Malta

Kāpēc Malta? Ceļojuma ideja radās tikpat interesanti kā norisinājās pats ceļojums. Tātad – saņēmu skypā ziņu:

-Kas man tā par Ilzi skypā?

-Mums ir kopīga draudzene un dažus gadus atpakaļ vienu reizi tikāmies..

Un tā vārds pa vārdam, līdz abas ar draudzeni tiekam uzaicinātas paciemoties Maltā. Domāts, darīts! Sen jau vēlējāmies abas kaut kur aizbraukt, tāpēc šis piedāvājums bija tieši laikā! Ceļu izvēlamies lētāko, ne ērtāko. Abos virzienos lidojam caur Stokholmu (Skavstu). Turpceļā mums ir tieši 1h starp reisiem un protams, ka lidmašīnas izlidošana no Rīgas kavējas par nieka ~40 minūtēm. Biju gan jau iepriekš paskatījusies, ka galīgā neveiksmes gadījumā varam lidot no Stokholmas uz Maltu pēc dažām dienām un ne par pārāk dārgu cenu (ap 100 lvl). Tātad iznesamies cauri mazajai Stokholmas lidostai (bet kad tā jāsteidzas, tad gan mazā lidosta likās tiiiiik gara un liela :) , drošībnieki mūs vēl aizkavē, jo rokas bagāža par smagu. Nu neko, paņemam dažas lietas rokās - tā jau viņam der un mūs izlaiž cauri. Esam uzspējušas tieši uz iekāpšanu un šeku reku – iekāpjam tieši tajā pašā lidmašīnā ar kuru atlidojām no Rīgas! Tātad nokavēt nemaz īsti nebija iespējams :)

Nedaudz vairāk kā 3h lidojums un no saulainās Stokholmas ielidojam negaisa mākoņos Maltā. Burvīgi. Ieejot lidostā, pirmais, ko dzirdu adresētu savā virzienā ir :”hei, I love you!” nu vai nav jauka sagaidīšana Maltā? :D

Nākamās dienas apmetīsimies pilsētā Sliema, un mums tiek ieteikts izvēlēties taksi, kas maksā 20 eur un jāmaksā kasē, turpat lidostā. Ceļš ilgst ~40 minūtes. Noteikti būtu ātrāk, ja taksists zinātu vēl kādu vārdu angliski, izņemot „hotel” :) Bet mums ne jau uz hoteli šoreiz.. Izvizināmies pa Sliemu līdz beigās atrodam īsto galamērķi (labi, ka samaksāts jau iepriekš un nekas jāpiemaksā nav).

Sliema

Šī esot jaunākā uzceltā pilsēta Maltā, maza – kā jau viss tur. Ar transportu nav nekādas nepieciešamības pārvietoties, jo tālākais punkts ir ap 15-20 minūšu gājiena attālumā. Viena pilsētas daļa ir modernizēta – pieejami visi populārie veikali (Topshop, Zara, utt), lielveikals (liekas vienīgais, nu vai vismaz lielākais Maltā), ēstuves, restorāni, viesnīcas, utt, utt. Savukārt otra pilsētas daļa apbur ar mazajām, šaurajām ieliņām, krāsainajiem balkoniņiem, mazajiem vietējo veikaliņiem (kur to pārdevēji liekas, ka uz vietas arī izdomā preču cenas :) ) Visas mājas būvētas no limestone (latviski tulkojas kā kaļķakmens(?)), kas rada iespaidu, ka pilsēta ir būvēta no smiltīm – smilšu sienas, smilšu jumti un smilšu pagalmiņi :) Lai vai kā, Sliema ir jauka, bet tūrisma objektu tur vienkārši nav.

Tas, kas mani pārsteidza Maltā, ka tik traki daudz auto! Un nevarētu teikt, ka tie mazākie – cilvēki brauc gan ar džipiem, gan universālajiem, tāpat arī neredzēti daudz retro automašīnas (uhh, tur gan bija uz ko paskatīties :) )

Valletta

Lai no Sliemas nokļūtu Vallettā, ir 3 varianti: a) ar kājām b) ar autobusu c) ar kuģīti/laivu. Mēs izbaudījām pirmo un pēdējo. Ejot ar kājām tas aizņem pāris stundas, taču gājiens ir to vērts – jauki ostu skati un galu galā – vairāk iepazītas pilsētas. Maltā liekas, ka nav pilsētu robežas – izejot no vienas jau ieej nākamajā, pašam to nemaz nezinot.

Ir vērts vienkārši apiet apkārt Vallettai – burvīgi skati paveras no teju jebkuras vietas. Pilsēta ir pārpildīta ar tūristiem, tāpēc, manuprāt, mazliet zaudē savu šarmu. Toties šajā pilsētā var atrast daudz tūrisma objektus, un arī mēs apmeklējam tripadvisor ieteiktā topa augšgalu:

1)http://www.casaroccapiccola.com/ Šī ēka varbūt nebūtu tik aizraujoša bez interesantā gides stāstījuma, bet, lai arī neesam muzejumīļi, mums visiem tāpat patika. Ēka ir pārpildīta ar antikvārām mēbelēm, traukiem u.c. greznumlietām. Jāpiebilst, ka tajā joprojām dzīvo Piro ģimene. Zem ēkas ir apskatāma bumbu patvertne. Gide minēja, ka zem lielākās daļas ēku Vallettā ir izbūvētas šādas patvertnes, kas savstarpēji cita ar citu ir savienotas. Šīs pazemes telpas ir teju kā otra pilsēta, kas ļāva cilvēkiem satikties, citiem to nezinot; darīt lietas, par kurām citi neuzzinās. Kā teica gide – šīs pazemes telpas cilvēkiem deva iespēju būt neķītriem tā laika „pareizajā” sabiedrībā :) Ieeja maksā 7 eur, studentiem – 3.50 eur.

2)St. John's Co-Cathedral. http://www.stjohnscocathedral.org/ Jāatzīstas, ka kārtējo reizi pārliecinājos, ka reliģiskās lietas un vietas nav man. Katedrāle, protams, milzīga un grezna, bet, ja man jāiesaka vietas, ko apmeklēt Maltā, šo katedrāli es neieteikšu. Bet katram jau savas intereses! J Pie ieejas katram apmeklētājam piešķir katedrāles karti un aparātu, kurā nospiežot attiecīgo pogu var dzirdēt komentāru par attiecīgo vietu. Ieeja 7 eur, studentiem joprojām 3.50 eur.

Pludmales

Maltā bijām tikai 2 pludmalēs – Paradise bay, kas atrodas otrā salas pusē un Sliemas pludmalē (ja to tā var nosaukt, jo mums ierastās smilšainās pludmales vietā ir vienas vienīgas klintis). Pa ceļam uz Paradise bay ir arī Melieha bay, kas ir krietni lielāka, taču, manuprāt, pirmā ir smukāka un tur parasti arī cilvēki neesot tik daudz, jo ceļš tālāks, kā arī ar kājām vēl gabaliņš jāpaiet. Pludmalē pieejams pilns serviss – guļamkrēsli, kafejnīca, labierīcības. Jāsaka, ka ūdens aprīļa beigās gan ir visai auksts, saņēmos un ielīdu tikai ķeksīša pēc :DAutobuss no Sliemas uz Paradise bay maksā 1.5 eur un ērtāk ir kāpt ārā galapunktā pie ostas. Ak un jā, galapunkta mazajā bodītē es nopirku garšīgāko saldējumu, ko mūžā esmu ēdusi! Būtu gatavauz turieni braukt dēļ tā saldējuma vien :)

Transports

Kuģīša cena (Sliema – Valletta) ir 1.5 eur, taču ir arī privātie, kas attiecīgi maksā3 eur, brauciens ilgst kādas 10 minūtes. Sabiedriskais transports ir apbrīnojami lēts – 47 centi par autobusa biļeti (pat neatceros, kur pēdējo reizi saskāros ar tādu cenu)! Maltā pārsvarā ir tikai vecie autobusi – liekas kādu 60.-70.gadu ražojumi :) Un tāpēc vien jau ir vērts ar tiem vismaz reizi izbraukt. Lai arī autobuss brauc pa taisnu ceļu, vienalga tāda sajūta, ka braucam pa bedraināko ceļu Maltā :D Apbrīnojami arī kā ar tiem var manevrēt pa šaurajām Maltas ieliņām. Neesmu gan pārliecināta par drošību tajos, bet es par braucienu biju sajūsmā! Par nožēlu gan jāsaka, ka šos autobusus drīz (vai jau?) nomainīs pilnīgi jauni autobusi, kurus tagad kontrolēs valsts (līdz šim tie bija privātie). Taču atsevišķi autobusi palikšot tūristu izklaidēm.

Gozo

Lai apmeklētu Gozo salu, noīrējam auto. Izvēlamies Hertz un rezervējam jau vairākas dienas iepriekš – tā arī lētāk. Bija šaubas par to, vai mums vispār piešķirs auto, jo ir pieredze, ka līdz 25 gadu vecumam atsakās dot apdrošināšanas dēļ, taču šeit viss bija ok, vienīgā noruna - ja notiek negadījums un izmaksas ir līdz 650 eur, tad tās jāsedz pašiem, tāpat arī papildus parastajai cenai (21 eur) jāmaksā 7 eur dēļ vecuma. Bet cena tāpat pieņemama un dodamies ceļā. Atkal braucam Paradise bay virzienā, lai ar kuģi nokļūtu Gozo. Interesanti, ka jāmaksā tikai atpakaļceļā un par 3 cilvēkiem + auto samaksājam ~22 eur. Gozo ir vispār miniatūra saliņa, bet viennozīmīgi vērta, lai to apskatītu! Ar 1 dienu pat ir par maz.

Xlendi – pilsēta ar burvīgu līci. Tik mājīgi un skaisti restorāniņi ir reti kur, cenas arī daudz maz pieņemamas – par pusdienām 3 cilvēkiem samaksājam ~35 eur. Bet skats, kas paveras no restorāna ir daudz, daudz vairāk vērts! Pat vārdos grūti ielikt to, cik ļoti man patika šī vieta.

Azura Window – saka, ka esot līdzīga Blue Grotto, kas ir Maltā, tikai daudz iespaidīgāka. Pat nezinu, ko vēl par šo vietu pateikt kā vien to, ka tā vienkārši IR jāredz! Tur noteikti ir vērojams arī fantastisks saulriets.

Ramla bay – vieta, kur pavadīt skaistu nekā nedarīšanas dienu. Jūra, oranžas smiltis un burvīgs skats :)

Un esmu pārliecināta, ka ļoti daudz arī neredzējām, bet nekas – nākamai reizei J Ja par pašu Maltu nav sajūtas, ka obligāti jāatgriežas, lai ko apskatītu tad par Gozo gan ir.

Izklaides

Paceville – noteikti Maltas naktsdzīves galvaspilsēta! Klubi un bāri visās iespējamās malās ir atvērti 24/7 un vienmēr tur esot cilvēki. Par ieeju nebija jāmaksā nevienā no mūsu apmeklētajām iestādēm, kā arī dzērienu &uzkodu cenas pieņemamas. Vienu vakaru pat vienā no bāriem kopā ar somiem skatījāmies hokeju, tika rādītaLatvijas – Somijas spēle :) Maltā pat ir viena ledus halle!

Maltā arī pirmo reizi izmēģinājām niršanu. Tika ieteikts instruktors - vietējais latvietis. Īsti nezinu vai viņš būtu ar mieru, ka viņu te reklamēju, tāpēc vārdu neminēšu :) Un jāsaka, ka ļoti jauki, ka apmācības un viss pārējais notika latviski, vēlreiz paldies viņam par pacietību :) Es pati līdz galam neieniru, bet draudzene gan bija varone un visu paveica godam :) Mazliet citējot viņu – pats pasākums bija interesants, bet Maltas zemūdens pasaule neesot pārāk aizraujoša. Mums arī paveicās ar laikapstākļiem – zibens, pērkons, vējš – nu viss tieši kā vajag :D

Atpakaļceļā arī lidojam caur Stokholmu, taču šoreiz no steigas ne miņas – mums visa nakts jāpavada Skavstas lidostā. Izsaucam taksi un šoreiz par 19eur dodamies uz lidostu. Vienīgais prieks atpakaļceļā bija jautrie stjuarti, kas brīžam visai neierastos veidos izklaidēja pasažierus. Dažbrīd gan radās iespaids, ka viņi pa taisno no Pacevilles.. :D Skavstas lidosta gan nav tā ērtākā vieta gulēšanai – zālē vien daži krēsli, tāpēc nakti pavadām kafejnīcā. Arī cenas no lētās Maltas iebraucot Zviedrijā šķiet fantastiskas, piem. tēja maksā 3.50 eur (Maltā 50 centi). Šeit mums izpalīdzēja no Maltas paķertais vietējais vīns :)

Kopumā šis ceļojums izvērtās tik jauks vairāk ne paša ceļojuma, bet gan tur satikto un iepazīto cilvēku dēļ. Es nevaru apgalvot, ka atgriezīšos Maltā, lai izbaudītu tās dabu, arhitektūru un vidi, bet, ja atgriezīšos, tad iemesls būs tur sastaptie cilvēki :)