem pa ceļam. Pie pirmās reālās iespējas no lielā ceļa var nogriezties pa kreisi un braukt pa veco Rīgas ceļu, kuram šeit iedots Kultūras pieminekļa statuss. Tas iet līkumots gar pašu jūru cauri maziem piejūras ciematiņiem, ir sava garša un kolorīts. Mājiņas, baznīciņas, lauku veikaliņi...jūra un iespēja nopeldēties :)

Apmēram pusceļā uz Pērnavu ir Rannametsa dabasparks, Ceļa labajā pusē autostāvvieta. Pabraukt garām nav iespējams. Tiek piedāvāta dabastaka apmēram 2km garumā, var iziet pa purva taku un arī uzkāpt tornī, kas uzcelts 4500 gadus vecas kāpas korē. No Torņa skaidrā laikā saskatāma Kihnu sala, ja ir ķīķeris, tad noteikti var saķīķerēt Kihnu salas bāciņu salas kreisajā galā. No augša labi izpētama dabas taka purvā un plašāka apkārtne. Iesaku uzkāpt :)

Ripojam tālāk. Pērnavā ar auto ieteicams aizripot līdz pašam centram, tad nogriezties pa kreisi uz vecpilsētas pusi un atrast bezmaksas autostāvvietu, vislabāk pie kāda lielveikala.

Vecpilsēta nav liela, bet jauka un kolorīta. Ir gājēju ieliņa ar nelieliem veikaliņiem un kafejnīcām, ir senas mūra un koka mājiņas, dažas ,,igauniskas,, baznīcas. Vispār sanāk jauka pastaiga, ir ko pabildēt. Vecpilsētā ir arī Informācijas centrs ar laipnām meitenēm, daži bukleti pat latviešu valodā. Reizēm estijā ir grūtības komunicēt angļu valodā, šeit tā nav.

Kad izstaigāta vecpilsēta, var doties uz jūru. Pa ceļam būs jauks privātmāju rajons, nu ļoti zaļš. Tagad ceriņu laikā arī ļoti smaržojošs. Skaistas, sakoptas mājiņas un dārzi. Ir veloceliņi, labi iezīmēti, jābūt uzmanīgam! Daudz daudz koku un zaļuma!

Nonākam pludmalē. Sekojiet uzrakstiem - te ir atsevišķa dāmu pludmale, uz upes pusi! Kas tur notiek, nezinu :) varbūt...laiž pa pliko? :)

Dodamies uz pludmales centrālo vietu, kur glābēju stacija, visādas citas būves un iestādījumi. Pludmale plaša un smilšaina, tikai smiltis nedaudz rupjākas kā pie mums šķiet. Pūš jestrs jūras vējš un jūra pilna ar vindsērfotājiem un pūķotājiem. Ūdens vēl paauksts, peldēties gribētāju pamaz... Skaista un jauka vieta, ne velti peldviesi uz šejieni braukuši jau no 19.g.s. vidus. Pludmalē laiks skrien nemanot...:)Relaksējoši mierīgi te viss notiek, iestājas patīkams atslābums.

Svaigā gaisa iespaidā beidzot sāk burkšķēt vēders un jādodas atpakaļ uz vecpilsētu ko uzkost. Ir tur viena demokrātiska ēstuvīte, vārdā Georgs, jau iepriekšējās reizēs par labu atzīta. Paņemu aukstās uzkodas, divas sviestmaizes ar sieru un šķinķi un baltu kafiju. Tas man izmaksā 2,30 eiro. Šķiet, ka kūrortpilsētai tas nav dārgi.

Atpakaļceļā uz mirkli ieskrienam lielveikalā pie autostāvvietas. Nesijājam šoreiz veikalu, vien uz mirkli iemetu acis sporta veikalā, tādā pašā, kāds sastopams arī Rīga. Un te nu man šķiet, ka tie paši divriteņi, kas mums maksā latos, apmēram to pašu maksā eironaudiņā. Arī velokrekliņi te par latiem 10 lētāki...Man gan šķiet, ka Rīgā pie mums velocenas šobrīd ļoti sakāpinātas, jo daudzi pāriet uz šo transporta veidu un tirgotāji ar savu labo degunu to jau ir sajutuši un grūž cenas debesīs...bet tas jau ir cits stāsts.

Ap 19.30 startējam no Pērnavas uz Rīgu. Uz autoceļa atkal visi ievēro ap 85km/h...

Patiesībā pavadīta jauka un saturīga diena :) Es labprāt šovasar tuvākajā laikā brauktu uz Ventspili un Liepāju, bet tas ceļš tajos virzienos ir katastrofāls...diemžēl. Nu ko, piedodiet draugi un bāleliņi, Pērnavai nav ne vainas :)

Ps. Tiem, kuriem patīk vērot skaistus saulrietus, iesaku vēl apstāties pie dabas takas, kura atrodas pirms Kuivižiem. Vēl var veikt jauku pastaigu pa randu pļavām un ja vēl pietiek spēka, uzkāpt nelielā putnu vērošanas tornī un obzervēt satriecošu saulrietu jūrā! :) Pabraukt garām nevar, ir norāde un neliela autostāvvietiņa.