Svaigi iespaidi:)

Esmu tikko atgriezusies no Kemeras. Tā kā Turcijā esmu bijusi vairākas reizes, tad izpalika jebkāda vilšanās-jau zinu, ar ko jārēķinās. Taču šoreiz esmu patiešām ļoti apmierināta ar atpūtu - viss bija labāk, nekā varēja gaidīt.

Ceļojumu pirku no tūrfirmas Begonija, kuras pakalpojumus esmu izmantojusi jau iepriekš. Uzrakstīju savas vēlmes un konsultante Ināra piedāvāja visdažādākos variantus - bija, no kā izvēlēties. Tā kā resursi bija ierobežoti, izvēlējos 3* viesnīcu Wasermann Kemeras centrā par pieņemamu cenu. Necerēju neko īpašu, galvenais bija atslēgties no ikdienas un atpūsties, pabūt pie jūras, izbaudīt burvīgo dabu, tāpēc nolēmu, ka pietiks, ja būs duša, gulta un jumts virs galvas :) , pārejo piecietīšu.

Biju patīkami pārsteigta, jo viesnīca tikko izremontēta-viss tīrs, kārtīgs, viesnīcā visur daudz gleznu. Personāls laipns un atsaucīgs. Kādā lietainā dienā vēlējos aizbraukt uz Antāliju, bet man nebija lietussarga - tas tika operatīvi noorganizēts un varēju doties ceļā. Istabiņas tika uzkoptas katru dienu, gultas veļu mainīja katru otro. Taču galvenais - atrašanās vieta. Viesnīciņa ir pašā centrā - turpat blakus gājēju iela, Kemeras centrālā vieta - Baltais tornītis - it kā esi pašā pilsētiņas centrā, bet ielu kņada netraucē, jo viesnīca atrodas mazā ieliņā - it kā esi pašā pilsētas sirdī un it kā tomēr nē - kaut kā tā :) Jūra - augstākais 10 min. gājiena attālumā, bet viesnīca piedāvā arī komfortablu bezmaksas busiņu, kas nogādās pludmalē, ja slinkums iet kājām. Par pludmales gultu jāmaksā 2$, citu viesnīcu pludmalēs - 4-5$. Arī visi lielākie klubi kā Aura, Inferno, Cristal - atrodas to pašu 10 min. gājiena attalumā.

Turpat viesnīcā ir arī neliels SPA centrs, tur arī izlēmu izbaudīt hamamu-turku pirti. Cena - 15$, sākumā prasīja 25, bet es jau zinu, ka visur jākaulējas. Šī bija trešā reize, kad biju turku pirtī - iepriekš esmu to izmēģinājusi gan Marmarisā, gan Stambulā. Šī man patika vislabāk. Viss process aizņēma aptuveni 2h, arī pirts procedūru laikā tika veikta masāža, apvienojot to ar putu pīlingu. Pēc tam - relaksējoša masāža 40 min, par kuru nekāda papildus maksa netika prasīta un neviens arī neuzbāzās ar slimību diagnostiku un ārstniecības pakalpojumu piedāvāšanu :) - viss noritēja ļoti korekti un patīkami. Šo viesnīcu un SPA centru tiešam varu ieteikt - domāju, ka nebūs jānožēlo, lai gan garantijas jau nav nekam-personāls mēdz mainīties, līdz ar to arī apkalpošanas kvalitāte nav konstants lielums. Taču viesnīcai esot arī jauns īpašnieks, tapēc var diezgan droši cerēt, ka viss būs labi.

Ak jā - arī ēdināšana - brokastis+vakariņas - bija ļoti ok! Ja nevarējām sagaidīt vakariņas, gājam pusdienot - turpat netālu no viesnīcas atradām ļoti kvalitatīvu un lētu ēstuvi, nosaukumu gan precīzi neatcerēšos, laikam Lavash/Kebab - vai kaut kā tml. Garšīgi paēst tur varēja par apm. 3,5 ls.

Par veikaliem runājot-pa ielu paiet grūti, jo katrs tevi mēgina iedabūt savā veikalā :) Bet tas jāsaprot-tas ir viņu darbs un iztikas avots, tapēc katrs cenšas, kā nu spēj. Ar varu gan nekas netiek uzspiests, ja nevēlies, uz aicinājumiem un uzrunām vnk nereaģē un ej mierīgi garām.

Kā mums jau pa ceļam uz Kemeru pastāstīja superīgais Novatours gids Māris, ne visos veikalos iespējams kaulēties un tā arī ir. Ir veikali, kur cenas ir augstas un fiksētas. Bet tā kā mans mērķis nebija iepirkšanās, tas mani nepavisam nesatrauca :) Nav jau arī interesanti, jo tā iepirkties es varu arī mājās :) Ja ir attiecīgs noskaņojums, tad staigāšana pa veikaliņiem un kaulēšanās izvēršās jautrā tusiņā, sarunās un tējas dzeršanā - tā ir neatņemama atpūtas sastāvdaļa. Nūģiem un mūžīgi ar visu neapmierinātajiem, kā arī augstprātīgajiem gan noteikti tas viss nepatiks :)

Par ekskursijām - kas nav bijis, noteikti iesaku aizbraukt uz Pamukali. Tā kā es jau gandrīz visu esmu redzējusi, man nebija plašas izvēles iespējas, tāpēc šoreiz nolēmu izmēgināt jeep-safari. Kādreiz ļoti baidījos no augstuma, tāpēc tas nebija iemēgināts. Arī par šo pasākumu varu teikt tikai to labāko - baidīties nav, no kā. Ātrums nebija lielāks par 20km/h, braucām ar vairākām pieturvietām, apskatot pasakainās kalnu ainavas, atceļā baudījām turpat vietējā saimniecībā audzētu, ceptu foreli ar dārzeņiem, salasījam kalnu piparmētras tējai, sildījāmies pie ugunskura - viss bija patiešām forši. Diemžēl laika apstākļi mūs nelutināja, tapēc izpalika programmā paredzētā peldēšanās kalnu upē. Vienīgais, par ko mūs iepriekš nebrīdināja - brauciens tika filmēts un pēc tam safilmēto piedāvāja iegādāties par 25$ DVD formātā + CD ar turku mūziku. Bet tas tā - nevienam arī netika uzspiests to pirkt.

Eskursijas pirkām no vietējās firmas, jo tā ir lētāk. Kvalitatīva bija arī ekskursija uz Miru un Kekovu (Heros Tour), gids ļoti profesionāls, uzzināju daudz jauna un interesanta.

Protams, arī par ekskursijām jākaulējas, jo sākumā tiek rādīts bukletiņš ar cenām eiro. Kad viņi saprot, ka darīšana ir ar lietpratēju :) , tad izvelk bukletu ar cenām dolāros. Var mēgināt arī to nokaulēt zemāku.

Ja esat pirmo reizi Turcijā, iesaku to vietējiem īpaši nereklamēt - tad attieksme būs mazliet citāda un arī kaulēšanās veiksmīgāka :)