65 vērojumi par Ķīnu

Manu klejojumu personīgie vērojumi par Ķīnu (2011. gada pavasaris)

Te ir manas piezīmes pa Ķīnu klejojot:

(piedodiet, draugiem.lv neatbalsta numerāciju! Tādēl visas piezīmes ir vienā tekstā)

Pekinas takšos ir interaktīvās reklāmas, ka varēju pieteikties e-listam par Ķīnas tīģeriem :) Šo ziņojumu rakstu, sēžot uz Ķīnas Lielā mūra! Fantastiska darba vieta :) Ķīnas ātrvilcienos, lai braucējiem būtu ērti, darbinieki apgriež krēslus brauciena virzienā.Ķīnietim svarīgākais ir nezaudēt savu un cita seju. Nebūt pašam un nepadarīt kādu citu neveiklu kādā situācijā.Ķīniešiem viņu valsts ir pati svarīgākā un pati labākā, citas tik labas nav.Braukt ar liftu uz 60 stāvu ir kā braukt ar metro, tikai vertikāli. Ir pieturas un Tas var aizņemt līdz pat 10min.Ķīniešiem ļoti nepatīk, ja saka, ka Ķīnas preces ir lētas un dažreiz nekam nederīgas.Ķīnieši māk nokopēt visu, uz ielām var redzēt ārkārtīgi līdzīgas pēc dizaina dārgās automašīnas, bet lētā izpildījumā.Pastaigai pa debesskrāpja jumtu! Ir savs šarmsCik es redzēju, dzīvojoties pa jaunajiem rajoniem, tad ķīnieši jūtas brīvi, nepiespiesti, smaidīgi.Ķīnieši mēdz iet pa parku un dziedāt operas, skaļi deklamēt dzeju, klausīties radio un dziedāt līdzi - tas viss notiek brīvi un nepiespiesti.Parkā satikām cilvēkus "roņus", kuri peldas ledus ūdenī. Un viens no vīriem, kurš izskatās uz gadiem 25, reāli ir 46 gadus vecs!!!Šorīt iesildījos, skrēju pa kāpnēm no 15 stāva uz 58 stāvu :) Braukt ar ātrvilcienu 330km/h ir sava veida pasaules samazināšana, kad 150km veic 30min.Ķīna ir bloķēts Twitter, Youtube un Facebook. Caur IPhone var tikt Facebook. Un daži datoršiki prot arī no datora tikt.Bet tas ir nieks, jo to man palīdzēja ķīniešu sekretāre atkost un tagad twitter un facbook strādā :) Ir patīkami strādāt ap 50 stāvu un redzēt pāri visiem!Ķīniešiem ēdiena porcijas ir 2x lielākas nekā pie latviešiem! :) Ķīniešiem svētkos ir svarīgi, lai ir pēc iespējas dažādāki ēdieni. Un vienmēr paliek pāri, ko met ārā.Ķīniešu ēdienam raksturīga sastāvdaļa ir "gumija", kas taisīta no pupiņām - toufu. Ļoti dažāda, man garšoja.Ķīniešu sarunu valoda izklausās tā it kā viņi savā starpā būtu par kaut ko neapmierināti.Ķīniešu zupu uz ofisu pasūtījām un to atnesa hermētiski noslēgtā trauciņā, no kura jādzer ar lielu un resnu salmiņu :) Gribēju Ķīnā izmazgāt dzīvokli, kurā uzturos, bet slotas ir pēc ķīniešu izmēriem :) Ķīnieši ir bloķējuši daudzas lietas internetā, bet ir iespēja pieslēgties un man rāda, ka esmu nevis Ķīnā, bet ASV :) Dažiem ķīniešiem mēdz būt fenomenāla atmiņa - atceras vārdus, lai gan tevi satikuši 1x pirms diviem mēnešiem.Ķīniešu atmiņa - liftā ir 48 pogas, no kurām 7 ir nospiestas. Kļūme un visas pogas izdziest, bet meitenīte visas precīzi atspiež atpakaļ.Šorīt skrēju jau no 2 uz 58 stāvu! O, pēdējos 15 stāvus rāpoju :) Vēl Ķīnā izteikti daudz ir elektromopēdi/riteņi ar ko pārvietojasĶīniešu laikam ir tik daudz, ka var pie katra krustojuma pa diviem regulētājam sastrēguma stundās nolikt.Ieejot veikalā, ķīnietis man visu laiku staigā pakaļ, lai tikai palīdzētu… tik uzbāzīgu apkalpošanu nebiju piedzīvojisĶīnieši nelaiž garām operatīvo transportuTie latvieši ir viena FANTASTISKA tauta! Mēs esam 2,3 miljoni, bet sasniegumi Uh. Iepazinos ar latvieti, kurš Ķīna, Tianjinas pilsētā ir 2010.g. cilvēks!!!Saruna ar vienu Ķīnieti! Es saku, ka mēs esam 2,3 iedzīvotāji Latvijā, uz ko viņa pārsteigta, ka viņas mazajā dzimtajā pilsētā ir 4miljoni :) Šeit Ķīnā es vēlreiz sapratu, ka Latvija patiešām ir unikāla, tik maza un tik daudz, kas mums pieder! Ķīnā nevar iegūt īpašumu! Ja uzbūvē māju, tā Tev var piederēt 70.g., pēc tam tev tā jāizpērk.Ķīnā, ja Tu nopērc tikko celtā mājā dzīvokli, tad Tas Tev var piederēt 70.g. pēc tam jāpērk no valsts! Ķīnā, ja tu nopērc dzīvokli 20 gadus vecā mājā, tad šīs dzīvoklis tev var piederēt nākamos 50 gadus, tad tev tas ir jāpērk atkārtoti. Cena protams zema.Ķīnā visur būvē un attīstās - "mežonīgi", arī tūrisms ,piemēram, vienā pilsētā kā Rīga ir 10 000 gidi, neskaitot ārzemju gidus.Ķīnieši ēd no mūsu skatu punkta nekulturāli - skaļi strebj zupu, čāpstina… man kaut kā tas nav ierasti, bet tā viņiem ir kultūra.Lūk ķīnieši pamanījušies uzbūvēt gaisa tramvajiņu (pacēlāju), kurš spēj mūs pacelt 1,5 km augstumā kalnā.Ķīnieši attīstās "mežonīgi" - ātrvilcieni ir tagad topā, tie tiek būvēti visur un sliedes ir paceltas, tā kā uz tilta - iedomājies 300km garu tiltu! Ķīnieši pie mašīnām sien sarkanas lentītes, lai tas nestu viņiem veiksmi!Ķīniešu WC ir caurums grīdā! Arī modernajās jaunajās lidostās!Ķīnā satiksme balstās uz haosa un iekšā, priekšā līšanu. Avāriju maz. Ja būsi pieklājīgs, tad nekur neaizbrauksi.Ķīnā reti kurš sprādzējas mašīnās. No visiem ko redzēju, redzēju tikai pāris.Ķīnā vidējas klases restorānā sēž puisis un meitene, viņa ik pa laikam kādu gardāku kumosu ieliek puiša mutē un palīdz paņemt asakas no puiša mutes! :) Ķīnā visur ir atļauts smēķēt, smēķē visur!Viens ķīnietis domā, ka visi ārzemnieki ir amerikāņi, teicu, ka esmu no Latvijas uz ko viņš - vai tas ir Amerikā? :) Tianjinas botāniskajā dārzā visi apmeklētāji ir ķīniešu jaunlaulātie - kādi 60 vai vairāk pāri! Un tā katru dienu!Ķīnā sastapu taksistu, kurš nekad nebija redzējis ārzemnieku! Tiku novērots spogulītī, līdz ar to tika piemirsta satiksmes drošība!Kā izrādās, tad StarBucks Ķīnā ir daudz vairāk nekā pašā Amerikā!Pekinas apkārtnē ir maz nokrišņu, visu laiku ir saulains vai smogs. Ļoti putekļains.Mazajās Tianjinas ieliņās nevar nomaldīties, jo pacel galvu un tu redzi debesskrāpjus, kas Tev norādīs uz kuru pusi ir jādodas.Jebkura vieta pasaulē ar foršiem cilvēkiem ir fantastiska! Cilvēki spēj jebkuru vietu padarīt par pašu sliktāko un par pašu labāko :) Ķīnieši neraksta atlaides procentos, bet gan daļas, piemēram, 9 daļas no preces vai 4 daļas no preces vērtības.Drošība uz gājēju ielām ir apšaubāma, jo pa tām pārvietojas mežonīgā ātrumā elektrobusiņi, lai ātrāk nogādātu slinkākos gājējus no vienas gala uz otru.Uz gājēju ielām un pilsētu centros ķīnieši nekautrējas izdekorēt ar plastmasas puķēm!Pirms 30 gadiem Ķīna bija nabadzīga, tagad attīstīta valsts, kas līdzinās ASV, bet ar kultūru.Guilini provincē , kad kāds piedāvā ieliet tēju vai ko citu, tad cilvēks ar rādītāju pirkstu piedauza pie galda, kas nozīmē - paldies!Ķīnā, ienākot grāmatnīcā, cilvēki automātiski savus lietussargus nomet zemē pie durvīm. Ejot ārā savāc savējo.Ķīnieši pārgājienā mēdz doties uzvalkā, ar šlipsi un iespējams vēl paņems laptopu līdzi. Tādus satiku kalnos! :) Viņi reti ceļo un grib izskatīties labi.Pekinas lidostā, ja gribi izmantot par brīvu Inertentu, Tev ir jāpiereģistrējas ar pasi un Tev iedod individuālo pieejas kodu, lai varētu izsekot Tavas darbības Internetā.Ķīnā vietējie pārlidojumi mēdz bieži aizkavēties, jo esot intensīva gaisa satiksme.Ķīnas ir ap 30 nacionālie TV kanāli, bet visos viens un tas pats - ziņas, ziepju operas, vietējie muzikālie vai izklaides šovi un filmas par to, kā ķīnieši karo!Ķīnā ir sajūtama "informācijas lauka" pilnīga kontrole! Bildes: