Veloekspedīcija-Buļļupes abus krastus vērojot!

2011.gada 28.maijs

Daži domubiedrisatiekamies pēc plkst. 9:00 pie tirdzniecības centra Olimpija. Sapērkam nepieciešamo pusdienām un 9:30 dodamies ceļā.Pirms 10:00 Kleistu un Buļļu ielas krustojumā paņemam vēl vienu līdzbraucēju un turpinām virzīties uz nolikto mērķi - aplūkot Buļļupi visā tās skaistumā!

Braucienam laika apstākļi ir „gandrīz” piemēroti, tikai nedaudz braukšanu apgrūtina vējš. Bet tas ir sīkums, jo pāri visam dzirdamas putnu čalas unpavasara dabas burvīgās smaržas! Veiksmīgi esam nokļuvuši pa Kleistu ielu līdz Lielajai ielai un strauji tuvojamies Bolderājai. Lielās ielas visā garumā vērojam Buļļupi, jo tā plūst paralēli ceļam. Braucam līdz pat Lielās ielas galam, kur atduramies pret dzelzceļa sliedēm. Velo pārceļam tām pāri un dodamies pa labi, tilta virzienā. Pirmais pieturas punkts- Bolderājas tilts! Uz vienu pusi paveras burvīga ainava- Mīlestības saliņa, un tālumā noenkuroti nelieli kuģīši, bet uz otru pusi- Daugavgrīvas daudzstāvu mājas.

Pāris dziļas ieelpas un dodamies Daugavgrīvas virzienā. Nobraucot lejā no tilta, sākam lūkoties Daugavgrīvas cietokšņa virzienā. Bet ko redzam, nožogotu teritoriju, ēkām izsistas rūtis, viss tāds neomulīgs un tā arī iebraukšanu šajā teritorijā nepamanījām. Varbūt braucām pārāk ātri? J Bet nolēmām braukt gar sētu uz priekšu, cerot kādu iebrukšanu atrast! Pāris lieli caurumi nožogojumā bija redzami, bet atmetām ar roku un devāmies mola virzienā!

Esam pie jūras, skats pa labi un redzam bāku! Bet lai piekļūtu tai tuvāk, nākas stumties, jo braukšana pa smiltīm vai liedagu nav iespējama. Tā nu mēs 20 minūtes vienā virzienā stumjamies, kāds vēl jūtas gana sprauns un nes savu velo līdz pat bākai! JTātad nākamais pieturas punkts- Daugavgrīvas bāka (tā mēs to nodēvējām, precīzi nosaukumu nezinot- var jau būt kā tā to sauc patiešām).

Bijām priecīgi, ka esam veiksmīgi tikuši līdz bākai, jo skats debišķīgs! Pretējā pusē redzamā Mangaļsalas bāka šķiet gluži vai ar roku aizsniedzama! Baudām mirkli!

Kad visi iekļuvuši „kadrā”, tad sākam lēnām griezt savus velo pretējā virzienā un nošausmināmies, ka atkal jāstumjas...bet neko, mazliet cīņa ar vēju ar smiltīm un esam vismaz tikuši uz zemes celiņa! Izlemjam braukt taisnāko ceļu uz Daugavgrīvas vidieni pa takām – no sērijas, nu tā lai interesantāka braukšana. Drošībai makšķerniekiem, kas laimīgi dodas mājup savus lielos lomus nesdami, uzjautājam, kurā virzienā pilsēta (jāsaprot Daugavgrīva), uz ko saņemam atbildi-brauciet taisni, būs Rīga, mazliet pa kreisi-Salaspils jau! :D :D :D

Veiksmīgi izbraucam uz asfaltēta ceļa daudzstāvu māju rajonā un dodamies Vakarbuļļu virzienā (uz salas otru galu). Sajūta braucot, ka esam tālu, tālu prom no pilsētas, mašīnas mūs netraucē, pa retam kāds autobuss Nr.36 pabrauc garām! Burvīgi! Baudām priežu smaržas, jūras gaisu un putnu čalas! Nepilni 10 km un esam pašā salas galā! Piestājam pie kartes un izlemjam uz kuru pusi doties ieturēt pusdienas..protams, ka Buļļupes krastā! Netālu no mājām piekalnītē arī pusdienojām un vērojām Buļļupes pretējo krastu- Vārnukrogu, jo tas ir mūsu nākamais pieturas punkts! Arī ieraudzījām skaistus slīpētus akmeņus Buļļupes krastā, un bijām vērotāji, kā pats saimnieks tos slīpē! Skaisti! Zelta rokas, ko tādu uzdarināt!

Esamieturējuši līdzi paņemto maltīti un dodamies uz Vārnukrogu (gar upes krastu nesanāca braukt, jo tikai makšķernieku taciņa, izlēmām braukt atpakaļ pa asfaltu). Līdz Bolderājas tiltam tikām veiksmīgi – 10 km brauciens, tad pa Lielo ielu līdz Kleistu ielas pagriezienam, tikai mēs turpinājām braukt taisni- Vārnukroga virzienā gar Buļļupi. Šis bija dienas grūtākais posms- šķembas, liels pretvējš un nekādas ainavas! Šo to redzējām gan, bet par to lai vēsture klusē!

Vārnukrogam izbraucām cauri un devāmies uz Balto kāpu! Apstājāmies, aplūkojām, bet labāks skats noteikti paveras no pretējā upes krasta!

Tad nu atlicis pavisam maz..Tikt līdz Babītei un pa veloceliņu atpakaļ uz t/C Olimpiju! Nobraucām garām vēl Babītes rododendru audzētavai, sapratām ka šodien neiesim tos skatīt, jo daudz cilvēki tur sabraukuši un maz laika palicis, jo 15:00 to iestādi slēdz! Vienojāmies, ka brauciens jānoslēdz ar kādu alus kausu, un devāmies pie Kristapiņa (Babītes kafejnīca netālu no stacijas). Pārrunājot dienā redzēto, sajusto un vēl dažas politiskas lietas, arī devāmies māju virzienā.

Kopējais maršruta garums 68, 5 km! Sākumā plānojām tikai nedaudz virs 50 km! Laikam tie līkumi lieli bija, bet kopumā iesakām šo maršrutu arī Jums! Paldies, ka uzklausījāt! Buļļupe ir neliela upīte, kurai pēc kartes ir braucami abi krasti! :D