Melnkalne - kalni, saule, udenji

Ikvienam, kas velas Horvatijas dabas jaukumus apgut par letaku cenu, iesaku braukt uz Melnkalni. Kaa norada jau nosaukums - kalni (tiesa, ne melni, bet peleki un zalji) ir shis valsts lielaka bagatiba. Vel melnkalnieshus dievinsh apdavinajis ar "pareizo" klimatu - parasti vismaz kadi 10 gradi vairak kaa Rigaa attiecigajaa laikaa. Vel pirms turisma sezonas sakuma, aprilii, latvietis seit var justies kaa vasaraa. Burvigais laiks turpinas lidz oktobra beigam. Vienigi ziemaa braukt nav ieteicams - lietus, lietus un dazbrid slapjs sniegs... Bet ne par to stasts. Adrijas juras piekrastee noteikti ir verts apskatit senas Italijas kolonijas pilsetas Budvu un Kotoru ar sauram vecpilsetas ielinjam un nocietinajumu valni apkart. Ja iznak vairak laika, noteikti ir verts noiret mashinu un pabraukt nost no oficialajiem lielceliem - uzbraucot kalnos paveras skaisti skati, ipashi uz zili-zalo Skadaras ezeru. Tauta loti atsauciga un labdabiga. Ja nenem veraa atros vietejos dzigitus, kas drazas pa kalniem nesamerigaa atrumaa un kalnu govis, kas dazbrid iznak uz celja, nekada negativaa ekstrema nav. Vietejaa valuta - eiro. Viza letinjiem nav vajadziga. Arpus turisma oficialajam vietam cilveki svesvalodas diezko nezina, tomer, ja zini krievu valodu - galveno var saprast. Ta ka - dobro dosli/welcome to Crna Gora!