Ceļojums uz Polijas galvaspilsētu Varšavu

Saņēmu lielisku ceļojuma izdevību būt Varšavā.Kādreiz,pirms pāris desmit gadiem,braucot cauri šai pilsētai un uz pāris stundām tur piestājot,man iespaids bija palicis,ka Varšava ir ļoti "sarežģīta "pilsēta ar iespējām apmaldīties katrā ielu krustojumā.Tā arī šoreiz,pošoties šim ceļojumam,sirdī bija nemiers,kā orientēšos ' ielu labirintos,lai neapmaldītos.

Izrādījās,ka īstenībā,nebūt tas tā nav,Varšava ir labi "pārskatāma ",vajag tikai pilsētas karti.Karti iegūt bija diezgan grūti.Vismaz Rīgā,liekas,ka tā ir defecīts,jo tikai pēc ilgstošas'un neatlaidīgas meklēšanas pa tūristu informācijas centriem,grāmatu un karšu veikaliem,to laimējās atrast tikai Jāņsētas karšu veikalā- izmērā 1 m uz "kanti "Arī Ķipsalas Tūristu reklāmas dienā,par Varšavu nebija nekādi materiāli.Bet,tā nu karte man bija iegūta un arī divi līdzceļotāji un 24.maija vakarā devamies ceļā.Braucam divstāvīgā,skaistā Exoline autobusā,augšējā salonā un mūsu vietas bija pašā salona priekšā.Brīnišķīgs ceļa vērojums visa ceļa garumā,no Rīgas,cauri Valdlaučiem,Ķekavai,Iecavai,Bauskai .Robēžu šķērsojam Grentstālē.Pavadone jau Rīgā,mus visus pārbaudīja,gan pēc pasēm,gan biļešu izdrukas listēm un visu salīdzināja ar saviem ,iepriekš izdarītiem ierakstiem,piesakoties šim braucienam.Tāpēc uz robēžas,pasu kontrole "viesojās "tikai lejas salonā pie pavadones.Laikam visi bijām atzīti par "pieskaitāmiem "braucējiem,nevienu nemanīju,ko izsviestu laukā un tā bijā ielaisti Lietuvā.Lietuvā pirmā apstāšanās vieta Paņevēžis,tad Viļņa,tālāk Kauņa.Pirms Viļņas jau sāka krēslot un drīz vien mūs apņēma nakts miers.Tā gan to nevarētu apzīmēt,jo visa ceļa garumā,pa šoseju kursēja smagie furgoni un arī pa vieglai mašīnai netrūka braucēju starpā.

Polijā iekļuvām bez pasu pārbaudes,tur piestājām Bulistokā,Mozowickā un gaismai svīstot jau pamanāmas bija Varšavas aprises.Pirmais vērojums,kādi laika apstākļi laukā.Debesis klāj mākoņi un koku zarus loka samērā liels vējš.

Pulkstens rāda 6.20 ( pēc Polijas laika ) ,kad piestājam Varšavas autoostāSaulīte ir jau uzausu,mākoņi pamazām virzās uz pamalēm.Diena solās būt laba.Pirmais gājiens uz autoostas labierīcībām,lai varētu sakopties dienas staigājumam.Arī agrās brokastis tepat ieturam.Izejot no autoostas,paturu atmiņā,ka autoosta atrodas Jeruzālemes alejā 144.Šeit mums vakarā būs atkal jāatgriežas.Šī Jeruzālemes aleja bija mums visas dienas garumā,galvenais orientieris.Tā stiepjas cauri Varšavai,caur Vecpilsētu līdz pat upei.

Varšava- skaisti,augsti ,moderni nami,savdabīga arhitektūra.Pārsteidza nami,kas izskatījās pilnīgi šķibi,greizi un manām acīm "nepareizi ".Viens nams,vizuāli izskatījās,ka tiko 'dūres belzienu "saņēmis.Tuvojoties Vecpilsētai,labi "sadzīvo"jaunais,modernais stils ar veco arhitektūru.Kā Varšavas simbols- lielā augstceltne,ko varam apzīmēt kā vecāko māsu mūsu Rīgas bijušajam Kolhoznieku namam,tagadējai Zinātņu AkadēmijaiĻīdzība gan ir tikai torņu smailē,apakšējā daļa šim ir daudz plašāka,izvirzīta uz visiem četriem stūriem un tos grezno vērienīga statuja.Šobrīd te iekārtots muzejs,kautkas ar tehniku saistīts,kuru,diemžēl,mums neizdevās redzēt.No rīta tur nonākot,bijām pa agru,vakarpusē atgriežoties,to jau slēdza.Toties bija skaista izdevība "baudīt "kara muzeju,kas ierīkots ļoti plašā lauka teritorijā un trsstāvīgā,lielā mājā.Tieši šai dienā,šis muzejs apmeklētājiem bija bez maksas.

Vērojot varšaviešus,pārsteidza,ka ļoti daudz,lielākais vairums gan meitenes,gan sievietes gados un arī večiņas staigā svārkos vai kleitās,bet vīrieši,daudzi uzvalkos,arī gan jauni,gan ne tik jauni.Meitenes ir ļoti skaistas ,arī sievietes gados un sirmgalves ir "pievilcīgas ",ko apstiprināja arī mūsu trijotnes vīriešu pārstāvis.Vīrieši ir pazema auguma,samērā "mollīgi "Smaids,laipnība gan te ir "pasveši "To izjutām ne tikai ielās,bet visvairāk veikalos,ēstuvēs.Valoda gan ,tikai poļu.Krievu valodu nesaprot( varbūt arī nevēlas saprast ) ,ko sevišķi īzjutām ēstuvēs.Ēdienkarte ir poļu valodā,oficiante neko neprot paskaidrot.Vieglāk kontaktēties ar jauniešiem angļu "mēlē ",ko,cik novērojam,saprot daudzi.

Pilsētas centra daļā izteikti maz lielveikalu.Nauda- orientējoši 1 zlots- 20 santīmi.

Sakoptība,ziedi pēc vērotā,nav varšaviešiem "stiprā puse ".Parkos,skvēros nepļauti zālāji.Klimats tur siltāks un šai laikā jau ziedēja baltais un sarkanais āboliņš,smilgas ceroja vārpās.Starp smilgām un nātrām,puķu dobēs ziedēja peonijas,vēl dažādi skaisti ziedi.

Varšavas apskatei mums bija atvēlētas divpadsmit stundas,ko arī visā pilnībā izbaudījām.Atgriežoties autoostā,kājas bija nostaigātas tulznās.Mājupceļā mums gadījās neliels "fušieris "Izbraukšana uz mūsu izdrukas lapām atzīmēta pl.21.00 ( Varšavas laiks ) un no 13 perona,turpat,kur iekāpām.Autoostā ,vispār nekādas informācijas.Uz sienas,virs kasēm sīkiem,pelēkiem burtiņiem vietējo autobusu saraksti.Rīgas vārdu tur arī neatradu.Pie iekāpšanas platformas arī tikai "pliks" skaitlis - 13. Kautko pa skaļruni poļu valodā gan visu laiku stāsta,bet ne jau mums saprast.Esam jau pieraduši pie Rīgas autoostas,kur visur mirgo elektriskie tablo un informācija visur uzskatāmi.Esam jau laicīgi pie savas,13 . platformas,gaidām,gaidām ,laiks jau pāri-30 minūtes,40 minūtes.Sākam satraukties.Nomierina,ka neesam vienīgie gaidītāji,ir arī citi mūsu šarīta biedri.Beidzot pēc 45 minūšu gaidīšanas pie blakus perona pieripo,mūsu autobusam līdzīgs Exolains.Tas gan veicis jau ceļu no Sofijas,Vīnes,bet galastacija ir Rīga.Ejam visi tur...cilvēku ļoti daudz.Jautāju pavadonei...jā,viņiem dots norīkojums mūs te,Varšavā savākt,jo mūsu šoferis negaidīti saslimis.Tā nu pavadone,kā spēja,centās mūs visus "satilpināt "šai elegantā busā.Mēs tikām savās iepriekšējās vietās,rēķinoties,laikam ar mūsu privelēģijām.Nedaudz bija gan sarežģījumi,jo gadījās kādas biļetes "uz dubultu ",bet arī to ātri likvidēja un tā visi atkal "ripojam "mājupceļā.Jau no Varšavas varējām "likties "uz nakts guļu.Bija pieejamas arī segas.Rīta stundā,kas mūs satika ar saules lēktu Kauņā,pavadone mūs modināja ar augšā uznestu kafijas krūziRīgā iebraucam ,apsteidzot visu iekavēto laiku- pl.11.15.

Iesaku arī citiem "noķert "internetā šādu izdevību apceļot Varšavu.Šis prieks izmaksāja tikai 12Ls.