Return to Paris

Un tātad - Lielās piektdienas rītā paņemot avīzi, uz pirmās lapas ir Airbaltic piedāvājums lētām avio biļetēm. Daži klikšķi un pēkšņi Romas vietā uznāk nepārvarama vēlme vēlreiz pabūt Parīzē, to, ka vēlme ir tik liela, saprotu tik tad, kad nejauši ievadu nepareizos kredītkartes datus un man ekrānā izlec paziņojums, ka šīs biļetes vairs nav pieejamas. Bet tad daži mirkļi un savu kļūdu izdodas labot. Pie tam šīs biļetes ir pēdējās tās dienas piedāvājuma klāstā. Tā nu mazliet vairāk kā mēnesis un sēžam ar vīru laimīgi savā tiešajā reisā uz Parīzi, šoreiz gan tikai uz 3 naktīm, jo kaut kā neaprēķinājām visu līdz galam..... Tātad plāns ir sekojošs - 1.dienas pēcpusdiena - Parīzes centrs., 2. diena - Francija Miniatūtrā un Versaļa; 3. diena - Dineyland :) 4. dienas rīts - izstaigāt mierīgi pa ieliņām.Kaut vienreiz jau pabijuši CDG lidostā - tomēr atkal kaut kādu stundu maļamies pa ejām, līdz aizkļūstam līdz jau kaut kur redzētajai stacijai uz centru. Cenšos atkal iebāzt banknoti biļešu aparātā līdz secinu,ka tā paredzēta tikai monētām, tad aizdomājos, ka kaut kur ir jābūt tak arī maiņas automātam, kā tad - ir arī; Izrādās cenas cēlušās - biļete no lidostas līdz centram pa 0.7 eiro/ tagad 8.70eur/, bet 10 biļešu komplekts pa 1 eiro/ tagad 12eur/. Ielecam pirmajā vilcienā kas kaut kur virzās centra virzienā, tāpat tie visi pietur Gare du Nord stacijā; šoreiz dzīvojam 7 metro līnijas ietvaros. Katrā ziņā, kad tiekam līdz viesnīcai - iespaids ir mazliet labāks kā iepriekšējā reizē - jo šeit mazliet vairāk saprot angļu val. tik brīdī, kad tiek minēts, ka mums tur kaut kas būs divstāvīgs, pirmā doma, ka esam norezervējuši 2 divstāvīgās gultas :D bet nu izrādās - tas ir divstāvīgs numuriņš, bet nu tiešām,gulēt šeit var arī 4! katrā ziņā šis hotelītis un arī nummuriņš ir daudz labāks kā iepriekšreiz :) Fiksi noliekam savas ceļa somas - kas šoreiz ir tikai rokas bagāža, un labi, ka tā - jo atkritīs baismīgā rindas stāvēšana atgriežoties. Un dodamies pilsētā! Tik patīkami atkal ir pastaigāties pa jau zināmām vietām - sākam ar Forum des Halles, tur šogad notiek vērienīgas pārbūves - modernizē un paplašina, Pompidū centrs joprojām stāv turpat, bet cilvēku gan ir ļooooooti daudz, kaut tā ir pirmdiena un visiem būtu jāstrādā, bet nu man jau sāk likties, ka vairums Parīzē ir tikai un vienīgi tūristi. Pie ielas krustojuma stāv cilvēki ar lapām par Mieru kaut kur Āfrikā un grib, lai mēs parakstamies, bet nu tēlojam, ka neko nesaprotam. Tad dodamies uz Sitē salu pie Parīzes Dievmātes katrdrāles, lai šoreiz apietu tai arī no 4-tās puses, kuru iepriekš aizmirsām izdarīt. Pie reizes ieejam arī iekšā un tur notiek dievkalpojums ar dziedāšanu. Katrā ziņā- iespaidīgi - sievietes balss ir tik skanīga un dziesma skaista, ka es pat pēcāk meklēju vai gadienā netirgo arī CD ar ierakstu. Brīnumainā kārtā eifeļa torņu tirgonīšu šeit vairs nav. Šoreiz nolemjam pāriet pāri upei un pastaigāt gar to, izrādās šeit paverās vēl savādāki skati, paspējām noķert arī pēdējo HOP on/ off kuģīti, ar kuru veiksmīgi aizpeldējām līdz Eifeļtornim. Rindas pie Eifeļa gan bija 3reiz grandiozākas kā iepriekš, un labi vien bija, ka iepriekšējā reizē bijām uzbraukuši augšā, jo šeit vismaz paietu stundas 4 kamēr tiktu augšā.Tā kā nogurums un izsalkums jau pamazām ņēma virsroku, tad nolēmām, ka aizbrauksim līdz jau zināmajam restorāniņam Triumfa arkas pakajē. Šoreiz iepaids gan bija mazliet sabojāts - un cik labs bija pirmais iepaids, tik slikts palika otrais.... Tad devās pastaigāt pa naksnīgo ielu līdz Disneja veikalam, lai bērniem sapirktu kādas nemetāliskas mantas, ko ļautu izvest ar rokas bagāžu, paceļam gan gadās, ka rozīšu devējs ar textu - Welcome to Paris,cenšas man iespiest rokā rozi un kliedz - it-s free, bet nu skaidrs jau tāpat, ka dažus metrus tālāk, kāds cits prasīs par to naudu. Un pulkstens jau nepielūdzami rāda 12 naktī, kad ieveļamies savā nummuriņā, kājas atkal pulsē, pa ceļam uz hoteli vēl paspējam izdzert pa kādam dzērienam kādā kafē, lai beidzot sajustos kā ir sēdēt ielas malā ar skatu uz to, jo pagājušo reiz to neriskējām darīt. Kā pēc plāna otrā diena paredzēta - Francijas Miniatūrai un Versaļai , ja sanāks...jo inetā biju izmeklējusies info kā no Versaļas tik uz Miniatūru vai otrādāk, secināju, ka info ir tik pretrunīgs un ka tas varētu būt sarežģīti, kaut arī abi objekti atrodas vienā virzienā un salīdzinoši netālu viens no otra.Beigās izdomājām, ka jāsāk ar to, kas nav redzēts, un pēc tam jau pēc situācijas. Tātad Francija miniatūrā!tātad jātiek līdz Gare Montparnasse un no tās jābrauc ar vilcienu kas iet uz Rambouillet, un jākāpj arā stacijā - La Verriere, savukārt no stacijas jābrauc ar 411 autobusu/ var arī ar 412/. Tagad tas izklausās vienkārši, bet uz vietas likās - labi, metro saprotam, bet nu autobusi ir melna bilde! Bet tomēr izrādās, ka arī tas ir vienkārši - autobusu pieturas ir turpat pie stacijas izzejas un tūlīt pat arī tiekam vienā iekšā - izrādās šitiem autobusiem der arī biļetes, kas der metro. Biju kaut kā iedomājusies, ka tās biļetes ir tikai centram, bet izrādās, ka visiem centriem, konkrētās piepilsētas vietās. No izkāpšanas līdz Francijas miniatūrai ir jāiet aptuveni 500m, pa ceļam paspējam ātri izdzert vietējo bioloģisko sidru, ko nopirkām savā piehoteļa bodītē, lai beidzot saprastu - kāds tad tas ir, un uzkožam bioloģisko kazas sieru. Protams vislaik raustamies no policijas, jo nevar saprast- ņem ciet par to, ka dzer kaut ko uz ielas, vai nē, Jo It kā ejot gar Sēnu - redzējām, ka čupiņas ar jauniešiem sēž uz soliņiem ar alus pakām un ne no kā nebaidās.Tātad uz Miniatūro modeli aizgāja kādas 2 stundas mērenas pastaigas - interesanti bija uzzināt vietas Francijā, ko vēl būt vērts redzēt, katrā ziņā šādu objektu frančiem ir ļoti daudz! Ap plkst. 15. sākam lēnām virzīties Versaļas virzienā - secinam, ka būs vien jābrauc atpakaļ ar autobusu uz La Verriere un tad jāmeklē vilciens ar kuru tieši vai netieši tikt līdz pilij. Un izrādās, ka pabraucot 4 pieturas atpakaļ un izkāpjot Versailes Chattiers stacijā, līdz pilij vien 10 minūšu gājiens. Atpakaļ braucām no tradicionālās Versaļas RER C līnijas -/ galapunkta - Versailes River Gauche/ Papildus sāku rēķināt kā tad ir idevīgāk no naudas viedokļa šeit nokļūt, ja šādi jāpārsēžas - bija vai nebija izdevīgi paņemt Paris Visit, secinājām, ka ir atlaides Miniatūrai 30 % apmērā un laikam kaut kas arī Versaļai. Principā, ja būtu pirkuši pirms braukšanas, tad izdevīgi, jo nākamajā dienā plānojām Disneyland. Tātad divu dienu Paris visit visām 6 zonām būtu atmaksājies. Jo, kaut ceļa izdevumi vispārīgi sakrīt, tad priekšrocība ar atlaidēm objektos ir Paris Visit - kas 2 dienām ir 29,90eur; mēs gan šo dienu braucām tāpat biļetes pērkot un nākamajai nopirkām Mobilis biļeti 1-5 zonai.Versaļa gan šoreiz bija vaļā, bet cilvēku bija atkal ļoooti daudz, salīdzinot ar pagāšgadu, par dārza apmeklējumu arī bija jāmaksā 8eur, pati ieejas biļete pilī 15 eur, bet nesanāca laiks, jo pēc dārza apskates - bija palikušas vien 45 min. Škrobīgi ir tas, ka visi šie objekti strādā tikai līdz plkst 18.00, ja būtu līdz 20.00, tad daudz ko varētu paspēt vairāk un bez liekas steigas. Taču attiecīgi paliek arī laiks, lai vakarā paklīstu pa ielām. Kaut ārā bija tika plus 20 grādi, mana seja izskatās kā luksofora sarkanais signāls, un tagad topskaidrs, kāpēc vairums ko redzējām staigāja ar plāksteriem uz deguna, jo tagad / nu jau mājās esot - deguns lobās nost:D/ . Pirms braukšanas uz centru, jo rindas uz vilcienu ļoti lielas, nogaidam Starbuk kafejnīcā - katrā ziņā, šeit nav tik forši kā parastajās franču kafē, bet nu tūristi gan te iebrien bieži.Centrā izkāpjam Luvras tuvumā, lai mazliet pastaigātu gar tās apkaimi un tad lēnām virzamies Forum des Halles virzienā, kur nolemjam noenkuroties kādā kafē ar skatu uz strūklaku, te ir arī vakara piedāvājums kokteiļiem, laimīgās stundas no 17-22 vakarā, mojito maksā 4,80 eur / parasti 7,50/ Tā nu paņemam kokteiļus, pirmo uzjauc reāli vāju, toties, kad pasūtu otro - onkuls tā paskatās un nepilnas min. laikā piegādā Tādu, ka 3-šo vairs nevajadzēja :D Pie reizes vīrs zem galda atrod 10 eiro, par ko iesmejam - ka mani kokteiļi sanākuši pa brīvu! Tad dodamies viesnīcas virzienā - un tā kā šoreiz Parīzē esam tik īsu brīdi, tad šis vakars ir bezmaz pēdējais, lai sāktu ēst sierus! Tā nu vēl atrodam veikalu un sapērkamies - 4 veidu sierus un vīnogas , olīves, zemenes , meloni, vīnu. Brīnumainā kārtā visi sieri ir garšīgi, par to ir liels prieks! :) Katru rītu mostamies ar modinātāja palīdzību, un katru rītu ir grūti piecelties, un lai kā bijām nosolījušies jau uz 10 būt pie attiecīgās "'iestādes"' durvīm - tas nobīdās pa 2 stundām. Papildus vēl viesnīcnieks apgalvo, ka Disnejlenda strādā līdz 11 vakarā, tā ka it kā atslābstam, kaut biju mājas lapā lasījusi, ka līdz 18.un 19. Disnejlendas biļetes nopirkām viesnīcā - 8 eur ir jāsamaksā uz vietas un paŗējie 54 Disnejlendā, tipa ir iekļauts Fast Pass, bet ko varu tagad teikt, pie ieejas - biļetes maksā tikpat un visās tāpat ir iekļauts tas Fast Pass. Pluss - no tā FP nebija nekādas jēgas, jo tās pieprasītās atrakcijas tāpat bija pārpildītas un visiem,kas ir Disnejlendā, biļetes ir FP, tā ka no rindām neizbēgt. Tā kā paņēmām biļeti abiem parkiem - tad nu sākās joņošana! Pirmais iespaids par D-land - mazliet abloms, vai nu no tā, ka vairs neesam maziņi :D vai no tā, ka biju iedomājusies kaut ko vēl lielāku. Katrā ziņā vienā brīdī uznāca stress - ka visu tāpat nepaspēs, dēļ rindām, jo vienā atrakcijā stāvējām 40 min., bet nu pēc izstāvēšanas secinājām - ka bija tā vērts :) Katrā ziņā vajag apmeklēt populārākās atrakcijas, kas ir arī atzīmētas ar top 6. Tagad zinām, kurās atrakcijās savus bērnus vedīsim un kurās ne :D Pieaugušajiem tiešām iesaku - no D-land paraka - Big Thunder Mountain/ tas vispār no visiem man personīgi patika vislabāk, bet nu te arī bija tās 40 min/, tad Indiana Jones - amerikāņu kalniņu miniatūra, Karību jūras pirāti, spoku māja arī bija prikolīga/ te var vest arī mazus bērnus/. No D-studios parka - visforšākais bija krītošais lifts, tad arī Airosmit atrakcija un Crush coaster - pēc šiem bija tā - ka kunģis bija jau uzkāpis līdz mutei, izbļāvušies ar bijām riktīgi :D Labi, ka laika trūkuma dēļ, nebijām ēduši :D Lielākais abloms - Armagedons, bet nu maziem bērniem būs gana iespaidīgs :) Tad vēl uz nobeigumu paspējām izskriet atpakaļ uz D-land parku, jo tas strādā līdz 19, kas nozīmē, ka tevi nevis izdzen no parka, bet konkrētajā atrakcijā vairs nevar iekāpt, tā nu 18.57 - iekāpjam laiviņā pa Small, small world. No paša parka izejam ap 8, paspējot vēl apskatīt pūķi un pili. Tad nu izsalkums ņem virsroku un ejam iečekot Disney Village - kur nu ir veikalu kalni un ēstuves, kā arī tālāk atrodas viesnīcas. Bijām jau iedomājušies, ka vilciens būs pilns, bet vairums apmeklētāju dzīvo tieši Disnejlendas viesnīcās. Šoreiz izvēle krīt uz Rainforest kafē - jo biju tādu redzējusi Londonā un toreiz kaut kā nesanāca, tā nu mēģinam šeit. Forši paēdam dienas piedāvājumu / vispār secinājām, ka izdevīgāk ņemt tieši vienmēr tādus, nekā kaut ko atsevišķi/, šķiramies no 60 eur un dodamies uz centru. Kaut likās viss notiek tik ātri, centrā esam pirms 10, fiksi uz veikalu lai nopirktu kādu sieru un vīnu, un tad atklājas, ka alkoholu šeit nedrīkst tirgot pēc plkst. 9! Kā tad mēs iepriekšējā dienā to nopirkām vēl vēlākā stundā - veikalā - nav skaidrs. Tad nu meklējam kādu kafē, un pa ceļam uz viesnīcu arī atrodam, šeit mēs ieraugam arī pirmo farnču peli, kura veiksmīgi zem galdiņiem meklē popkornu :D Pāris mojito un var doties vēl pastaigāt, kaut kājas jau brēktin brēc, ka staigāts gana daudz. Pēdējais rīts Parīzē - uzcelties ir vēl grūtāk kā iepriekš, bet nu vēl jāpaspēj - nopirkt kāda šokolāde un tie Fr. cepumi, ko visur redzēju - krāsains bezē ar pildījumu. Paspēju vēl ieskriet pāris veikalos un sapirkties klouzītes un tad gandrīz nokavēt paspēšanu uz lidostu, kur ierodoties 1,5 st. iepriekš, rinda uz reģistrēšanos puskm garumā, un online iečekošanās automātu nav! Labi, ka fiksi noreaģējām - ka mums tak tik rokas bagāža un vīrs fiksi sarunāju ar onkuli pie bizness klases, lai iečeko mūs ārpus rindas, jo nav ko nodot. Tā nu veiksmīgi arī šeit tiekam cauri!Ceļojums ir izdevies, un droši, ka nākamgad atkal vaktēšu biļetes uz Parīzi, šoreiz gan laikam atkal aprīlī :) p.s. video