Muzeju Nakts piedzīvojums

Jau 3. gadu 20.maija vakarā braucam uz Muzeju nakti Traķu pilī.

Vieta pati par sevi ir skaista – gandrīz ezera viducī uz salas stāv majestātiska, sarkanu ķieģeļu pils. To nevar nepamanīt.

Leiši prot radīt atbilstošu noskaņu – ja viduslaiki, tad viduslaiki!

Pils pilnībā atdota apmeklētāju rīcībā. Staigājot pa zālēm - vienā skan senā mūzika, var piebiedroties klausītāju pulkam, citā spēlē leļļu teātri kā viduslaikos, var skatīties, vēl citā iesien grāmatas – var mācīties, mednieku istabā ar pilskungu var saspēlēt šaha partiju. Pils pagalmā var nobaudīt kaut ko no viduslaiku gardumiem – karsto alu ar medu, piemēram. ( arī tiem ,kam alus negaršo, šis ir gluži pieņemams :)) )

Staigājot pa pili satiec mūku, kas apcer dzīves patiesības, ākstu, kas nevienu nepalaidīs garām bez komentāriem, galma dāmas un pils sargus ar milzīgiem dogiem. Rit rosīga viduslaiku pilsētas dzīve.

Var apbrīnot rotkaļu veiklību izgatavojot rotas, skatīties kā vāra ziepes ( ziepes, nevis nepatikšanas (dance) )

Tad nāk bruņinieki savos tērpos – viņi izvēlas sev sirdsdāmu no klātesošajām dāmām. Kā katrai pukst sirds –tik skaļi, ka šķiet - kā var nedzirdēt , un ja nu izvēlas tieši mani?! Notiek turnīrs – šķind zobeni, vaid vairogi. Kāds uzvar, kāds zaudē. Tā jau tas notiek...

Nobeigumā fantastisks uguns šovs. Tas vienkārši fascinē! Kādai jābūt veiklībai, lai nenosvilinātu matus vai apģērbu sev vai blakus esošajam!

Melnā tumsā uguns dejo savu deju....

Stāvot uz pils kāpnēm un lūkojoties lejup uz notiekošo, rodas sajūta, ka atmodušās senās dvēseles, lai reizi gadā izpriecātos un atkal uz gadu ļautos mieram....