Ceļojums uz Norvēģiju!

Brauciens bija neaizmirstams! Likās, ka pēc Krivijas Sajāniem, Ukrainas Krimas kalniem un ielējām varēs sastapt vel ko krāšņāku. Izrādās ir. Katra pasaules vieta ir individuāla un skaista ar savu īpatnību, bet apmeklējot Norvēģiju "šoks" no skaistuma ko redzējām bija daudz lielāks. Brauciens sanāca ļoti spontāni. Pazīstami piedāvāja, naudas tā pa īstam vel braucienam nebija, bet bija gribēšana. Un tas noteica visu. Pēc mēneša nauda pati iekrita saujā un mēs iemaksājot atlikušo summu sākam gatavoties ceļojumam. Vispirms internetā sameklējam padomus un ieteikumus no tiek cilvēkiem, kuri jau apmeklēja Norvēģiju agrāk. Un tas nebija velti. Pēc tam ceļojuma laikā mēs vel ilgi atcerejamies, ko būtu darījuši ja nebūtu tas paņemts vai cits. Mūs baidija ar ēdināšanu - nekas tikam galā. Paņēmām līdz katlu, kartupeļus un "tušonku". Citi smejās, bet kad ceļā bija brīži pagatavot, ko labāku, tad slavēja un nožēloja, ka nebija tik izveicīgi. Par gulēšanu arī teica, ka nav gultas veļas, spilvenu un segu. Bet tā gluži nebija. Citās naktsmītnēs piedāvāja pilnīgi visu, no traukiem līdz kondicionētājam. Protams mēs arī novērtējām, ko nozīmē brokastis un nakšņošana hostelī, tāpēc šogad braucienam 1.jūlijā esam to ņēmuši vērā. Bija iespēja par lētāku cenu bez tā iztikt, bet braucienā cilvēks nogurst un visu laiku paļauties uz sviestmaizēm un kempingiem nevar. Gribas arī atpūsties ar komfortu. Esam jau no decembra mēneša laicīgi meklēt turoperatoru ar labām atsauksmēm, labu transportu un pieredzējošu gidi. Tas ceļojumā ir galvenais. Pat iegājām portālā www.sudzibas .lv un tur varējām atrast tos pie kuriem vēlējamies griesties. Maza cenu aptauja palīdzēja saņemt labu cenu un kvalitāti. Bet atgriezīsimies 2007 gadā. Toreiz nedaudz pievīla laiks, bija dāžas dienas bez saules - bet tas esot raksturīgi Norvēģijai, tomēr blakus ir Golfstrim, kurš ietekmē laika apstākļus, tā pat, kā Lielbritānijā. Toties nebija karsti un nevajadzēja slēgt kondicionieri. Novērtējam arī Norvēģu ātrās palīdzības darbu. Mūsu grupā pēkšņi vienai tūristei (starp citu medmāsai) sākās stipras vēdera sāpes. Mēs bijām iebraukuši tālu no pilsētām un apdzīvotām vietām, bet gide sazvanīja ātro palīdzību un helikopters bija dažās minūtēs klāt, pēc vel kādām 20 minūtēm atbrauca arī ātrā palīdzība un hospitalizēja mūsu slimnieci. Labi, ka lielāko daļu no ceļojuma jau bijām paveikuši un viņa kaut ko redzēja. Izrādījās viņai bija problēmas ar nieriem (akmeņi). Vel var atzīmēt perfektos ceļus, varbūt netik platus, kā gribētos, bet priekš kalniem labus. Ļoti daudz tuneļu un tiltu. Kur nevar tikt pāri Fjordiem pa zemi tur peldējam ar prāmīšiem. No serpentīnu ceļiem autobusam ceļojuma beigās varēja pamanīt, ka jaunas riepas pārvērtās par nedaudz nodilušām. Tas arī sadārdzina Norvēģijas ceļojumus. Transports, nodokļi par ceļiem un tuneļiem. Bet, ja salīdzina ar citiem braucieniem tad cena nemaz nav tik augsta. Par katru dienu (neskaitot personīgos tēriņus) sanāca Ls 30. Braucot uz Prāgu par 6 dienām samaksājām Ls 165 + pēc tam izspieda vel Ls 12 ceļam uz Karloviem Variem, tas sanāk Ls 29,50 par dienu. Varat salīdzināt. Citi var pateikt, ka ir vel lētāki piedāvājumi? Jā ir, bet ar teltīm, savu transportu, vai autobusu, kurš prasās pēc utilizācijas, bez tualetes lietošanas, karstā ūdens un citiem servisiem. Pirmo reizi no saviem 21 ceļošanas reizēm redzēju, kā cilvēki braucot par serpentīniem kalnos sasniedz ekstāzi no prieka un sajūtām, raudot un "kviecot". Citiem paliek bail un viņi baidās skatīties, citi otrādi skraida no vienas puses logiem līdz otrai pusei. Galvenais ceļojumā ir noskaņoties uz atpūtu un to iespaida saņemšanu, ko sniedz katrs ceļojums neatkarīgi uz kuru zemi brauc. Tie, kuri bija izslēguši vai atstājuši mājās savus mobilos, bija daudz laimīgāki, nekā tie, kuri nevarēja atslēgties no realitātes. Piemērs: 2004 gads, brauciens uz Slovākiju. Saņēmām ziņu, ka Latvijā bija zemestrīce un kādai kudzītei mājās sekcijā nokrita kristāla glāze un saplīsa. Kundzīte visu ceļojumu rauzējās, vai viss ir kārtībā ar tiem, kuri palika mājās. Nepārtraukti zvanija, slikti gulēja un nervozēja. Vai tad viņa atpūtās - nekā tam līdzīga. Vel vien piemērs: kungs ar pozitīvu domāšanu brīdināja savus tuviniekus, ka lai kas notiktu, viņam līdz ceļojuma beigām neviens neko neziņotu, nezvanītu, nerakstītu un nemeklētu. Kad viņa pajautāja, ko viņš teiks, ja nedod Dievs nomirs kāds tuvākais cilvēks, kamēr viņš būs ceļojumā, uz ko viņš atbildēja - lai liek tik saldētavā un par tām dienām kamēr viņš būs ceļojumā viņš samaksās par morga pakalpojumu izmantošanu. Izskatās ciniski, bet kas noticis tas noticis un skriet bojāt ceļojumu nav gluži pareizi. Nav jāziņo sliktā vēsts pa nakti visai pasaulei, visa pasaule to var saņemt arī no rīta. No paziņošanas ātruma nekas nemainīsies. Tā bija dzelz logika. Ja cilvēks noskaņojās pozitīvi apkārt veidojas tādu ašu pozitīvo cilvēku grupa, ar kuru ir interesanti un labi. Kaut kas līdzīgs bija tājā pašā Slovākijas ceļojumā, kad 13 tūristi no autobusa aizmugures sadraudzējās un visur kopā, gan piedalījās diskusijās (tas bija pieredzes apmaiņas brauciens lauksaimniekiem), gan brauca undzīedāja vienā plostā, gan kopā dzēra šnabi. Un viens onkulis visu atlikušo ceļu vaimanāja par to, ka nav ticis pie cūkām moidernajā fermā, jo programma tas bija paredzēts, bet pēdēja mirklī tika nomainīts, jo saimnieki nebija gatavi mūs tur uzņemt. Rezultātā - cilvēks neapmierināts. Tā, kā ceļošana ir "slimība" no kuras pat negribās izārstēties, šogad izdomājām ar sievu aizbraukt uz Norvēģiju (viņai tā ir pirmā reize). Visu naudu nenopelnīt, prieka būs vairāk no ceļojuma nekā no kādas mantas pirkšanas. Cik atlicis uz pasaules dzīvot zina tikai Dievs, tāpēc aicinu braucienam visus, kuri grib neaizmirstamus piedzīvojumus. Varat rakstīt, varat zvanīt 26632536. Informācija par braucienu atrodas www.gorbants.lv Vēlu veiksmi.