Oslo - dažas praktiskas lietas un ieteikumi

Ceļojumā devos, jo nespēju turēties pretī vilinošajam airBaltic piedāvājumam iegādāties 2 biļetes turp un atpakaļ par nieka 62 Ls. Zinot to, ka Oslo ir viena no dārgākajām pilsētām pasaulē, tad, izmantojot couchsurfing.com un hospitality.org, atradu naktsmājas par brīvu, jo pat lētākais hostelis maksāja 50Ls par nakti un ir taču jauki ietaupīt veselus 100 latus un nemājīgas viesnīcas vietā dabūt divus frančus un divus norvēģus kā namatēvus/mātes. No Gardermoen lidostas līdz Oslo (50km) var nokļūt trijos veidos izmantojot sab.trabsportu: Flytrain - ātrvilciens, 170 NOK, brauc 19 minūtes (3x stundā) Flybus - autobuss, 120 NOK, brauc ~45 minūtes (3x stundā) Sub-urban train - parastais vilciens, 86 NOK, brauc ~ 40 min. (1x stundā) Ar studentu apliecībām biļetes lētākas. Oslo ir ļoti zaļa pilsēta, apstādījumi, koki, zāle. Maija vidū ir ļoti skaisti, jo zied kastaņas, ceriņi, ievas. Nedēļas nogalē daudzviet parkos ģimenes un draugi rīko piknikus, grillē desas un sporto. Turklāt oslo iedzīvotāji ir lieli skulptūru cienītāji - tās ir ik uz stūra, kur vajag un kur nevajag. Tikai daudz gaumīgākas atšķirībā no poļu rūķīšiem un dzirnaviņām, kuras poļu paniem un panēm tā patīk izlikt savos piemājas dārziņos. Visvairāk Oslo man patika cietoksnis Akershus Slott (ieeja cietoksnī ir par brīvu un uzkāpjot augšā paveras lielisks skats uz ostu), ostmala (Aker Brygge) un Sognsvann ezers - līdz tam var nokļūt ar metro (3.līnija) - brauciens ilgst apmēram 20 minūtes no pilsētas centra. Noteikti iesaku līdz tam aizbraukt un sarīkot pikniku vai pastaigāties pa taku, kas vijas tam apkārt. Ezeru ieskauj mežs un lieli klintsbluķi. Lai redzētu Oslo no augšas var aizbraukt ar metro līdz Holmekollen, kur atrodas arī tramplīns, pa kuru lec ar slēpēm vai arī - var uzbraukt ar stikla liftu līdz Radisson viesnīcas pašai augšai (viesnīca ir pie vilcienu stacijas). Lai izstaigātu pilsētas galvenos objektus, var mierīgi iet kājām, taču kādas 5h tas varētu prasīt (ar visu atpūšanos parkos). Neiesaku dzert norvēģu alu Ringnes - tas ir reāli štruntīgs. Tas arī īsumā viss. Pa muzejiem es nestaigāju. Man labāk patīk zoodārzi un tādas lietas kā Junibacken Stokholmā, taču Oslo piedāvā diezgan daudzus muzejus, kas citiem varētu likties interesanti.